Ga naar inhoud

Show je auto


anoniem

Aanbevolen berichten

Maak ik mezelf erg ongeliefd als ik die Mercedes een lelijke patserbak noem? [img:e1559cc52a]http://www.wetenschapsforum.nl/style_emoticons/default/eusa_shifty.gif[/img:e1559cc52a] Ik vind er echt geen klap aan. Met mijn Seatje kom ik ook snel genoeg weg bij de stoplichten en kan ik 130 km/h rijden. Leg mij dan maar eens uit wat die Mercedes zoveel waard maakt.
Link naar reactie
  • Reacties 177
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    178

[quote:e20cce7d84="Ger"]Maak ik mezelf erg ongeliefd als ik die Mercedes een lelijke patserbak noem? [img:e20cce7d84]http://www.wetenschapsforum.nl/style_emoticons/default/eusa_shifty.gif[/img:e20cce7d84] Ik vind er echt geen klap aan. Met mijn Seatje kom ik ook snel genoeg weg bij de stoplichten en kan ik 130 km/h rijden. Leg mij dan maar eens uit wat die Mercedes zoveel waard maakt.[/quote:e20cce7d84] -Wat hem zoveel waard maakt is dat er maar heel weinig afgetrapte exemplaren nog rijden. -Er hebben maar +-130 exemplaren ooit in Nederland gereden. -De tunebaarheid is behoorlijk hoog de DTM versie trok 400pk zonder TURBO's -rijdt heel wat harder dan 130 :P -onbegrensd haalt hij origineel 260+ -Het is uniek. -Bijna ongeevenaarde wegligging -weegt maar 1200 kilo. -heeft een hele grote inhoud voor een 4 cilinder motor. Nou zou die bak rond de 10 duizend euro zijn had ik hem gekocht. maar 45 vind ik boven mijn budget. Ik schrok me te pletter aan de telefoon. Ik: Wat een belachelijke prijs. verkoper: vind maar een goeie ik heb er 2 liggen ze zijn behoorlijk zeldzaam. Als je hem te duur vind koop je hem niet.
Link naar reactie
[quote:8d9fa98076="Jack Master Flex"] -Wat hem zoveel waard maakt is dat er maar heel weinig afgetrapte exemplaren nog rijden. -Er hebben maar +-130 exemplaren ooit in Nederland gereden. [/quote:8d9fa98076]Tsja, dat zou mij nou echt niets uitmaken. Maar da's een mening natuurlijk. :) [quote:8d9fa98076]-De tunebaarheid is behoorlijk hoog de DTM versie trok 400pk zonder TURBO's -rijdt heel wat harder dan 130 :P -onbegrensd haalt hij origineel 260+[/quote:8d9fa98076]Wat heb je daaraan? Auto's mogen in Nederland niet harder dan 120 en ze mogen niet harder dan 250 [i:8d9fa98076]kunnen[/i:8d9fa98076] om überhaupt op de weg te mogen. Nou snap ik best dat je af en toe door wil rijden, maar met de Citroën C3 van mijn moeder heb ik ook wel eens de wijzer op 150 gehad. Wat denk je te bereiken met al dat vermogen en al die kilometers per uur? 2 minuten eerder op plaats van bestemming? Wauw. Boeiend. *not* [quote:8d9fa98076]-Het is uniek.[/quote:8d9fa98076]Tsja. [quote:8d9fa98076]-Bijna ongeevenaarde wegligging[/quote:8d9fa98076]Bij normaal weggedrag heeft mijn Seatje ook gewoon een goede wegligging hoor. Kijk ik naar een iets grotere en modernere auto moet je wel heel slecht weer hebben en absurd rijden om de macht over het stuur te verliezen. [quote:8d9fa98076]-weegt maar 1200 kilo.[/quote:8d9fa98076]Mijn Seatje weegt 750 kilo. [quote:8d9fa98076]-heeft een hele grote inhoud voor een 4 cilinder motor.[/quote:8d9fa98076]En? Met mijn Seatje kom ik overal, ik kan fatsoenlijk meekomen in het verkeer en het kost geen drol. Ik heb laatst eens uitgerekend wat ik inclusief verzekering, afschrijving, onderhoud enz. kwijt ben per kilometer: nog geen 15 cent. Daarbij kan ik lekker rustig rijden, hoef ik me niet druk te maken dat iemand het wil jatten of jaloers is en er met de sleutelbos langsgaat of dat soort onzin.
