Ga naar inhoud

netwerk aanleggen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb (wellicht een domme) vraag, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb al veel gegoogled, maar kom er niet uit. Het voglende: Sinds kort heb ik een laptop (Sony VAIO) en een normale PC. De internetverbinding met de PC is wired en met de laptop wireless. Beide zijn via een Sitecom router aangesloten. Nu wil ik een netwerk tussen de twee computers aansluiten, maar dat lukt niet. De mappen die ik wil delen heb ik al geshared, hoe dat werkt weet ik dus. Via een windows wizzard heb ik geprobeerd een thuisnetwerk aan te leggen, maar op een gegeven moment komt de vraag of ik een netwerkdisektte wil maken. Mijn laptop heeft geen diskette station en met de windowsinstallatie cd (ook een optie) werkt het ook niet. Is er een andere manier om een netwerk te maken tussen de twee computers? Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp. Ik ben geen beginner, maar ook geen super held...ik hoop dat iemand het een klein beetje in begrijplijke taal wil uitleggen! Thnx! Coen
Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:833e68f797="CoenD"]Via een windows wizzard heb ik geprobeerd een thuisnetwerk aan te leggen, maar op een gegeven moment komt de vraag of ik een netwerkdisektte wil maken. Mijn laptop heeft geen diskette station en met de windowsinstallatie cd (ook een optie) werkt het ook niet. Is er een andere manier om een netwerk te maken tussen de twee computers?[/quote:833e68f797]Persoonlijk vind ik die diskette omslachtig en verwarrend. Zeker als het gaat om alleen WIndows XP systemen. Gewoon de diskette niet aanmaken en op elke computer de netwerk wizard uitvoeren. Het kan zijn dat niet iedere computer exact dezelfde instellingen heeft, en dat hoeft ook niet. Ander voordeel is dat je per computer dan ook kan vertellen wat je hebt ingesteld. Met een diskette blijft het gissen.
Link naar reactie