Ga naar inhoud

Show je auto


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:5c0d810a87="Jack Master Flex"] Het duurt wel een halfuur voordat de motor opgewarmt is. Dus hij moet geduld hebben. :P [/quote:5c0d810a87] Ik zit te denken aan je termostaat van je koelsysteem. De termostaat heeft als functie om te zorgen dat je motor snel op temperatuur is, en als de 80 graden gehaald is, dan pas de radiateur in te schakelen. Dus onder de 80 graden watertemperatuur is je termostaat dicht, en kan er geen water richting radiateur stomen. Al het water gaat dan rondjes door de motor, de motor warmt zo gelijkmatig op. Boven de 80 graden wordt de termostaat geopend, en zal er water richting de radiateur stromen, en zal er gekoeld gaan worden. bij 60 graden koelwater/motortemperatuur bijvoorbeeld ,is de radiateur gewoon koud.( 20 graden bijvoorbeeld). Bij kapotte termostaat , staat ie altijd open en doet de radiateur altijd koelen, dus ook als de motor koud is, en zal het lang duren voor de motor op bedrijfstemperatuur is. Wat je kunt doen is na paar minuten draaien van e motor, voelen of je radiateur warm wordt, bijvoorbeeld 50 graden. Als dat zo is, dan staat je termostaat hele tijd open,ook bij koude motor, en wordt het tijd voor nieuwe termostaat. :wink: termostaat is net zo groot als een tennisbal ongeveer
Link naar reactie
  • Reacties 177
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    178

[quote:a3887b3d14="Jack Master Flex"]dit is mijn auto http://members.lycos.nl/jackmasterflex/Photos/2.jpg Specs: Nissan Sunny GTI uit '92 150pk 1998cc 16 klepper snel is ie zeker. maar door die lucht inlaat wordt die auto erg laat warm.[/quote:a3887b3d14] Is dat blok hetzelfde als de GTI-R? Maar dan zonder turbo? (en voor de rest natuurlijk zonder 4wd ;)) Die hoodscoop is eigenlijk onzin lijkt me aangezien die voor de intercooler van de turbo is (grof gezegd) of is het standaard op een normale GTI? Goed opwarmen duurt zowiezo lang, bij mij ook, olie moet ook goed warm zijn, duurt ook zeker 20/30 minuten normaal rondrijden. Het blijft ook natuurlijk een groot blok in een kleine auto. Bij mij zit er een thermocontact in de radiator die ervoor zorgt dat de (dubbele) fans aanslaan rond de 85 graden op een zachte stand en bij 92/95 op max gaat draaien (bij contact uit blijven ze ook gerust draaien) Je zou eens kijken hoe het bij je Sunny in elkaar zit (205gti is een hoooop over te vinden gelukkig :)) Yocto koelwater word altijd rondgepompt, de radiateur word zonder dat de fans aanslaan altijd door rijwind gekoeld, de fans zijn voornamelijk voor langzame snelheden/files/sprinten. Wel leuk een turbo erop, maar idd prijzige hobby, spruitstuk, turbo, slangen, intercooler, chippen etc... en zuipen maar ;) @ Bill Gates, tja diesels met VEEL koppel hebben in z'n 1 altijd beetje bokkerig gedrag (vandaar dat ze bijna altijd Tractioncontrole hebben) Komt omdat de wielen gewoon niet genoeg tractie hebben en het koppel inslaat als een bom met een turbodiesel. Heb in een mazda 3 MPS met benzine 2.3liter turbo (260pk) op de vooriweltjes gereden, in z'n 1 moeten de bandjes goed warm zijn anders is het ook huilen met de pet op als je volle bak gaat :P [quote:a3887b3d14="Chorro"]Auris vind ik de binnenkant super mooi, maar de qua de buitenkant vind ik het echt de lelijkste auto die er ooit is.[/quote:a3887b3d14] Beetje commentaar geven op auto's zonder je eigen (die je waarschijnlijk niet hebt) te laten zien is natuurlijk beetje zwakjes he ;) Zo lelijk is die ook echt niet, het is ook bepaald niet een erg extreem model (meer doortrekken van stijlen zoals die van de Verso/Yaris/Avensis, waarvan de eerste 2 ook voor de deur staan...)