Link naar reactie
[quote:1290972266="Ger"] Auto's mogen in Nederland niet harder dan 120 en ze mogen niet harder dan 250 [i:1290972266]kunnen[/i:1290972266] om überhaupt op de weg te mogen.[/quote:1290972266]Dat de fabrikanten in Duitsland min of meer hebben afgesproken iedere auto te begrenzen op 250 heeft niets met de toelaatbaarheid op de weg te maken hoor. Zou een mooie boel worden, kan Ferrari etc wel inpakken hier... Overigens: een Seat rijder die rustig en normaal rijdt? Je bent de eerste die ik tegenkom ;)
Link naar reactie
Over smaak en hobby's valt niet te twisten, dit is geen discussie, dit is een gevoels/smaak kwestie. Wat heb je aan zwaarden.... je vind ze decoratief? Vinden mensen auto's ook, ze zijn fuctioneel, auto's dat ook nog ;) Zwaarden... wat ga je ermee doen? je ui pellen of een pak melk? hoeveel cent kost 1 zwaar? :P Ik plaag maar wat, maar je begrijpt vast wat ik bedoel. De een word blij van zus de ander van zo, ik word helemaal enthousiast en euforisch in een auto, het liefst zo veel mogelijk vermogen etc (ik heb in meer dan 60 auto's gereden van Daihatsu Cuor'es met 1 liter 3 pitters tot Corvette C6's met 6 liter V8's als bijbaant) Een E190 Evo is een icoon, punt. Bill, tis ook een nep fiat panda ;) Ken nog wel iemand met een 250pk Ibizaatje die wel voldoet aan je beeld hehe
Link naar reactie
[quote:cadefc9c47="Disi"] [color=darkblue:cadefc9c47]mode-edit: doe maar niet alle quotes quoten...[/color:cadefc9c47] Nee ik heb het motorijbewijs nog niet nee. Rij alleen soms op eigen terijn En er zijn ook anderen rem dingen opgeplaatst. Zodat die de snelheid makkelijk kan remmen :wink:[/quote:cadefc9c47] Remblokken? Die kunnen ook verbranden bij te hogesnelheid, fading heet dat, het remblok wordt keihard, en je remmen gaan piepen.
Link naar reactie
[quote:5cdbe1be05="Vandread"]Over smaak en hobby's valt niet te twisten, dit is geen discussie, dit is een gevoels/smaak kwestie.[/quote:5cdbe1be05]Klopt. Maar dat iemand 45.000 euri gaat uitgeven voor een auto, dat snap ik toch echt niet. [quote:5cdbe1be05]Wat heb je aan zwaarden.... je vind ze decoratief? Vinden mensen auto's ook, ze zijn functioneel, auto's dat ook nog ;) Zwaarden... wat ga je ermee doen? je ui pellen of een pak melk? hoeveel cent kost 1 zwaar? :P[/quote:5cdbe1be05]Elke prijs die je noemt met meer dan 2 cijfers voor de komma voldoet. Van € 100,- tot een miljoen, you name it. Maar zwaarden zijn een kunstvoorwerp, ze hebben een verhaal (de oudjes) en ze zijn functioneel voor de diverse sporten waar ze gebruikt worden. :) [quote:5cdbe1be05]Bill, tis ook een nep fiat panda ;) Ken nog wel iemand met een 250pk Ibizaatje die wel voldoet aan je beeld hehe[/quote:5cdbe1be05]Uhh, ja, ik móet wel rustig rijden. Heb geen andere optie met mijn 900 cc. :)
Link naar reactie
