Ga naar inhoud

Show je auto


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 177
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    178

Die zwarte band is ook belangrijk bij het veren van je auto, en een echt lage banden bijna geen schokken opvangt. [img:8efabbd477]http://www.fgcars.be/img/velg2.JPG[/img:8efabbd477] een normale band kan nog eens lekker inveren, als het wegdek erg slecht is. Die platte zie ik nog niet zo snel schokken opvangen, de wielophanging krijgt dan die schokken, en die weeg 10 kg, niet erg snel dus. Een wielophanging kan de auto een beetje optillen, omdat je de G- krachten keer het gewicht van de wielophanging mag doen. 30G omhoog * 10 kg = meer als je auto rechtsachter :P Maar omdat de meeste wegen wel gewoon goed zijn, zal het niet echt een probleem zijn :wink:
Link naar reactie
Vriend van me had een Civic ESI 125pk en je merkte gewoon serieus dat ie trager was met 17" velgen ipv 15, z'n verbruik steeg zelfs. Die grote velgen dragen echt niet bij persee aan betere wegligging, daar moet je band breeder voor zijn niet hoger ;) Durf er gif op in te nemen dat m'n GTI strakker staat gedempt, leuk voor bochtjes maar bij 140 op de snelweg met wat hobbeltjes in de weg word je er echt niet vrolijk van :X
Link naar reactie
[quote:b7b35fcf6d="jean willem"]Dat wiel is zwaarder dus je hebt meer energie nodig om het rond te laten draaien. Je trekt minder snel op, je kan minder snel sturen doordat er meer weerstand is.[/quote:b7b35fcf6d] Dat is het halve verhaal, hierbij de aanvulling :wink: Je hebt ook nog te maken met rolweerstand. Standaard heeft een Polo 155x70-R13, er zit nu R17 onder, daarbij zal wel een bandbreedte van 205x40-R17, hierbij is dus de band 50mm per stuk breder, op 4 wielen is dat dus 200mm (20cm). Hoe breder het loopvlak, hoe meer weerstand, kijk maar naar wielrenners dit is een onderschat verhaal. Bij de echte sprintraces, word berekend wat de ideaale breedte is tov het vermogen, dit om de meest gunstigste acceleratie te verkrijgen. Heb zelf in het verleden de overstap gemaakt van 165 naar een 185 band, dit scheelde mij in topsnelheid zo'n 10km/h :o
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
[quote:e33e8d0753="arjant2"]Maandag ga ik een nieuwe auto bestellen: Ford Mondeo 2.0 Titanium X-Pack, zwart met 18 inch velgen :D 3 maandjes levertijd, dus even geduld hebben![/quote:e33e8d0753] Die mondeo is wel Nice Wij (ouders) hebben er ook één. Zo'n station wagon in Thunder Grey mit spoiler :) . krijg jij er ook zo'n mooi spoilertje op ? 8) :lol: [img:e33e8d0753]http://www.motorionline.com/public/Album/Ford/MONDEO_CONCEPT/mondeo04.jpg[/img:e33e8d0753] [img:e33e8d0753]http://www.autowereld.com/imagesDB/400/787172943167_.jpg[/img:e33e8d0753]
Link naar reactie
jammer dat het altijd 3 maanden duurt voor je je nieuwe auto krijgt, wil hem het liefst gelijk meenemen :wink: Maar ja dan moet je een standaard bak nemen, die hebben ze wel op voorraad, maar als ik dan toch een berg geld uit geef dan wil ik ook wel dat hij 100% naar mijn zin is (voor zover als dat kan natuurlijk, anders kan je nog veel meer geld uitgeven)
Link naar reactie
voor mij wordt het mijn eerste nieuwe eigen auto. Hiervoor altijd nieuwe leaseauto's gereden en mijn laatste leaseauto prive overgenomen toen ik van werkgever veranderde. Die is nu 4,5 jaar oud, dus tijd voor iets nieuws. Maar ik merk wel dat ik langer heb getwijfeld met het nemen van deze beslissing dan toen ik leaseauto kon uitzoeken.
Link naar reactie
hehe ja het is geen kleine auto, wel even rekening mee houden met in parkeren. maar ach, dat went ook wel weer. Op mijn werk heb ik een eigen parkeerplek dus dat past altijd, en voor de deur, ach, vind wel een plekkie waar hij past. Overigens zie je ze hier nog niet zo veel in de omgeving. Heb er pas een paar zien rijden in de afgelopen maanden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...