Ga naar inhoud

Zelfbouw; Aeon in progress


Aanbevolen berichten

  • Reacties 340
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    341

[quote:b841dfafb5="kid jansen"][quote:b841dfafb5="Interficior"]Eerst maar eens in de grondverf al word de sub niet geverft... [/quote:b841dfafb5] niet met hoogglans verf bedoel je? je gaat toch wel ff een zwart spuitbusie over die sub gooien?[/quote:b841dfafb5]Nee ik ga hem fineren. Dan lijkt me hoogglans enzo nogal overbodige troep. Dit is gewoon grondverf, die toevallig zwart is (heb ik ervoor gekocht, maar niet hiervoor). Daar de verf kan ik beer die waar het bobbelig is en er dus geplamuurd moet worden.
Link naar reactie
[quote:d840a1ee5a="Interficior"][quote:d840a1ee5a="kid jansen"][quote:d840a1ee5a="Interficior"]Eerst maar eens in de grondverf al word de sub niet geverft... [/quote:d840a1ee5a] niet met hoogglans verf bedoel je? je gaat toch wel ff een zwart spuitbusie over die sub gooien?[/quote:d840a1ee5a]Nee ik ga hem fineren. Dan lijkt me hoogglans enzo nogal overbodige troep. Dit is gewoon grondverf, die toevallig zwart is (heb ik ervoor gekocht, maar niet hiervoor). Daar de verf kan ik beer die waar het bobbelig is en er dus geplamuurd moet worden.[/quote:d840a1ee5a] Beetje teveel verfdampen ingeademd? :P , volgens mij moet die laatste zin van je zijn: Door de verf kan ik beter zien waar het bobbelig is en dus geplamuurd moet worden. :wink: Maar dat zie ik deze keer door de vingers :lol: Wel een leuk idee, fineren. Wat voor fineer heb je? Berken? :P
Link naar reactie
[quote:22edb8ced4="kid jansen"]Beetje teveel verfdampen ingeademd? :P , volgens mij moet die laatste zin van je zijn: Door de verf kan ik beter zien waar het bobbelig is en dus geplamuurd moet worden. :wink:[/quote:22edb8ced4]*sniff* hu wat? Nogal kromme zin ja. [quote:22edb8ced4]Maar dat zie ik deze keer door de vingers :lol: [/quote:22edb8ced4]Joepie :P [quote:22edb8ced4]Wel een leuk idee, fineren. Wat voor fineer heb je? Berken? :P[/quote:22edb8ced4]Neen, kersen.
Link naar reactie
Kijk, dit wordt al beter: [img:c14040f804]http://melchiot.orakel.ods.org/~seers/Speakermeuk/Matzwart-plamuurschuur.jpg[/img:c14040f804] Geschuurd. [img:c14040f804]http://melchiot.orakel.ods.org/~seers/Speakermeuk/Matzwart-krant.jpg[/img:c14040f804] Resultaat. [img:c14040f804]http://melchiot.orakel.ods.org/~seers/Speakermeuk/Matzwart-2.jpg[/img:c14040f804] En voor de tweede keer in de grondverf. En zij zal ook nog voor de derde keer gaan, want zoals was voorspeld moet ik hem nog een keer plamuren en schuren... Het heeft tijd nodig.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:316adcd6ab="sound"]en hoe ver ben je er nu mee? het ziet er tot nu toe nog wel vet uit grtz, marc[/quote:316adcd6ab]Ik heb net een stuk fineer verkloot waar ik 2,5 uur aan het snijden was. Paste heel mooi, overal 0.5 cm overlap om weg te schuren. Haal je voorzichtig de plakrand weg, klapt die zooi dubbel. Probeer je hem voorzichtig los te trekken, scheurt ie helemaal stuk. :( :cry:
Link naar reactie
[quote:483edff85e="kid jansen"]dat doet me denken aan toen ik met m'n vader zeil ging leggen in de keuken. Het leek perfect te zitten (zat het ook), maar toen moest de wasmachine nog teruggezet worden: zeil verschoven en gescheurd, ook iets van 3 uur werk naar de klote.[/quote:483edff85e]Dat is inderdaad zeer klote. Al met al moet ik morgen maar weer de draad oppakken.
Link naar reactie
[quote:a21f431eba="kid jansen"]duurt het bij jou altijd zo lang voordat het morgen is? :wink:[/quote:a21f431eba]Ja. Lanparties enzo. Anders moet je even langskomen om mijn kont te schoppen. :P [quote:a21f431eba="sound"]ja ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoe ver je er nu voor staat[/quote:a21f431eba]Niet veel interestings. Morgen m-o-e-t ik er gewoon aan gaan werken. Iemand die een trap geeft zou dan fijn zijn ja :P
Link naar reactie
[quote:964d4b9938="sound"]waarom heb je m eigenlijk eerst geverfd en daarna vineer er over, mijn logica zou zeggen om gelijk dat vineer op het hout te plakken of is mijn logica dan niet goed?? :oops:[/quote:964d4b9938]Jouw logica is prima, mijn ervaring alleen niet. :) Ten eerste wil je oneffenheden door het fineer heen zien, is erger dan je denkt. Ten tweede plakt fineer niet echt briljant op kopse kant van het hout, maar wel op het fineer zelf. Ik denk dat schilderwerk beter werkt daarvoor. Ik heb dus de hele kopse kanten ingeplamuurd, zodat het helemaal glad is. De verf heb ik er qua eerste punt overheen gedaan om te zien waar het nog niet helemaal goed is. - In de zin van vlak.
Link naar reactie
ziet er mooi uit, jammer alleen dat je met zo'n vorm altijd houdt dat nerven haaks op elkaar staan (van fineer), zoals bij de bovenkant en die afgeschuinde rand. Is wel een flinke klus geweest, die hele subwoofer bouwen. Het is overigens wel een heel verschil in kleur tussen de foto's, ik vind die subwoofer op de foto's die je binnen hebt gemaakt een stuk mooier dan die buiten, gelukkig gebruik je die subwoofer ook binnen. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...