Ga naar inhoud

Bosch logixx 8 start geen programma's .


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Plotseling start de wasmachine geen programma's meer.

Alle knoppen doen het. Wanneer ik vervolgens de start knop indruk, hoor ik 2x een piep geluid.

Dit geluid gaf de machine aan als hij op kinderslot staat, of als er kleding tussen de deur zit, maar beide zijn nu niet het geval.

 

Resetten heb ik geprobeerd, stekker er uit meerdere malen geprobeerd en de deur harder dicht slaan werkt ook niet. 

De deur klikt gewoon goed dicht. Er zitten ook geen stekkertjes los.

Wat kan ik verder nog doen? 

 

Alvast super bedankt!

Link naar reactie
Zojuist, Cleaver zei:

Hallo allemaal.

Plotseling start de wasmachine geen programma's meer.

Alle knoppen doen het. Wanneer ik vervolgens de start knop indruk, hoor ik 2x een piep geluid.

Dit geluid gaf de machine aan als hij op kinderslot staat, of als er kleding tussen de deur zit, maar beide zijn nu niet het geval.

 

Resetten heb ik geprobeerd, stekker er uit meerdere malen geprobeerd en de deur harder dicht slaan werkt ook niet. 

De deur klikt gewoon goed dicht. Er zitten ook geen stekkertjes los. De stekker omdraaien of in een ander stopcontact werkt ook niet en na het aanzetten van een programma de stekker er uit en weer er in, ook niet.

Wat kan ik verder nog doen? 

 

Alvast super bedankt!

 

IMG_6108.JPG

IMG_6110.JPG

IMG_6111.JPG

Link naar reactie
4 uren geleden, Tukkertje zei:

In de deur zelf zit geen elektronica.

Daar waar de deur in vastklikt zit de schakelaar.

Als die niet word omgezet dan denkt de machine dat de deur nog steeds open is.

Tekeningen

Deurslot

 

ik heb het deurslot open gehad en het leek er op dat de contact punten van de 3 koperen plaatjes elkaar niet raakten. Daarna in elkaar gezet op de gok. Als ik nu de wasmachine aan zet dan hoor je nog steeds niet de deur op de vergrendeling gaan ( wat normaal altijd gebeurt voordat er een programma draait) en start het meteen met afpompen . Bedieningspaneel werkt nu niet. Alle kabels zijn hetzelfde terug aangesloten . Kan het bijkomende defect van het bedieningspaneel aan het slot liggen ?

Link naar reactie
20 uren geleden, Cleaver zei:

 Kan het bijkomende defect van het bedieningspaneel aan het slot liggen ?

Als je het slot verkeerd hebt aangesloten of in elkaar gezet hebt kan dat schade aan de print veroorzaken.

Maar dan zie je meestal ook wel sporen van sluiting of gesprongen onderdelen.

Wel vreemd dat hij blijft afpompen en geen foutcode geeft. 

Is er iets in de afvoerpomp terecht gekomen, waardoor hij nu zwaarder loopt?

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
23 uren geleden, Cleaver zei:

ik heb het deurslot open gehad en het leek er op dat de contact punten van de 3 koperen plaatjes elkaar niet raakten.

Ik krijg de indruk dat er hier iets geknutseld wordt, dat niet verantwoord is.

Dus begin eens met het slot te vervangen. Want het gaat hier wel over een dodelijke spanning van 230 volt!

Als dat gebeurd is, dan zou ik toch de stekker van de vlotter op de printkaart eens los halen en kijken of de pomp dan nog blijft lopen.

Want alles wijst er op, alsof de electronica het signaal krijgt dat er water op de plaat staat.

Nu weet ik niet zeker of dit een keten is die bij normaal bedrijf gesloten of open is.

Maar er moet verandering zijn als je de kring verandert.

Doe al het werk van de verbindingen spanningsloos, dus trek de stekker.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Kan ik die test niet uitvoeren voordat er een nieuw slot in zit? 

Wij zijn idd een leek op dit gebied, dus we krijgen er wel een hard hoofd in. 

