Ga naar inhoud

Dank je wel voor dé oplossing


Gast

Aanbevolen berichten

Ik wil hier even een oprecht bedankje zetten naar @duchesse

Dank je wel, dat je mij geholpen hebt met jouw BESTE TIP EVER, over mijn Windows installatie probleem op mijn omgebouwde Lenovo laptop. Duchesse heb ik zelf al vele malen geholpen met zijn computer problemen en die blij is dat hij EINDELIJK eens wat terug kan doen voor mij ?

Jouw oplossing werkt fantastisch, daar kan Lenovo support nog wat van leren ?

Link naar reactie

het bedankje is ontstaan uit onderstaande video met als oplossing mijn vastgezette bericht erbij:

Het bericht hieronder en daaronder de betreffende video:

Contact opgenomen met Lenovo support over deze situatie dat op mijn laptop de interne schijfstations (2x M.2 zelf ge-upgrade) niet gedetecteerd worden tijdens een schone Windows 11 als ook een schone Windows 10 installatie. Bij beide Windows edities krijg ik exact hetzelfde probleem. De USB-sticks die ik gemaakt heb zijn 100% in orde, gezien dat ik er al vele desktops als ook laptops inmiddels mee heb geïnstalleerd. Dit ook voorgelegd aan Lenovo support. Ook het terugplaatsen van de originele Lenovo M.2 die af-fabriek gemonteerd zat inclusief alle data af-fabriek op die M.2 (dus Windows en Lenovo software etc)  geeft exact hetzelfde resultaat tijdens een schone Windows 10/11installatie vanaf usb, dat er geen schijfstations gedetecteerd worden. 
Dus aan mijn eigen upgrades ligt het niet aan.

Het antwoord van Lenovo ?
"Denk dat het een Windows probleem is"

En daar kan ik het mee doen !

Ik kan daar niks mee, geen uitleg of ondersteuning over wat de oorzaak is, of een eventuele "workaround" of zelfs een driver toesturen die je tijdens de Windows setup (zowel bij 10 als ook 11) in kan laden waardoor de schijfstations wellicht herkent worden,..... nee,.... niets van dit alles. 
Gewoon:"Denk dat het een Windows probleem is"

Goed, de beste medewerker van de support afdeling heeft mij dan nog wel gewezen op "recovery media van Lenovo" waarmee ik dan een "recovery-stick" kan maken.
Ik vraag nog aan die beste medewerker of dat dan een recovery "Windows 11 is" 
De medewerker zegt van wel, maar in praktijk blijkt, dat ik dus die recovery media software de stick liet maken, dus gewoon Windows 10 Pro te zijn en geen Windows 11.

Ok, geen beste ervaring met Lenovo support voor een laptop die nog officieel 11 maanden in de volledige Lenovo garantie/ondersteunings periode zit !

Ik heb inmiddels een andere en veel betere oplossing voor dit probleem met dank aan @ChrisTravels, een abonnee van mijn kanaal die ik zelf al vele malen geholpen heb met zijn computer problemen en die blij is dat hij EINDELIJK eens wat terug kan doen voor mij ?
Hij heeft mij een tip gegeven om een image of een cloon te maken van mijn huidige Windows 11 M.2. 
Bij problemen die later kunnen ontstaan en waardoor ik niet onder een schone installatie Windows 11 uitkom om weer met mijn laptop te kunnen werken,.... en dus de schone installatie geen schijfstations detecteert,.... kan ik dus niet meer werken met welke Windows dan ook gezien een installatie NIET(!) mogelijk is. (einde laptop dus)

De oplossing is: 
Maak een cloon van de huidige M.2
Bewaar deze "gezonde Windows 11 cloon" op een veilige plaats
Bij problemen met de huidige Windows M.2 deze vervangen voor de "gezonde "Windows 11 cloon" en maak dan direct weer een nieuwe "gezonde cloon" op de probleem M.2 zodat je deze weer als "originele c-schijf" en gezond en wel kan gebruiken.

Dit ombouwen duurt letterlijk 5 minuten bij deze laptop.
Het clonen op snelle M.2 schijven duurt letterlijk 6 minuten
Met een cloon heb ik weer mijn gezonde Windows 11 inclusief alle instellingen en gemaakte wijzigingen en geïnstalleerde programma's/drivers/.... noem maar op.
Een gezonde "moment-opname" dus.

Uitgevoerd voor Windows 11 in 11 minuten hoe toevallig.

Dit gisteren gemaakt en direct ook getest door het ombouwen.
En wat blijkt ?
Werkt perfect en nog sneller dan een schone install waarbij ik dan letterlijk ALLES weer moet her-installeren/instellen/....etc
Ik ben hierdoor binnen 11 minuten direct klaar op hooguit een aantal (op dat moment) achterstallige Windows 11 updates na. 
Maar ja die download Windows dan wel opnieuw.

DE BESTE TIP OOIT !

Daar kan Lenovo nog wat van leren !

Dank je wel @ChrisTravels  ?

 

 

Link naar reactie

Top dat je dit hier deelt Wouter. Bij een support afdeling tref je soms net een medewerker die niet verder wil kijken dan zijn/haar neus lang is. Je moet een beetje mazzel hebben met wie je aan de lijn krijgt. Als je het niet in je kennissenkring kunt vinden, is mijn ervaring is dat je voor complexe vraagstukken vaak de beste hulp krijgt op een forum.

Top dat jullie elkaar zo weten te helpen!

Link naar reactie

Link naar een (opvolgend) topic over een nieuwe oplossing die ik hier graag met iedereen wil delen die eenzelfde probleem heeft en naar een oplossing(en) zoekt, die er wel degelijk zijn. Binnenkort meer hierover te vinden op mijn kanaal.

Link naar topic: 

 

aangepast door Gast
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...