Ga naar inhoud

Show je auto


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 177
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    178

[quote:3e30754b32="Bill Gates"]Mid-life crisis noemen we dat toch gewoon? ;)[/quote:3e30754b32] Haha, zou wel erg vroeg zijn bij 34 jaar. Nee, is voornamelijk voor woon-werk om de reistijd wat te beperken. Heb juist jaren gewacht met rijlessen totdat ik mijn wilde haren kwijt was. Al komen die heel langzaam wel weer wat terug... :roll: [quote:3e30754b32="teacher"]Lekker he? Er zijn idd maar heel weinig auto's die sneller zijn (ja, een gekietelde impreza komt een heel eind)...[/quote:3e30754b32] Heerlijk, lekker een frisse neus halen enzo. Acceleratie is prima maar qua bochtenwerk is een auto in het voordeel. Maar dat kan ook aan mijn (nog) beperkte durf en rijkunsten liggen.. :wink:
Link naar reactie
[quote:bffde66da8="Vandread"]Een turbo op een FWD word beetje kansloos he ;) *moppelt iets over RWD plannen*[/quote:bffde66da8] Doe het niet. Kost je een vermogen, voor dat geld kun je beter een andere auto kopen die van 'nature' beter is toegerust op veel pk's (vierwielaandrijving bijvoorbeeld). Is net als borstvergrotingen enzo. Het wordt nooit wat. Puur natuur is veel beter. 8)
Link naar reactie
Clutchdumpen is niet lekker. Dat is voor mensen die of te weinig vermogen hebben of op een dragstrip (met een lekker zacht en warm rubberlaagje op het asfast) een uiterste tijd willen klokken. Met vierwielaandrijving is het gewoon koppeling op laten komen met een beetje gas (= rollen) en dan gaspedaal intrappen, even wachten voor het turbogat en dan alle luitjes voorbij 'springen' en achter je laten die nog driftig hun koppeling/banden aan het oproken zijn of waarbij hun tractiecontrole nog overuren maakt. Geloof me, is veeeel leuker!
Link naar reactie
Heb ik alles gereden en ze hebben allemaal hun charme, turbo bij een STI geeft een enorme (vrij korte) duw in de rug waarmee de 4wd goed uit de voeten kan, maar rwd geeft zelfs met minder als 200pk leuke mogelijkheden tot bergen pret maar vaak bij een N/A motor niet zo'n schop, of je moet in iets rijden met een flinke inhoud (Vette ofzo) of toch een turbo... maar dan iets dat niet te hard inklapt, moet je zo voorzichtig zijn in de bochtjes. Als mensen met RWD hun koppeling oproken doen ze iets fout :P en of de achterbandjes doorspinnen is natuurlijk de onkunde van de bestuurder of trek je het gas op die Puch ook vol open ;) [size=9:827b5a884e]Ja over auto's draaf ik wel een door hehe...[/size:827b5a884e]
Link naar reactie
Of weinig of redelijk veel :P volgens mij is dat geen standaard front en is de boel wat verlaagd, hoe heet die stijl van VW tuning ook alweer.... [quote:9c0e1504d1="jean willem"]300 pk op de voorwielen gaat best, je hebt alleen wel vaak platte voorbandjes. Rookeffecten bij het optrekken ziet er wel leuk uit.[/quote:9c0e1504d1] Ik vond 260pk al een TC festijn.... het is gewoon nie effectief op de weg te brengen, zeker icm bochten.
Link naar reactie
TC is voor mietjes :P. Volvo 850 t-5 met chip heeft +- 300Pk en 400 NM. Lukt prima, je moet alleen niet volgas in z'n 1 wegrijden. Je trek er wel zat golfjes a lá plolley ermee uit :D. Het gezicht wat ze trekken als ze door zo'n ouwe l*llenbak worden zoek gereden is onbetaalbaar. @ Polley: het is jammer dat je de laatste 2 letters niet goed kan zien anders kon ik het kenteken hier invullen: https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx
Link naar reactie
En nu weet ik waarom ze de beginners-rijbewijzen invoeren. Stoplichtsprintjes? ga toch heen. Hard rijden? Kan in Nederland niet. Als je toch wat wilt, ga eens een keertje naar Zandvoort voor een rondje op het circuit. Neem eerst even lessen bij Rob Slotemaker's slipschool. Dan leer je echt je auto kennen. Ja Vandread met het bochtenwerk heb je een punt, dat is leuk maar ook niet in NL.
Link naar reactie
Dit was vroeger het "circuitpark" waar ik reed: http://www.rotterdamcarterminal.nl/ ;) dat waren nog eens tijden.... geld verdienen met leuke auto's rijden. Op zandvoort ben ik wel geweest en met wat vrienden meegereden (mocht wel zelf rijden, maar slopen = kopen en dat kon ik als student niet riskeren), dit jaar misschien in een 205 rijden of in ieder geval meerijden. Je kan in Nederland best door rijden op bepaalde plaatsen en hier in de buurt ken ik series van stoplichten waar je echt bizar veel word uitgedaagd, eerste keer dat ik daar met m'n GTI reed was ik echt stom verbaasd, aardig gek wanneer ze op 30cm van je bumper gaan hangen (gek he dat er ongelukken gebeuren...)
Link naar reactie
[quote:f89c2a47bb="jean willem"]Daarom ligt er in Duitland een prachtig stukje asfalt: En de rokende de bandje als je de bocht uitkomt, daar hebben ze iets voor uitgevonden: een sperdif.[/quote:f89c2a47bb] Werd dat niet meer in de off-road gebruikt, omdat het als neveneffect heeft dat je minder goed de bocht door ging, omdat het ene wiel niet harder kan draaien dan het ander?
Link naar reactie
Een sperdiff is in principe natuurlijk "gelocked" maar er zijn dus differentieels met een bepaald percentage... hoe dat zit zou ik me nog eens in moeten verdiepen. Of het DE oplossing is en dus "beter" is als rwd... betwijfel ik :P sturen + aandrijving is gewoon mooier als het verdeeld is, met het vermogen op de voorwielen zal je eerder onderstuur hebben
Link naar reactie
[quote:f0a34bf3c8="jean willem"]Een beetje terrein wagen heeft anders een differentieel wat op slot kan (samen met low gearing e.d.). En het ligt eraan hoever je dat ding gaat sperren. Vaak worden hot hatches met een sperdiff geprezen vanwege hun bochten gedrag terwijl er zoveel vermogen op de voorwielen word losgelaten.[/quote:f0a34bf3c8] Dat is dus sperdif, ofwel een SperDifferentieel. Meestal mechanisch, maar soms zelfs pneumatisch schakelbaar. En dan heb ik het niet alleen over low gearing, maar ook in de racerij, bijv. Dakar en WRC [quote:f0a34bf3c8="Vandread"]Een sperdiff is in principe natuurlijk "gelocked" maar er zijn dus differentieels met een bepaald percentage... hoe dat zit zou ik me nog eens in moeten verdiepen. Of het DE oplossing is en dus "beter" is als rwd... betwijfel ik :P sturen + aandrijving is gewoon mooier als het verdeeld is, met het vermogen op de voorwielen zal je eerder onderstuur hebben[/quote:f0a34bf3c8] Okee, op die manier. DE oplossing blijft ook in mijn ogen verdeling: sturen voor, aandrijven achter.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...