Link naar reactie
[quote:a98db6e8fb="Chorro"]Auris vind ik de binnenkant super mooi, maar de qua de buitenkant vind ik het echt de lelijkste auto die er ooit is.[/quote:a98db6e8fb]Tja, de achterkant is inderdaad lelijk, maar er zijn lelijkere auto's hoor ;) Ik had de keus tussen een Seat Leon of een Auris, ik ga dan toch liever voor een supperstrak intereur dan voor een mooi exterieur. Komt nog eens bij dat een Leon in mijn ogen er van binnen extreem plastic uitzag en ik had het idee dat ieder knopje er zo af kon vallen ;) En dan zeg ik nog niks over de diesels van Seat/Volkswagen, een tractor maakt nog minder herrie...
Link naar reactie
Ik heb zelf geen auto. Heb een scooter. Auto van me pa: Een volkswagen touran. Heb die pass 2maanden. [img:6005712755]http://www.motorpasion.com/images/Volkswagen_Touran_2007-1.jpg[/img:6005712755] Scooter: Een Peugeot speedfight 2. Ben er zelf erg trots op! [img:6005712755]http://img185.imageshack.us/img185/840/peugeotspeedfight2ev9.jpg[/img:6005712755] 120cc! Haalt makkelijk de 100KM! Is al 356Km op gereden Is bijna 1jaar oud :wink:
Link naar reactie
Chorro schreef:[quote:cd50329d69]Wat heeft het voor zin om bij de eerste foto je kenteken te laten zien en bij de 2e het af te dekken? :P Of zijn ze van internet geplukt?[/quote:cd50329d69] [img:cd50329d69]http://www.cattery-rebelrousers.com/pics/golf_03_ken2.jpg[/img:cd50329d69] Asje en tuurlijk zijn de van het internet geplukt, anders kon ik ze toch niet laten zien. :wink:
Link naar reactie
Bijna oldtimer verzekering Rebel ;) (moet ie helaas wel als 2e auto op naam staan met max 7500 of 10k per jaar... ) [quote:f5ad7ae2ae="Disi"] Scooter: Een Peugeot speedfight 2. Ben er zelf erg trots op! http://img185.imageshack.us/img185/840/peugeotspeedfight2ev9.jpg 120cc! Haalt makkelijk de 100KM! Is al 356Km op gereden Is bijna 1jaar oud :wink:[/quote:f5ad7ae2ae] Heb je je motorrijbewijs wel voor die scooter ... Hoop iig dat de overige onderdelen ook dat vermogen kunnen verwerken (remmen enzo ;))
Link naar reactie
@Vandread. Het is dezelfde blok als de gti-r maar dan zonde 4wd en turbo. Die lucht inlaat van de gti-r motorkap heeft de functie om de intercooler te koelen. maar doordat er geen intercooler aanwezig is. komt al het lucht de kap in. Het is niet standaard maar het ziet er uitdagender uit op deze manier.
Link naar reactie
[quote:919962a889="Vandread"][quote:919962a889="Chorro"]Auris vind ik de binnenkant super mooi, maar de qua de buitenkant vind ik het echt de lelijkste auto die er ooit is.[/quote:919962a889] Beetje commentaar geven op auto's zonder je eigen (die je waarschijnlijk niet hebt) te laten zien is natuurlijk beetje zwakjes he ;) Zo lelijk is die ook echt niet, het is ook bepaald niet een erg extreem model (meer doortrekken van stijlen zoals die van de Verso/Yaris/Avensis, waarvan de eerste 2 ook voor de deur staan...)[/quote:919962a889] Ehh... Ik mag zelf niet rijden en ik heb de auto's van me ouders al gepost, dus wat bedoel je??? :-? :roll:
Link naar reactie
[quote:6019347f6d="Vandread"]Bijna oldtimer verzekering Rebel ;) (moet ie helaas wel als 2e auto op naam staan met max 7500 of 10k per jaar... ) [quote:6019347f6d="Disi"] Scooter: Een Peugeot speedfight 2. Ben er zelf erg trots op! http://img185.imageshack.us/img185/840/peugeotspeedfight2ev9.jpg 120cc! Haalt makkelijk de 100KM! Is al 356Km op gereden Is bijna 1jaar oud :wink:[/quote:6019347f6d] Heb je je motorrijbewijs wel voor die scooter ... Hoop iig dat de overige onderdelen ook dat vermogen kunnen verwerken (remmen enzo ;))[/quote:6019347f6d] Nee ik heb het motorijbewijs nog niet nee. Rij alleen soms op eigen terijn En er zijn ook anderen rem dingen opgeplaatst. Zodat die de snelheid makkelijk kan remmen :wink:
