Ga naar inhoud

Waarmee begon je, wat gebruik je nu?


anoniem

Aanbevolen berichten

ok.. oude topic, maar ach.. ;) laat ik maar beginnen met de PC tijdperk enz.. daarvoor is niet echt relevant: Windows lijst (soms gelijktijdig met de linux/bsd's): Allemaal gezien, gevoeld en voornamelijk zeer geschikt bevonden als onderzetters. Niet mijn ding dus.. Linux/BSD lijst: ooit/recentelijk gebruikt/getest en random volgorde: Slackware 9, 10 Redhat 5.1, 6.2, 7 series, 8, 9 Redhat EL 3, 4 (tijdelijke licentie gekregen ervoor) Ubuntu warty, hoary Suse 9 std Gentoo 2004.2, 2004.3, 2005.0 Debian 3 Woody, Sarge Mandrake 9, 10 Fedora core 2, 3 FreeBSD 3.2, 4.11, 5.4 Ik gebruik nu (ivm met project) Centos 4 (lekker gratis EL4). Een distro is meestal een tijdelijke gast op mijn workstation. een reden daarvoor is, dat ik graag wil weten wat er nog meer in distro land is te vinden en te doen.. Goodbye Windows, Hello Beastie and tux!
Link naar reactie
  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Cool oude topic uit de sloot, /me heeft wel een kleine update: van suse -> slackware -> arch Maar nast arch gebruik ik nog steeds graag slack en ik gebruik ook yoper in mijn nachtkastje. verder heb ik veel distro's geprobeerd die ik niet allemaal ga noemen. Ik ben van plan snel debian voor het eerst te gaan proberen.
Link naar reactie
[quote:284678db5d="Emielcuijk"]Cool oude topic uit de sloot, /me heeft wel een kleine update: van suse -> slackware -> arch Maar nast arch gebruik ik nog steeds graag slack en ik gebruik ook yoper in mijn nachtkastje. verder heb ik veel distro's geprobeerd die ik niet allemaal ga noemen. Ik ben van plan snel debian voor het eerst te gaan proberen.[/quote:284678db5d] OFF-TOPIC: Ehm.. waarom doet je site (vandaag 23 mei 2005) het niet? ;-)
Link naar reactie
[quote:fa9633a477="teebones"]Ehm.. waarom doet je site (vandaag 23 mei 2005) het niet? ;-)[/quote:fa9633a477] Omdat ik al een paar weken te lui ben om de installatie van mijn server af te maken. Ik haal hem zo effe onder mijn posts vandaan [url]http://www.linuxfanatic.org/~emielvr/[/url] hier kun je tijdelijk terecht maar het kan zijn dat deze 1 dezer dagen ook off gaat
Link naar reactie
Ik ben inmiddels op univ overgeschakeld op debian sarge. Reden: na een grote gentoo update werkte matlab (en een paar andere apps) plots voor geen meter meer. Aangezien ik snel weer aan het werk moest kunnen en ik vooral belang hecht aan een solide gnome desktop waar ik niet te veel prulwerk meer aan heb was m'n oude vertrouwde slackware toch niet zo ideaal meer: gnome en de helft van de programma's die ik gebruik worden niet met slackware meegeleverd en 't zou me te veel tijd gekost hebben om dat allemaal nog zelf te installeren achteraf. Debian kon ik vanaf 't net installeren, met een 100 mbit verbinding naar de belgische mirror, dus was poepie snel geinstalleerd en apt-getten is helemaal leuk nu (firefox geinstalleerd op minder dan een seconde, wie doet beter? :) ) Enkel jammer van de verouderde xfree86 en de gedachte dat ik met de rest van m'n software weer vrij snel ga achterlopen tenzij ik wat met unstable ga mixen vind ik niet zo leuk, maar voor de rest ben ik zeer onder de indruk.
Link naar reactie
Enkele jaren geleden een tijdje met Suse 6.4 gespeeld, maar daarna toch weer terug naar alleen windows. Vanaf twee-en-een-half jaar (?) geleden achtereenvolgens Red-hat 9, Fedora 1 en 2. Omdat ik dacht dat het upgraden tussen verschillende releases handiger moest kunnen ben ik een aantal maanden geleden overgestapt naar debian. Eigenlijk heb aanvankelijk ubuntu geïnstalleerd, maar heb al na een week of twee alle verwijzingen naar ubuntu repositories uit de apt bronnen verwijderd om een debian unstable installatie over te houden.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...