Ga naar inhoud

Het Grote Koelingstopic Deel 4


Aanbevolen berichten

  • Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
het geluid maakt me niet zo heel veel uit. Ik heb liever zeg maar een fan die 2x zoveel blaast en 2x zoveel geluid maakt, dan eentje die minder blaast maar ook minder geluid heeft. Het moet natuurlijk wel een beetje schappelijk blijven, niet dat ik mijn stereo niet meer kan horen als ik mn comp aan heb ofzow :D :D
Link naar reactie
he ik wil een zalman op mn processor zetten en volgens de site van zalman past het op mobo(asus p4p800e deluxe) maar ik heb gemeten want hij moet een vrije diameter hebben van 69 mm en dat heb ik niet. maar hoe komen ze er dan aan? wie weet er anders een andere stille mooie koeler dus geen lelijk ding met licht erin???
Link naar reactie
Ze kijken gewoon hoeveel ruimte die cpu koeler in neemt en er mag dus in die afstand nix zitten, overigens loopt die koeler vanaf de onderkant schuin omhoog dus bepaalde dingen passen er wel onder. Wat zit er bij jou dan in de weg? Welke je ook kan nemen is de 7000 van, die koelt ongeveer even goed en is een stuk kleiner.
Link naar reactie
[quote:f64a330f86="R-bin"]Ze kijken gewoon hoeveel ruimte die cpu koeler in neemt en er mag dus in die afstand nix zitten, overigens loopt die koeler vanaf de onderkant schuin omhoog dus bepaalde dingen passen er wel onder. Wat zit er bij jou dan in de weg? Welke je ook kan nemen is de 7000 van, die koelt ongeveer even goed en is een stuk kleiner.[/quote:f64a330f86]mn northbridge koeler zit in de weg en is ong. 3 cm hoog. ik weet niet hoe steil die koeler is??
Link naar reactie
[quote:f597457a10="Interficior"]SP-97 gaat sowieso niet lukken, want die is EOL. Het is nu de SI-97 op het socket A platform. Je zult goede prestaties neerzetten met een XP-120 of het kleinere broertje de XP-90 van Thermalright. Ook een Zalman CNPS7000Cu doet het erg goed. Het is maar net wat je ervooruit wilt geven natuurlijk.[/quote:f597457a10] Zijn r nog meerdere goeie blokken? of is alleen thermalright nu echt top of the market?! die XP-120 zie ik opzich wel zitten, maar ik wil eventueel wel even vergelijkingen zien....
Link naar reactie
[quote:a2afe1df3d="iack"][quote:a2afe1df3d="Interficior"]SP-97 gaat sowieso niet lukken, want die is EOL. Het is nu de SI-97 op het socket A platform. Je zult goede prestaties neerzetten met een XP-120 of het kleinere broertje de XP-90 van Thermalright. Ook een Zalman CNPS7000Cu doet het erg goed. Het is maar net wat je ervooruit wilt geven natuurlijk.[/quote:a2afe1df3d] Zijn r nog meerdere goeie blokken? of is alleen thermalright nu echt top of the market?! die XP-120 zie ik opzich wel zitten, maar ik wil eventueel wel even vergelijkingen zien....[/quote:a2afe1df3d]CoolerMaster Hyper 6 is ook erg goed. Doe eens een google zou ik zeggen. [productnaam] +review
Link naar reactie
[quote:d69475b62e="zerodian"][quote:d69475b62e="R-bin"]Ze kijken gewoon hoeveel ruimte die cpu koeler in neemt en er mag dus in die afstand nix zitten, overigens loopt die koeler vanaf de onderkant schuin omhoog dus bepaalde dingen passen er wel onder. Wat zit er bij jou dan in de weg? Welke je ook kan nemen is de 7000 van, die koelt ongeveer even goed en is een stuk kleiner.[/quote:d69475b62e]mn northbridge koeler zit in de weg en is ong. 3 cm hoog. ik weet niet hoe steil die koeler is??[/quote:d69475b62e] Das lastig uit te leggen daarvoor moet je ff een plaatje bekijken, wat je kan doen is een stukje wegzagen van je northbridge koeler of de zalman 7000cu nemen die past volgens mij wel.
