Ga naar inhoud

Het Grote Koelingstopic Deel 4


Aanbevolen berichten

  • Reacties 332
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:dcb498fd1f="pcguy"]laat maar lekker zo staan totdat hij echt tegen de 60 graden stressed aan loopt... Zolang hij niet zo heet wordt is er geen probleem.[/quote:dcb498fd1f]dat was mijn vraag net ook, ik begin de lol er van océn nu oko eindelijk in te zien, ik heb mijn 3500+ nu op 2420 mhz (11x220), mn gehegeun (pc3200, tot vanmiddag single-channel 512 mb) draait dus ook op 220. Ik heb het voltage van mn cpu omlaag gebracht naar 1.475v, hij is nu stukken cooler 34/29 idle , en 45/34 stressed. Eerst was het iets als 42/30 idle geloof ik. Tot hoever kan ik doorclocken denken jullie? :) k draai alles nog stock coolertjes.. en ik heb een Asus a8v DL
Link naar reactie
Als je bord goed lockt: Ga door te de maximale waarde, en ga dan enkele stappen terug. Houd de vcore een beetje christelijk voor 24/7 gebruik (1.550 volt ofzo) Houd ook de temperatuur in de gaten, niet zozeer omdat hij met oc'en nog maar max 40 graden mag worden maar om te zorgen dat hij niet over 60 graden gaat....
Link naar reactie
[quote:7bff305cbd="pcguy"]Als je bord goed lockt: Ga door te de maximale waarde, en ga dan enkele stappen terug. Houd de vcore een beetje christelijk voor 24/7 gebruik (1.550 volt ofzo) Houd ook de temperatuur in de gaten, niet zozeer omdat hij met oc'en nog maar max 40 graden mag worden maar om te zorgen dat hij niet over 60 graden gaat....[/quote:7bff305cbd]hoe weet ik tot hoe ver mijn geheugen het houdt? als ik de HTT Freq. naar 220 zet, is mn geheugen volgens CPU-Z ook 220 mhz.. ohja, die temp heb ik gehaald door dus dat voltage te verlagen.. en wat zijn de nadelen van een te lage vcore? :) zo is het zoals ik het nu heb: [URL=http://img281.echo.cx/my.php?image=screentemps1ji.jpg][img:7bff305cbd]http://img281.echo.cx/img281/1858/screentemps1ji.th.jpg[/img:7bff305cbd][/URL]
Link naar reactie
[quote:1a6b2a5b7b="@ liq.."]hoe stel je dat in dan?[/quote:1a6b2a5b7b] De maximale geheugenfrequentie omlaag zetten, staat ergens in je bios. Let op met berekenen wat het resultaat is. Niet met verhoudingen maar met een sommetje waarbij je eerst de divider moet uitrekenen en daarna de memspeed. oc clocksnelheid/(cpu multiplier*200)/ingestelde memspeed=geheugensnelheid
Link naar reactie
hey, ik heb nu een Leadtek Winfast A250le TD (ti4200) video-kaart, en die maakt nogal wat herrie... Hij is ook wel al vrij oud maar ik zit er aan te denken om een andere koeler er op te zetten. Of zijn de goedkoopste video-kaarten van tegenwoordig met passieve koeling al sneller? plaatje video-kaart: [img:1a24d69b5a]http://www.hardnsoft.ru/magazine_images/99/test29.jpg[/img:1a24d69b5a]
Link naar reactie
GF4 Ti zijn erg leuke kaartjes, een passieve kaart van tegenwoordig heeft mss wel beter beeld, ivm dx 9 enzo, maar is wel trager. Hier kan je makkelijk een Zalman Heatpipe koeler op zetten, kost alleen wel wat. Mss dat je nog een ZM80A of B kan vinden ipv de D (D is die blauwe).
Link naar reactie
hmm ja, die zallman is nog boven de 30 euro, vind ik wel ietwat duur. en de Zalman VF700-Alcu VGA koeler van 25 euro dan, is die goed? hoeft van mij echt niet extreem stil zolang ik het maar niet overal bovenuit hoor. Of zijn er nog andere stille koelers? (het liefst zo goedkoop mogelijk) het liefst bij 1 van deze winkels: www.1st-aid.nl of www.citypc.nl bij 1st-aid hebben ze bv. ook nog de Titan VGA cooler kit TTC-CUV3AB voor 15 euro wat ik dus wel een mooie prijs vind. Noise Level : < 22 dBA leek me ook wel goed, maar koelt ie ook voldoende voor een ti4200?
Link naar reactie
Persoonlijk zou ik dan toch voor een koeler gaan die ook over de rest van de kaart blaast. Op de foto zie je dat het geheugen ook al meegekoeld wordt. De zalman VF700-AlCu is ong 18 euro, veel meer zou ik ook niet uitgeven voor een wat verouderde kaart. Wel kan je deze koeler ook weer makkelijk op een toekomstige kaart zetten. Ik raad je dus de VF700-AlCu aan :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...