Ga naar inhoud

Oude versie Vista opnieuw instellen met Linux.?


Aanbevolen berichten

Mijn moeder (89) heeft een "oude laptop". Sinds kort is het niet meer mogelijk om een internetverbinding te make. Dit door diverse foutmeldingen. Het betreft een Acer. Heb contact gehad met de helpdesk. Er werd gevraagd om diverse mappen t.a.v. de instellingen te verwijderen. Helaas is het nog steeds niet mogelijk om een internetverbinding te maken. Ik begrijp dat dit een zeer oude laptop betreft. Is het mogelijk om via b.v. Linux opnieuw deze te laten functioneren?
Link naar reactie
Eigenlijk vind ik het heel erg om een oudere dame te laten werken met Vista en dan ook nog aangesloten op internet! Dit is gewoon vragen om problemen. Het is als rijden op een snelweg in een antieke auto zonder riemen, airbags en electronische veiligheden ingebouwd door iemand zonder rijbewijs! Maar goed, we gaan even in op je vraag. Op de eerste plaats een compliment dat je voor Linux kiest. Niet dat je heel veel keus hebt op zo’n oude computer maar toch. Zo te lezen heb je niet veel ervaring op het gebied van computers en/of Linux. Maar dat geeft niet. Ik weet toevallig een leuke site die je digitaal aan je hand mee neemt. Helaas is de site niet helemaal up2date maar het helpt je tenminste wel een heel eind de goede kant op. https://tinyurl.com/CT081019 En heb je vragen er over dan kan je ze gewoon hier stellen. Maak dan wel even een nieuw item aan want persoonlijk lees ik geen oudere meer items door.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...