Ga naar inhoud

Wat heb je aan dit forum?


Aanbevolen berichten

Het valt mij op dat als mensen hier een vraag stellen, en dat doet men op verschillende redenen, dat ze dan als advies krijgen om zelf te googelen . Men komt er misschien zelf niet uit of weten niet goed hoe ze die desbetreffende vraag op moete zoeken op internet. ik bedoel je kunt alles wel opzoeken op internet wat je wild maar je moet alleen weten hoe. Dit wou ik even gezegd hebben
Link naar reactie
Op de eerste plaats bedankt voor je eerlijke mening. Dat wordt echt gewaardeerd. Maar je geeft zelf al een van de redenen waarom er geregeld linkjes van Google als antwoord gegeven wordt. Veel mensen weten namelijk niet hoe je gericht kan zoeken naar een oplossing voor een probleem. Maar er zijn meer redenen. Wat te denken van een mogelijke oplossing die teveel tekst geeft? Vaak zijn er meerdere mogelijkheden en om die allemaal te gaan beschrijven kost ontzettend veel tijd en ruimte. Een antwoord geven op een vraag zonder dat je zelf achter een probleem zit is echt heel lestig. Een meer algemeen linkje is dan sneller. Zelf zetten we ook geregeld een link naar Google video’s als oplossing. Uit persoonlijke ervaring weten we hier dat een video soms een stuk duidelijker is dan tekst. Personen die met twee of drie woorden een hele vraag stellen en dan een uitgebreid antwoord denken te krijgen vragen gewoon om een algemeen linkje naar Google. Als iemand niet eens de moeite wil doen om verder te komen dan “Computer doet het niet” hoeft echt geen uitgebreid antwoord te verwachten. En heel soms is het antwoord op een vraag ZO simpel dat als ze die zelfde vraag in Google hadden gezet ze bij de eerste hit al het hele antwoord hadden kunnen vinden. Ook proberen we de vraagstellers soms stiekem wat aan/bij te leren. Zo zijn wij hier ook begonnen. Een link is dus echt wel goed bedoeld en is zeker geen gemakzucht van de mensen aan de andere kant van het beeldscherm! En komt een vraagsteller er dan nog niet uit, dan kan deze dat gewoon aangeven, het liefst met voldoende informatie over het probleem waarna wij, eventueel d.m.v. verdere vragen, toch een mogelijke(!) oplossing kunnen geven. Dus wat heb je aan dit forum? Vraag dat eens aan al de personen die hier zijn geholpen. Mvg, Kasander1, absoluut niet op YouTube, Twitter, Instagram enz.
Link naar reactie
Ik geef zelf ook regelmatig antwoorden hier (en elders) Soms verwijs ik met een linkje door naar mijn eigen YouTube kanaal aangezien ik daar al vele vragen (uit mijn eigen computerkring aan mensen) beantwoord heb dmv een video stapsgewijs uit te leggen, en gewoon in het Nederlands. (anders talige kanalen zijn er al genoeg) Een video is duidelijker en makkelijker te volgen omdat men dan ziet waar er wat aangepast kan worden, of waar bepaalde instellingen gevonden kunnen worden. Net zoals het spreekwoord zegt: een foto zegt meer dan 1000 woorden. Maar ook omdat diverse mensen moeite hebben met lezen, is een video vaak handiger. Mvg CSW Wouter, ook op YouTube ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...