Ga naar inhoud

mp3 tags?


Aanbevolen berichten

Na verplaatsen van MP3-files naar een nieuwe directory zijn de "details" van de directory weer naar een standaard teruggezet. Voorbeeld - als standaard gebruik ik in een werkdirectory bij display van het album: naamMP3-file, nummer, afspeelduur, titel, albumnaam, meewerkende artiesten, jaar, bit-rate. Na verplaatsen/kopiëren uit een (werk-) directory naar de opslag/bewaar directory krijg ik daar van het album alleen te zien: nummer, titel, meewerkende artiesten en album. De overige details zijn verdwenen. Mijn vermoeden is dat dit een Windows instelling is. Hoe kunnen bij een verplaats- of kopieer-actie de "details" (MP3-tags) zichtbaar blijven?
Link naar reactie
Om te beginnen heb ik geen idee hoe het heet maar dat terzijde. Waarom je bij een andere map niet de gewenste info kan zien is omdat je dat eerst PER MAP moet aangeven! Hoe je dat aanpast? Lees verder... Start de Verkenner. Zorg dat je het scherm er zo uit ziet dat je links de mapstructuur hebt en rechts de bestanden ziet in detail. Als je nu op Naam gaat staan en je klikt er met de rechter muisknop op krijg je een menu. Kies Meer. Nu kan je kiezen wat je wilt laten zien. Wil je zo vriendelijk zijn om te laten weten of het gelukt is? Dank je.
Link naar reactie
Hallo Homer, dat is inderdaad de manier, en zo doe ik het nu ook voor ieder e MP3-directory / album steeds weer. Het vervelende echter is dat je op deze manier voor iedere map (= album) die instelling moet maken. Maar zodra je (bv) in de opslag-map de naam van de directory (=album) wijzigt dan ben je weer terug bij af en kan je - voor de inhoud van die directory/ dat album - opnieuw gaan beginnen. Wijzig je in de directoryboom op een hoger niveau de naam dan worden alle onderliggende albums vwb de gedisplayde details aangepast. Mijn sterke vermoeden is dat het "ergens" een verkenner instelling van Windows moet zijn die de oorzaak hiervan is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...