Ga naar inhoud

Algemene voorwaarden collectief aanbod zonnepanelen Vereniging Eigen Huis


Lampje

Aanbevolen berichten

De winnaar van de collectieve aankoop zonnepanelen van de Vereniging Eigen Huis heeft in zijn algemene voorwaarden staan, dat de opdrachtgever er voor moet zorgen dat er 15 dakpannen en 1 nokvorst beschikbaar zijn, voorafgaand aan de plaatsing, mochten er pannen stuk gaan.

3.5 Klant zorgt voor het klaarleggen van minimaal 15 reservepannen voor de installatie, waarvan bij voorkeur
tenminste één nokpan. Bij breuk/schade aan meer dan 15 dakpannen zal Leverancier voor vervangende
dakpannen zorgen.

Dit is toch te gek voor woorden, dat ik opdracht geef aan een installateur, om werkzaamheden uit te voeren en ik bij voorbaat al kosten zelf moet maken, die ik niet weer terug kan krijgen. Om zijn mogelijke schade te dekken.

En ik zelf voor de mogelijke schade opdraai, ongeacht of er ja, dan wel nee schade zal zijn.

 

Wordt dit in alle segmenten van de zonnepanelen markt gedaan?

Of zijn dit de gevolgen van, dat zij het bedrijfsrisico nu bij de klanten neerleggen en zo als goedkoopste, uit de bus zijn gekomen?

Of denken ze, de klanten lezen de voorwaarden toch niet en kunnen we ze gewoon met de kleine lettertjes belazeren, als het mis gaat?

Wat denken jullie daarvan?

Dit lijken wel cowboypraktijken!

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Lampje wijzigde de titel naar Algemene voorwaarden collectief aanbod zonnepanelen Vereniging Eigen Huis

Dit zijn inderdaad rare praktijken, dat jij als consument zelf moet opdraaien voor de kosten die een ander al dan wel of niet maakt. Klantvriendelijkheid en service is ver te zoeken als dit het nieuwe standaard wordt.

Ken zelf nog geen verhalen waarin het mis is gegaan met het plaatsen van zonnepanelen, maar als dit het nieuwe standaard is zal er nog wel veel commotie over komen verwacht ik.

Link naar reactie

Vandaar dat ik het hier meld, zodat, door de publieke opinie dit soort cowboygedrag vroegtijdig de kop ingedrukt kan worden en dit soort louche zaken met de meest mogelijke spoed failliet gaan.

Want net zoals ik schreef, veel mensen lezen de kleine lettertjes niet en komen ze er mooi mee weg.

En als er schade is, dan stellen ze, je hebt toch de voorwaarden geaccepteerd en zit jij met de gebakken peren.

Want wat gebeurt er als zij de pannen kapot maken en jij geen pannen kunt leveren?

Wie blijft er dan zitten met de schade van een forse regenbui?

Jij dus.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...