Ga naar inhoud

Hoe krijg ik een SCSI-kaart aan de praat onder Windows 10?


Aanbevolen berichten

Ik heb een hoge resolutie filmscanner, die nog een SCSI-aansluiting heeft. Bij overgang van W-XP naar W7 heeft het behoorlijk wat moeite gekost om een werkende SCSI-driver te vinden. Als ik me goed herinner is het uiteindelijk gelukt met een gemodifceerde Vista SCSI-driver. Heeft iemand ervaring met een SCSI-kaart onder Windows 10? Binnenkort zal ik vermoedelijk (gedwongen) overstappen vanwege het wegvallen van de ondersteuning voor W7.
Link naar reactie
Zonder schaamrood op de wangen kan ik toegeven dat wij hier o.a. nog steeds gebruik maken van een computer met Windows XP, ondanks dat wij geregeld waarschuwen voor het gebruik er van! Waarom? Omdat we veel antieke software gebruiken die nog steeds heel goed bruikbaar is. Hoe dat zit? Simpel, het is een computer met een zo kaal mogelijke XP er op. Maar hij kan alleen geen toegang meer krijgen met de buitenwereld doordat alle verbindingen zijn geblokkeerd. Dus geen andere computers kunnen zien en helemaal geen internet! Bestanden worden gedeeld via een usb-stick die altijd eerst wordt gecontrolleerd met een virusscanner. Daar kan jij ook aan gaan denken. Gewoon lekker door kunnen werken zonder restricties en/of gevaar. Daarnaast kan je een up-2-date Windows gebruiken op een andere computer. Maar denk er aan: Eerst alle communicatie met de buitenwereld killen op het XP-bakje!!!
Link naar reactie
Inderdaad ben je door de bezopen ondersteuning met stuur programma’s, doordat M$ graag de compatibiliteit loslaat, aangewezen op de software waar het ooit mee werkte. Laat je niet bang maken door veiligheids-risico’s die niet meer ondersteunde Windows versies zouden opleveren. Ik herinner me goed dat ze XP jaren en jaren ge-patched hebben tegen van alles en nog wat en nog is het niet veilig? Met volgende OS’en ging en gaat het net zo: geen een is veilig en wordt het ook nooit. Wel veilig is veilig computer gebruik en dat doe je voornamelijk zelf. Doe geen stomme dingen en zorg voor een systeem back-up zodat je in minuten weer draait in het onverhoopte sporadische geval dat ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...