Ga naar inhoud

Waarmee begon je, wat gebruik je nu?


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:2155a32fe8="billgatesisapimp"]Ik ben fan van de Debian variant, maar mis wat controle en vind dat er te veel overbodige software is. Aanraders? Ik heb gehoord dat Gentoo wel de shit is... emerge en dat soort dingen? of is Slackware voor échte linuxers? Het enige wat ik wil is dat Ardour goed draait zodat ik muziek kan opnemen met een kleine kernel!(en mail checken:P) Fritz[/quote:2155a32fe8] LFS is gaaf, ben nu met BLFS en ik wil niks anders! Je hebt dan echt 100% Controle en draait super stabiel! Geen Hotplug of auto dit auto dat, gewoon weer lekker mounten met de hand :lol: Geen dependencie hell meer, packages installeren kost alleen wat meer tijd maar geen dependencie hell meer, gewoon super. En LFS is echt niet zo moeilijk zoals het klinkt, Als ik als n00b het kan, kan iedereen het. :lol: Op dit moment draait er XFCE met Firefox. Thunderbird, Beep Media Player met Xine en draai vrolijk een DVD op m'n laptop P3 750MHZ 256MB RAM. :)
Link naar reactie
  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...
Ooit eens begonnen met Slackware (versie 3.4), Red Hat 4.0, Suse 7/8, weer terug naar Slack versie 8-> en nu compleet de draai gemaakt naar Debian Etch/Testing. Heb nog wel een partitie Slack staan, maar eigenlijk gebruik ik die niet meer. @ billgatesisapimp: gewoon net als ik doen via de net-installer de basis installeren en daarna met apt-get alleen installeren wat je nodig bent.
Link naar reactie
[quote:afbeccbe44="billgatesisapimp"]Is het niet leuk om weer officieuze Linux awards te gaan uitdelen? [/quote:afbeccbe44] Polls zijn altijd leuk :) Alleen heb ik er niet altijd de tijd voor, dus heb ik een sidekick nodig die de categorieën aanlevert en zo. Als iemand dat wil doen, dan ben ik bereid om de awards weer te openen :) Rinse
Link naar reactie
[quote:fb3e82e14e="Frommel"]Ben in 2002 begonnen met SuSE 8.0 Professional. Een jaartje later overgestapt op RedHat 9 en die gebruik ik eigenlijk nog steeds. Tussendoor ook nog Mandrake en Fedora geprobeerd, maar beviel toch minder. Yoper is wel lekker vlot op de desktop.[/quote:fb3e82e14e] Na 2.5 jaar trouwe dienst RedHat 9 vervangen door Fedora Core 4 om een beetje 'up-to-date' te blijven. Op m'n 2e PC Yoper vervangen door XP voor de games en Nero. Als ik binnenkort tijd heb wil ik een servertje opzetten met CentOS.
Link naar reactie
Dit is mijn volgorde van distro op mijn hoofd pc: Suse -> Slackware -> Archlinux -> Ubuntu (nu dual boot arch en ubuntu) Op mijn nachtkastje staat Yoper 2.1 (binnenkort mischien 2.2 als de 400mhz het aankan) Op mijn 486 33sx staat vector linux 1.8 Op mijn vriendins bureauputer komt Yoper 2.2 of underground linux. En ik ben nog steeds aan het kloten om iets leuks op de Libtretto 100ct te krijgen. Ik had er vector 3.2 op maar toen deed het netwerk het niet en ik weet niet of het aan de hard of software lag. DSL heb ik altijd in mijn binnenzak voor het geval dat.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik begon met Corel Linux, daarna met SuSE 7.0 Toen ik op kamers ging op adres 1 heb ik Windows en Linux 50/50 gebruikt. Toen ik op op adres2 ging wonen op kamers ben ik meer Windows gaan gebruiken, dit kwam alleen omdat ik op mijn kamer geen tv kwijt kon en een Pinnacle TV-kaart had. Dat gewissel tussen Windows en Linux vond ik onhandig. En ik moest veel met Delphi werken. Sinds ik nu samenwoon gebruik ik non-stop SuSE en zit ik af en toe in Windows voor Civilization III. Voor andere toepassingen gebruik ik VMWare dat nu lekker draait onder SuSE 10. Tussendoor heb ik Redhat uitgekotst en vond dat Debian te weinig ondersteuning bieden op bepaalde vlakken. Ik vind SuSE persoonlijk makkelijk aan te passen en mij als een volwassen gebruiker behandelt. Niet alles moet met YaST maar kan met YaST, dus wil je profje spelen dan kan dat gewoon. Gentoo lijkt mij overigens ook zeer tof, maar het kost zoveel tijd om alles draaiende te hebben. Mijn pc is mijn computer en niet mijn breadboardje waarop ik lekker zit te klooien. Op een router die ik even gehad, heb ik met FreeBSD zitten spelen. Heerlijke OS, maar voor mij niet geschikt als destkop OS.
Link naar reactie
Ik ben in 2000 of zo iets met Suse 7.0 begonnen. Daarna eens een redhat 8 geinstalleerd, en een ook een keer mandrake geinstalleerd. Heb daarna 4 jaar niets met Linux gedaan, behalve een flirtje met knoppix. Ben nu sinds twee weken bezig om kubuntu in een dual boot opstellen net windows XP te krijgen op mijn ex pc. Het draait nu als een trein, en dit wordt waarschijnlijk mijn primare OS om mijn tweede PC.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...