[quote:c931c5f729="Vandread"] Yocto koelwater word altijd rondgepompt, de radiateur word zonder dat de fans aanslaan altijd door rijwind gekoeld, de fans zijn voornamelijk voor langzame snelheden/files/sprinten.[/quote:c931c5f729] De radiateur hangt inderdaad in de rijwind, maar moet koud blijven bij het opwarmen van de motor tot 80 graden. Tot 80 graden wordt wordt de radiateur niet gekoeld omdat het temperatuur verschil 0 graden is. Voor koeling is een temperatuur verschil nodig. Koelwater stroomt altijd inderdaad, de waterpomp wordt aangedreven door de v riem, maar de waterstroom is niet altijd door de radiateur. Als je motor niet warm is, zal de radiateur koud moeten zijn, het wordt dan in het blok omgeleid door een 100% mechanische thermostaat , er zit geen eletro op, die termosensor in je radiateur is een ander verhaal. :wink:
Link naar reactie
Ik heb alweer bijna 2 jaar een Suzuki Swift 1.3 GS. Mijn eerste eigen auto. [img:e9c18e970a]http://heintjeput.student.utwente.nl/~sjoerd/pics/patserswift.jpg[/img:e9c18e970a] Specs: [url=http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=7460&cache=no]Suzuki Swift 1,3 GS ( BJ 1992)[/url] Had 123.000 op de teller staan in november 2005 toen ik hem kocht en zit nu op +/- 135.000 Topsnelheid 165 km/h (Maar dat wil je echt niet. Vanaf 140 km/h rammel je de auto uit) acceleratie 0-100 km/h 13 s Verbruik: Ik rij meestal ergens tussen de 1:17 en 1:19. Vrij netjes Waarom deze auto? Had een auto nodig om naar stage te rijden elke dag. Eisen: goedkoop in aanschaf, verzekering en benzinekosten. Aanschaf: 750 euro Verzekering + wegenbelasting: 41 euro per maand. Benzinekosten: Zoals gezegd rij ik ong 1:17 minimaal. Maarja na stage beviel een eigen auto te goed en ik heb hem nu nog steeds.
Link naar reactie
1. doet die Nissan 0-100 in 6.8 seconden? Waarom geloof ik dat niet? De meeste supercars doen het in de 4 seconden, dan doe je het met een gekietelde sunny niet in 6.8..... 2. Heel leuk, een turbo, maar je krijgt wel dat gevaarlijke turbo-diesel effect: tot 3500 toeren niks, dan tot 4000 hangt ie, en dan krijg je ineens 180+pk op de wielen.......
Link naar reactie
[quote:ee06d3322a="tinus89"]1. doet die Nissan 0-100 in 6.8 seconden? Waarom geloof ik dat niet? De meeste supercars doen het in de 4 seconden, dan doe je het met een gekietelde sunny niet in 6.8..... 2. Heel leuk, een turbo, maar je krijgt wel dat gevaarlijke turbo-diesel effect: tot 3500 toeren niks, dan tot 4000 hangt ie, en dan krijg je ineens 180+pk op de wielen.......[/quote:ee06d3322a] supercars zijn ook heel wat zwaarder. die 6.8 is mijn eigen meting. er is gespeeld met de auto in onderdelen. Andere nokkenas, zuigers etc. en als er een turbo inhangt wordt het een constante turbo en niet eentje zoals in die turbodiesels die pas bij 2500 toeren begint en bij 4000 ermee kapt. Maar eerlijk is eerlijk na een bepaalde snelheid voel je je niet meer zo veilig in deze auto. Na 180 denk je dat je er niet meer levend uit zult komen terwijl het in die m3 van mijn maat maar heel traag lijkt zo een snelheid
Link naar reactie