Als wij het slot vervangen en de printplaat blijkt kapot, dan is dat eerste ook weggegooid geld.

ik heb gecheckt wat tukkertje zei en in ieder geval bij het filter gekeken. Daar zat wel een propje haar aan het draai mechanisme en op de grondplaat was het iets nat. Achter het draaimechanisme kijken zien we niet zitten, dan moet de pomp er uit.

Link naar reactie

Storing zoeken is een vak,

En om een fout te kunnen vinden, moet je zaken uit kunnen sluiten.

En helaas is dat bij de electrotechniek zo, dat een heel klein deel van de fouten zichtbaar is, maar het grootste deel onzichtbaar en zal je ze door meten op moeten sporen. En meten is weten, als je tenminste weet, wat je meet.

5 uren geleden, Cleaver zei:

Wij zijn idd een leek op dit gebied, dus we krijgen er wel een hard hoofd in. 

Je hebt ondeskundig aan het slot zitten klooien, en contacten verbogen, hoe kan ik dan zeker weten, of dit slot als hoofdstroomkring goed functioneert?

Quote

ik heb het deurslot open gehad en het leek er op dat de contact punten van de 3 koperen plaatjes elkaar niet raakten. Daarna in elkaar gezet op de gok. 

Dat moet eerst zeker gesteld worden, voordat je ook maar 1 stap verder kunt.

5 uren geleden, Cleaver zei:

Achter het draaimechanisme kijken zien we niet zitten, dan moet de pomp er uit.

Want, wat als door jouw ingreep het slot kapot gemaakt is en de fout op de print zit?

Dan kom je er nooit meer uit.

Kijk en als je geen zin hebt, om iets te doen, om tot een oplossing te komen, dan houdt het voor ons, op afstand, helemaal op.

Want onze handicap is, dat wij van jouw ogen en oren gebruik moeten maken.

En zal er helaas niets anders op zitten, als een nieuwe te kopen.

 

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
7 uren geleden, Lampje zei:

Storing zoeken is een vak,

En om een fout te kunnen vinden, moet je zaken uit kunnen sluiten.

En helaas is dat bij de electrotechniek zo, dat een heel klein deel van de fouten zichtbaar is, maar het grootste deel onzichtbaar en zal je ze door meten op moeten sporen. En meten is weten, als je tenminste weet, wat je meet.

Je hebt ondeskundig aan het slot zitten klooien, en contacten verbogen, hoe kan ik dan zeker weten, of dit slot als hoofdstroomkring goed functioneert?

Dat moet eerst zeker gesteld worden, voordat je ook maar 1 stap verder kunt.

Want, wat als door jouw ingreep het slot kapot gemaakt is en de fout op de print zit?

Dan kom je er nooit meer uit.

Kijk en als je geen zin hebt, om iets te doen, om tot een oplossing te komen, dan houdt het voor ons, op afstand, helemaal op.

Want onze handicap is, dat wij van jouw ogen en oren gebruik moeten maken.

En zal er helaas niets anders op zitten, als een nieuwe te kopen.

 

 

Wat een flauwe reactie zeg. Als je geen zin hebt om iets te doen ? We hebben de halve wasmachine uit elkaar gehaald naar aanleiding van een reactie hier op het forum en dan reageert u dat we aan het klooien zijn. Ik heb alleen gekeken naar hetgeen aan mij is gevraagd.  
 

Met alles moet je ergens een eerste keer aan beginnen en met een beetje geluk had het goed gekomen maar helaas wordt het ingewikkelder en stapelt de was op, dus zullen we inderdaad een nieuwe moeten halen. 
 

toch bedankt voor degene die zonder verwijten heeft meegedacht.

Link naar reactie
7 uren geleden, Lampje zei:

Je hebt ondeskundig aan het slot zitten klooien, en contacten verbogen, hoe kan ik dan zeker weten, of dit slot als hoofdstroomkring goed functioneert?

Quote

ik heb het deurslot open gehad en het leek er op dat de contact punten van de 3 koperen plaatjes elkaar niet raakten. Daarna in elkaar gezet op de gok. 

Als je niet weet hoe je iets in elkaar moet zetten en maar op de gok iets doet en niet weet wat je aan het doen bent, dan is te term klooien de enige juiste. En kun je daar beter mee stoppen, voor er ongelukken gebeuren.

Zeker als het om apparatuur gaat waar levensgevaarlijke spanningen op staan.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...