Link naar reactie
[quote:06451d134c="Vandread"]Toch jammer als er een WRX naast je staat ;) En GTI op je kofferbak doet al genoeg heb ik gemerkt qua uitdagen.... (naja 35mm lager ook beetje) Nu is het bonus aan je dragcoeficientie :P[/quote:06451d134c] geen type aanduiding. maar het is wel duidelijk dat het niet om een normale sunny gaat. ook bij die 205 van jou. wordt vaak uitgedaagd. mn laatste ontmoeting met een wrx-sti vond ik wel tof hij werd geflits met optrekken bij een stoplicht. :P
Link naar reactie
[quote:d77e1bae8d="Jack Master Flex"]mn laatste ontmoeting met een wrx-sti vond ik wel tof hij werd geflits met optrekken bij een stoplicht. :P[/quote:d77e1bae8d] Hmmm m'n laatste ontmoeting met een WRX was wel humor... hij ging wel harder bij het stoplicht ;) Gast vond het helemaal goud. In plaatsje hier in de buurt, spijkenisse heb je een soort doorgaande 2 baans 80 weg met 3 stoplichten achter elkaar en een rotonde (met stoplichten) daar rijden gewoon gasten rondjes om maar sprintjes te doen :o je ziet ze gewoon wachten op de rechterbaan tot er iets laags aankomt voor de rotonde... ik kwam terug van een vriend en dacht goh wat rijdt die gast traag joh, trekt ie ineens op als ik aankom om de rotonde te nemen terug, had et wel kunnen doen maar stikt er van de politie (gek he :P) Betrap mezelf er wel op dat ik al kijk naar een blok conversie... 2 liter 16 klepper 160/170 ofzo :roll:
Link naar reactie
je kan maar niet stoppen om dat ding steeds maar sneller te laten draaien. Nou er zijn ook mensen die iets lagers niet accepteren en er niet op in gaan. Een vriend van mij heeft een m3 met 365 pk. Ik heb hem zo vaak uitgedaagd maar het enige wat hij doet is uitlaggen en gewoon heel chill doorrijden.
Link naar reactie
Blokswap is meteen zo'n gekkehuis... zat ook te kijken naar turbo... maar dat is al niet veel makkelijker :P Vriend van me was lang bezig om z'n civic te turbo'en maar is z'n dagelijkse auto, misschien hem gek maken om te kijken of het hem lukt een kit voor weinig samen te stellen aangezien het voor mij toch m'n hobby wagen is. Zitten wel wat lastig dingen bij... custom spruitstuk enzo. Wel al gevonden, maar die is 560 euro :o [url=http://www.dp-engineering.nl/EN/products/exhaust_manifolds/dp/psa/8v_Love%20Collector_stainless.php]beetje veel[/url] Complete kit een dikke 2000... das meer dan de auto :lol: Maar 180pk schijnt te doen te zijn..
Link naar reactie
vandaag een grote domperd gehad ik was van plan om een Mercedes-Benz 190e 2.5-16V Evolution II te kopen [img:c0738528b7]http://bugs94140.free.fr/190e.JPG[/img:c0738528b7] Na een telefoontje gepleegd te hebben aan een mercedes dealer. hoorde ik dat de marktwaarde van die bak 45.000,- was :S Nou dat kan ik en ga ik er niet voor betalen.
Link naar reactie
Verbaast me niets, is een DTM auto voor op de weg, met 230 pk uit een 2.5 liter blok ofzo :o (zonder turbo), koste destijds in duitsland een ton in DM en er zijn er 500 van gebouwd? Moet je trouwens niet zo'n gefotosoepte versie posten met een miljoen inch velgen ;) [img:289c57567f]http://www.mb190.de/uploads/pics/evo2_seiteli3.jpg[/img:289c57567f] Die 190 Evo's zijn netzoiets voor de E serie van toen zoals de Peugeot 205 T16 is voor de de 205's is (T16 = mid engine 1.8 turbo met 200 pk waarvan er 200 zijn gemaakt, waarde zo'n 50.000 euro, vermogen opschroeven is kinderspel, 300 pk met de standaard setup is peanuts, bij Rally's (klasse B ooit) trokken ze er 800pk uit :P )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...