Ga naar inhoud

AEG t5127ac oranje lampje, biept 3 keer


Aanbevolen berichten

Hey,

AEG t5127ac

Sinds kort is mijn droogkast kuren beginnen krijgen. Eerst wilde hij nog wel drogen maar stopte hij abrupt midden het programma en brandde het amber kleurige ledje met herhaaldelijk 3 biepjes. Tussen de 3 zit altijd een pauze.

Ik heb de droogkast in testmodus gezet en de ledjes geteld. Mijn code zou 14 keer rood lichtje en 11 keer amberkleurig zijn.

Enige idee welke foutcode dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt,

Tom

aangepast door heylentom94
Link naar reactie

Misschien ook nog relevante info:

De droogkast is dit beginnen krijgen als hij vol geladen was. Als je bv een paar sokken liet drogen, dan kwam de foutmelding een stuk minder. En maakte hij doorgaans zijn programma af.

Vanaf het moment je hem iets voller stak, stopte hij doorgaans na nog geen 2-3 minuten.

Kan dit te maken hebben met de vochtigheidssensor? Ik had de droogkast vandaag ook even op zijn zij getild (niet volledig) en daar verscheen water onder na dat ik hem terug plaatste.

Link naar reactie

Nee dat denk ik niet.

Dit soort gedrag lijkt meer op het falen van de bedrijfs/startcondensator van de aandrijfmotor.

Als hij zwaarbeladen is bromt hij dan?

Er blijft in de sump altijd wat water staan dat is dus niet alarmerend.

Laat de condensator even doormeten in een onderdelen zaak, want de goedkope multimeters hebben deze functie niet. Het aantal uF zal wel afgenomen zijn. Dan vervangen door een bedrijfscondensator en geen startcondensator.

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...