Link naar reactie
Hallo, Ik heb al een tijdje een coolermaster earogate II black, alleen nu heb ik daar de nodige apparatuur op aangesloten. En wat dan blijkt na het opnieuw opstarten van het systeem. De fansnelheden zijn weer helemaal op zijn maximum! En dat dus elke keer als ik het systeem opnieuw opstart :( Wie kan me helpen. Bmwmaster
Link naar reactie
[quote:2a94cabf50="Comp-Freak"]Als de powerkabel niet goed zat, dan werkte ie niet :wink: Lijkt me idd gewoon een niet goed werkende Aerogate. Heb er hier ook een. Die start idd op vol vermogen, maar direct na het starten gaat ie als het goed is om de beurt de fans naar de ingestelde snelheid brengen.[/quote:2a94cabf50] Heb jij de gewenste instellingen ergens op moeten slaan?? @ tubulence: En de voedingskabel zit er natuurlijk wel in he:P...! Was een idee. maar anders doet hij het HELEMAAL niet!
Link naar reactie
Heb nu een: AMD Athlon 64 3200+ met Zalman 7000AlCu Geforce 6600GT met Zalman VF700Cu 2 casefans (ombekend merk) en voedingfan natuurlijk Ik wil waarschijnlijk over een tijdje een Zalman Reserator 1 kopen, om stilte te creeren en een beetje goede overclocks te halen. Is de Reserator dan een goede keuze?
Link naar reactie
[quote:e52b6122b9="Aljosja"]Heb nu een: AMD Athlon 64 3200+ met Zalman 7000AlCu Geforce 6600GT met Zalman VF700Cu 2 casefans (ombekend merk) en voedingfan natuurlijk Ik wil waarschijnlijk over een tijdje een Zalman Reserator 1 kopen, om stilte te creeren en een beetje goede overclocks te halen. Is de Reserator dan een goede keuze?[/quote:e52b6122b9]Ligt een beetje aan het budget en aan wat jij stil vind. Als je echt gaat voor het overklokken zou ik toch meer een custom-setje nemen, de Reserator is toch meer gebouwd voor echte stilte dan voor echte performance. Het is maar of jij genoegen neemt met bijvoorbeeld 2 zachtlopende 120 mm fans qua stilte. Edit: wat wil je allemaal koelen eigenlijk?
Link naar reactie
[quote:aac9d78e97="Aljosja"]Het is de bedoeling om de cpu en de gpu te koelen. Het liefst wil ik natuurlijk absolute stilte, maar met 2 120mm fans (wel stil natuurlijk!) kan ik best genoegen nemen. Het oc'en is voor mij ook heel belangrijk. Kom nu niet veel verder dan 218 fsb...[/quote:aac9d78e97] Resorater is geen oc koeler, denk niet dat je veel verder gaat komen. Best kan je zelf een leuk setje samenstellen. Neem overigens als het in het budget past ook een chipset blokje, de chipset op de k8n neo platinum word vrij heet bij het oc'en. Wat is je budget?
Link naar reactie
[quote:cdb1c33176="pcguy"] Resorater is geen oc koeler, denk niet dat je veel verder gaat komen. [/quote:cdb1c33176] Ben ik wel met je eens dat het geen OC koeler is, hij is tenslotte bedoeld om je pc stil te maken. toch denk ik dat je met ee resonrator beter kan overklokken dan met lucht. Ik heb er zelf een besteld om 2x 6800Ultra in SLI te koelen (dus niet de CPU). Zodra ik alles geinstaleerd heb laat ik wel weten of het helpt voor overklokken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...