Ga naar inhoud

Thee over laptop, wat nu?


Aanbevolen berichten

Er is net een slok thee (zonder suiker) over de rechterkant van het toetsenbord van mijn laptop gegaan. Ik heb mijn laptop direct uitgezet en gedroogd met keukenpapier en een handdoek. Ik zat in een online meeting, dus ik heb de laptop niet direct uitgezet. 10 minuten later wel. Ik lees op internet dat ik de laptop open moet maken en de accu in rijst moet leggen. Ik krijg echter de achterkant van mijn laptop met geen mogelijkheid open. Ik heb de HP pavilion x360 model 14-dw0800nd. Heb alle schroefjes er uit gehaald maar de behuizing komt met geen mogelijkheid los (ook ben ik bang dat ik iets kapot maak). De laptop werkte net nog wel, alleen waren de letters op het scherm een beetje vervaagd. Hij staat nu op de kop te drogen, wat kan ik verder nog doen? Ik ben heel bang dat hij stuk gaat aangezien ik deze laptop pas 5 maanden heb, en ik een student ben met weinig geld... hopelijk kan iemand mij helpen
Link naar reactie
Dat met rijst is absoluut een dom fabeltje wat veel mensen geloven!! Doe dat dus maar niet. In theorie zou je zout moeten gebruiken want dat neemt tenminste wel vocht op in tegenstelling tot rijst. Alleen sloop je daarmee je laptop gelijk weer dus doe dat ook maar niet. Jammer dat je de laptop na 10 minuten alweer aan gezet hebt. Een natte laptop moet minimaal(!) 24 uur drogen! De laptop hoeft daarvoor niet gelijk gedemonteerd te worden maar zet hem wel met het beeldscherm open op de kant waar het meeste vocht gekomen is en op een handdoek. Zodra je de laptop weer aan kan zetten is het belangrijk dat je als eerste een back-up maakt van alle belangrijke bestanden die er op staan. Er is een mogelijkheid dat de laptop na korte tijd er toch mee op gaat houden. (Dat laatste komt uit mijn persoonlijke ervaring met een laptop van een klant.)
Link naar reactie
Mocht de laptop toch echt defect zijn en je hebt geen geld voor een nieuwe moet je denken aan een weggooiertje (er is altijd iemand die een oude laptop heeft waar die niets meer mee doet en weg wil gooien) en daar Linux Mint mate (is het beste te vergelijken met Windows XP maar wel veilig) op zetten. Daarmee kan je tenminste wel even verder met je studie.
Link naar reactie
Allereerst dit mag nooit gebeuren dus nooit weer doen, dranken weg houden om dit risico niet te lopen. Belangrijk is nu dat de laptop niet meer werkt totdat alles dat stroom kan geleiden helemaal is verdwenen. Zo ver demonteren/laten demonteren dat duidelijk wordt wat wel/niet geraakt is en dit grondig reinigen met gedemineraliseerd water en weer kurkdroog maken. Het is vaak een enorme klus maar als je de laptop laat werken nat dan kunnen er componenten op met moederbord kapot gaan met een total loss tot gevolg want dat is heel moeilijk te repareren tevens het duurste onderdeel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...