Ga naar inhoud

Electrolux EDP2074PEW wasdroger doet niets meer


Aanbevolen berichten

Zonder te weten aan de hand van een print lay-out, hoe alles met elkaar verbonden is, kun je geen zinnig antwoord geven of een diode ja, dan nee, stuk is. Want je kunt overal door heen meten.
Als je het zeker wilt stellen, dan moet je ze er uit solderen.
het is dus helder dat het probleem dus niet op deze print zit.
En je zult ook moeten kijken of het allemaal wel normale diodes zijn, want bijv, een zenerdiode geeft een heel ander beeld en die zitten ook in deze schakelingen.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Helder verhaal over de diodes. Ik dacht, misschien heeft die nog wat te maken met de lage spanningen bij aangesloten bedieningspaneel. Buiten de print meten is nodig om eerlijke waardes te krijgen.
Ik begrijp dat ik daar niet mee aan de slag hoef en duidelijk is dat de voedingsprint oké is, gezien je eerdere uitleg over de overbelasting beveiliging.
Dan door naar plan B; Ik ga op zoek naar een voordelige tweede machine om de prints te vervangen als ik die op de korte termijn kan vinden. Heb ik gelijk de overige onderdelen op reserve als er nog eens wat anders stuk gaat

Dank tot zover voor je hulp. Ik heb echt veel geleerd van de zoektocht: levert het toch wat op!
Link naar reactie
Zo, je even een update geven, want ik kon nog niet accepteren de print of machine te vervangen. De sluiting kan toch wat kleins zijn?;

Op het werk een team met electronica mannen ook nog eens laten kijken naar de bedieningsprint: 50 ohm weerstand op de 12 v lijn. Da's niet goed. Print aangesloten op een voeding: te hoge stroom. Conclusie: nieuwe print, want het kan in de chips zitten. 110 euro bij Electrolux. Later toch nog een keer terug naar die mannen met nieuwe bevindingen nadat ik thuis nog eens heb zitten meten en sporen traceren. Breuk gemaakt in de 12 v lijn en gebied met kortsluiting kunnen downsizen naar een plek die eerder ook iets warm werd bij aansluiten losse voeding.

Zie bijlage: een kleine condensator was het probleem! Die gaf sluiting. Eentje van een afvalprint terug geplaatst en... Leven!!!

Bizar, een onderdeel van een paar centen.
Van de week een was drogen, kijken of ie het blijft doen. Dank nogmaals voor al je hulp. Iets met de aanhouder en winnen...
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...