Ga naar inhoud

Wasmachine Electrolux EWF 147310 w springt meteen naar einde programma


Ga naar oplossing Opgelost door Alex,

Aanbevolen berichten

Mijn Electrolux EWF 147310W springt na het starten van een programma meteen naar het einde van een programma. De deur blijft vergrendeld totdat ik het programma terugdraai naar 0. Na enkele minuten gaat de deur weer van het slot. Ik geen enkele programma's meer draaien, wat is er aan de hand? De afvoeren heb ik gecontroleerd en zijn schoon.

aangepast door Wasdot
Link naar reactie
3 minuten geleden, Wasdot zei:

Mijn Electrolux EWF 147310W springt na het starten van een programma meteen naar het einde van een programma. De deur blijft vergrendeld totdat ik het programma terugdraai naar 0. Na enkele minuten gaat de deur weer van het slot. Ik kan geen enkele programma's meer draaien, wat is er aan de hand? De afvoeren heb ik gecontroleerd en zijn schoon.

Het type van deze wasmachine is: HI954441 Met Ser.no: 140 00 132

aangepast door Wasdot
Link naar reactie
  • Wasdot wijzigde de titel naar Wasmachine Electrolux EWF 147310 w springt meteen naar einde programma

Ik neem aan dat de fout melding geen C11 is maar E11.

Staat voor "ik krijg geen of niet snel genoeg water binnen"

Kraan volledig open?

Voldoende water druk?

Filtertje tussen kraan en slang schoon?

Filtertje in het schroefdraad deel van het inlaat ventiel schoon (daar waar de aanvoer slang aan de machine vast zit)

Zie blz 20 van de gebruiksaanwijzing.

In jou aanvoerslang zit een lekkage beveiliging. Deze kun je zien via het venstertje in de aquastop unit.

Als deze rood geworden is dan is deze slang lek en moet je deze vervangen.

Zie blz 25.

Tevens mag de slang niet recht naar beneden hangen aan de achterzijde van de machine.

 

Als dit allemaal goed is probeer dan eens een programma met voorwas.

Wat doet hij dan?

  • Thanks 1
Link naar reactie

Dag HarryO,

Bedankt voor het meedenken!! Wat ontzettend aardig van u! Ik heb inmiddels ook een deze melding, met de code E34 gehad. 

Vandaag geeft hij weer de melding 8.88 en daarna C11. Tijdens deze melding knippert een groen lichtje vanaf de verschillende standen van centrifugeren naar het knopje van extra spoelen en weer terug. Waarna de start\pauze knop één keer rood knippert. 

Weet u wat dit zou kunnen betekenen?

Link naar reactie

Bij de snoer vanaf het kraantje heb ik wat kalkaanslag verwijderd. 

Het spelprogramma doet het helaas nog niet evenals de andere programma's.

Bij de codemelding E43, knippert 4x een rood lampje op de start\pauze knop, gevolgd door 3x groen.

aangepast door Wasdot
Link naar reactie
2 uren geleden, Wasdot zei:

Dag HarryO,

Bedankt voor het meedenken!! Wat ontzettend aardig van u! Ik heb inmiddels ook een deze melding, met de code E34 gehad. 

Vandaag geeft hij weer de melding 8.88 en daarna C11. Tijdens deze melding knippert een groen lichtje vanaf de verschillende standen van centrifugeren naar het knopje van extra spoelen en weer terug. Waarna de start\pauze knop één keer rood knippert. 

Weet u wat dit zou kunnen betekenen?

Excuus code is: E43

Link naar reactie
Op 14-9-2021 om 22:16, HarryO zei:

E43 is een probleem met de deur vergrendeling

Controleer de stekker verbinding hierop en controleer de vergrendeling op verkleuring/smeltplekken.

Je kunt er bij komen via de bovenzijde door het bovenblad te verwijderen.

Ga dan met je hand tussen front en kuip door en hou de vergrendeling vast en draai aan de voorzijde de 2 schroeven er uit.

 

Beste Harry, ik heb de vergrendeling gevonden. Ik zie geen verkleuringen of smeltplekken en de bedrading is volgens mij ook in orde.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...