Ga naar inhoud

netwerk aanleggen


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:edad28cd7b="CoenD"]Ik geloof dat ik nu ECHT alles heb geprobeerd, maar het wil niet lukken...helaas![/quote:edad28cd7b]Hoelang heb je gewacht om te kijken of er een verbinding was. Vandaag heb ik tussen 2 WinXP Prof systemen contact proberen te maken. Van A->B mislukte met een melding over onvoldoende machtingen (B was net aangezet, WIndows draaide al wel), van B<-A geen probleem. Gebruikersnaam, werkgroep alles hetzelfde. Na pakweg 10 minuten weer geprobeerd: verbinding. Het kan zijn dat de virusscanner op systeem B, te druk was met iets wat ik niet als zinvol zie: de CPU bezighouden ...
Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

"Ik geloof dat ik nu ECHT alles heb geprobeerd, maar het wil niet lukken...helaas!" Wat doet het op dit moment wel? Kun je de andere computer wel zien in je netwerkomgevingen en is het alleen het aanmeldprobleem? Met wat Hans.Vosman zegt moet je ook rekening houden, het kan idd. wel een paar minuten duren voor een andere computer te zien is. De referenties van Jolo zijn ook belangwekkend. Maar mijn ervaring is dat het ook eenvoudiger kan. Op dit moment draaien 2000, XP home en XP prof zonder problemen samen in mijn netwerk. Allen als administrator in dezelfde werkgroep, geen van allen een wachtwoord.
Link naar reactie
[quote:499c8044f3="a.tip"]"Op dit moment draaien 2000, XP home en XP prof zonder problemen samen in mijn netwerk. Allen als administrator in dezelfde werkgroep, geen van allen een wachtwoord.[/quote:499c8044f3]Dat is ook mijn ervaring. Als er problemen zijn daarom niet te snel aan de instellingen twijfelen. Die zijn vaak gewoon goed, en ja foute instellingen werken nooit. Soms ligt er gewoon iets heel anders dwars en dat kost nog wel eens wat zoekwerk.
Link naar reactie
[quote:acf3291504]Als je dan aan wilt melden op Prof, moet je waarschijnlijk een gebruikersnaam gebruiken in de trant van [i:acf3291504]computernaam[/i:acf3291504]\[i:acf3291504]gebuikersnaam[/i:acf3291504].[/quote:acf3291504] Heb je dit al geprobeerd? Voorbeeld: computer\administrator invullen als gebruiker bij het verbinding maakt met XP-Prof. Had je op XP-Prof nu de schijf FAT32 of NTFS geformateerd?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...