Als je een "constante turbo" wil, kun je het beste een G lader of kompressor er op laten zetten. Turbo's worden door uitlaatgassen aangedreven, toerental van de turbo is daarom moeilijk constant te houden. Terwijl de druk aan de inlaatkant afhankelijk is van het turbotoerental.(30.000 tot 230.000 toeren) Het gaat zelf exponentieel, 2 keer meer toeren is 4 keer zoveel druk. En de inlaatdruk is bepalend voor je vermogen.(normale motoren hebben ongeveer 0,8 bar inlaatdruk, dus onderdruk, turbo kan overdruk geven, bijvoorbeeld 1,6 bar, en dus 2 keer meer koppel/vermogen) Je hebt ook nog turbotraagheid, turbo moet versnellen naar 150.000 toeren, daarom heb je ook nog traagheid in je motor. "turbolag" Bij hogere toerentallen komt de wastegate erin, die de uitlaatgassen omleiden buiten de turbo om, dus toerental beperkt houdt. G lader of kompressor worden door de motor aangedreven ,en leveren constante druk, en dus ook constant koppel aan je vliegwiel
Link naar reactie
[quote:389a0c6a3f="Jack Master Flex"][quote:389a0c6a3f="tinus89"]1. doet die Nissan 0-100 in 6.8 seconden? Waarom geloof ik dat niet? De meeste supercars doen het in de 4 seconden, dan doe je het met een gekietelde sunny niet in 6.8..... 2. Heel leuk, een turbo, maar je krijgt wel dat gevaarlijke turbo-diesel effect: tot 3500 toeren niks, dan tot 4000 hangt ie, en dan krijg je ineens 180+pk op de wielen.......[/quote:389a0c6a3f] supercars zijn ook heel wat zwaarder. die 6.8 is mijn eigen meting. er is gespeeld met de auto in onderdelen. Andere nokkenas, zuigers etc. en als er een turbo inhangt wordt het een constante turbo en niet eentje zoals in die turbodiesels die pas bij 2500 toeren begint en bij 4000 ermee kapt. Maar eerlijk is eerlijk na een bepaalde snelheid voel je je niet meer zo veilig in deze auto. Na 180 denk je dat je er niet meer levend uit zult komen terwijl het in die m3 van mijn maat maar heel traag lijkt zo een snelheid[/quote:389a0c6a3f] Zo, dat doet hij heel netjes dan.... [quote:389a0c6a3f="Yocto"]Bla Bla En de inlaatdruk is bepalend voor je vermogen.(normale motoren hebben ongeveer 0,8 bar inlaatdruk, dus onderdruk, turbo kan overdruk geven, bijvoorbeeld 1,6 bar, en dus 2 keer meer koppel/vermogen) [/quote:389a0c6a3f] 1. negatieve druk ontstaat pas beneden de 0 bar. Wij leven bij ongeveer 1.1 Bar(1100millibar), maar geen luchtdruk en ook onderdruk/vacuum ontstaat toch echt pas bij 0 bar. Als je een band oppompt, word dat niet gerekend vanaf 0 bar, maar vanaf de omgevingsdruk. Vandaar dat een band al stevig is bij bijv. 0.8 bar, terwijl dat anders onder de omgevingsdruk zou zijn. Een normale auto zuigt de brandstof erin, dus met een vacuum. De brandstofpomp is puur voor het transporteren van de brandstof van tank naar carburateur. Daarom maakt injectie en 4 kleppen/cil. ook meer vermogen. En van 0.8 bar naar 1.6 bar betekent bijna nooit 2x vermogen/koppel, aangezien dat van meer afhankelijk is. Stel je zet er een uitlaatgasturbo in(zon passieve, die ook in TDi's zit), dan zal je ook het brandstofmanagement en de koeling aan moeten passen. Doe je dat niet, dan zal hij lang niet al die lucht kunnen gebruiken, omdat hij niet genoeg brandstof kan leveren. Omdat hij door de turbo en aangepaste fuel management meer kan verbranden per slag, heeft hij meer vermogen. Alleen dan is er ook meer hitte, dus dien je het koelsysteem ook aan te passen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...