Ga naar inhoud

Waarmee begon je, wat gebruik je nu?


anoniem

Aanbevolen berichten

Begonnen met HP-UX 10.20; daardoor met Linux in aanraking gekomen. RedHat Linux 5.1 daarna SuSE bekeken in dezelfde periode. Daarna nooit meer naar SuSE omgekeken :-P Vervolgens wat gaan installeren met Mandrake, had Debian draaien op een oude Sun SparcStation en gekregen PowerMAC. Toen Gentoo verscheen direct daarnaar overgestapt en nooit meer iets anders gewild. Wat een verademing. "emerge kde, *ratel*, *ratel* -> KDE!"
Link naar reactie
  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

enkele jaren geleden een korte suse-periode gehad, maar op een pc zonder internet, dus zonder updates ed. dan linux in de ijskast (hd waar linux op stond gecrashed) vorig jaar herbegonnen met Suse 8.2 en nu ook een servertje met debian op ik denk dat binnenkort suse zal vliegen en dat daar ook debian gaat opkomen, ik ben verkocht aan de apt-get install
Link naar reactie
Begonnen met Redhat 6 op een pentium II. Daarna, toen ik een nieuwe pc had Red Hat 8 en SuSE 9 Pro geprobeerd. Momenteel Mandrake 10.1 rc1 op me desktop. Op me server begonnen met Red Hat 9. Toen wat geëxperimenteerd met Ubuntu Linux, vanwege een review bij Tweakers.net, waar ik lid van ben. Daar was een bericht dat je liet denken dat het een geweldige distro was, dat vond ik echter niet. (Overigens, het is gebaseerd op Debian unstable). Op aanraden toch wat geëxperimenteerd met Slackware 10, maar vond dit zelf geen succes. Inmiddels draai ik Fedora Core I op die server, dat heerlijk werkt. Zoals jullie misschien al vermoeden ben ik een echte Red Hat fan... Misschien nog belangrijk om te weten, ik draai grafisch gezien altijd Gnome. Ik vind KDE allemaal prachtig qua uiterlijk enzo, maar GNOME werkt lekkerder vind ik...
Link naar reactie
SuSE 6.0 , kernel 2.0.xx :D toen 6.1 ivm. kernel 2.1 en toen verder alleen maar met Linux gewerkt. Al een keer bij iemand geholpen met 6.4 maar dat was zo simpel ~) dat heb ik maar overgeslagen. Tussendoor nog even met RH 6 gespeeld (kernel 2.2.xx) en toen ineens over naar SuSE 7.0 en een half jaar later met SuSE 7.1 op de zaak gestart. Na 7.2 weer alle upgrades gedaan met als gevolg dat je een redelijk vervuild systeem krijg :D Vooral alle config filetjes die je zelf ff backup, dus ben ik nu bezig met ene compleet schone installatie van heel mijn pc zodat ik eindelijk eens van al die rotzooi en oude configfile's af ben (je merkt op een bep. moment dat zelfs de configfile's van programma's zijn veranderd en je zelf nog met oude dingen zit te klooien. Verder wel Mandrake getest en Debian enz. maar ik kan nu eenmaal mijn weg goed vinden in SuSe dus.... Toch kan het zijn dat dit mijn laatste SuSe instal wordt want ze willen mij net iets teveel voor me gaan regelen en dan bedoel ik met name de pakket depencies die soms nergens op slaan.
Link naar reactie
[quote:d9fc2e7b02="m3ssi4h"][quote:d9fc2e7b02="wstolk"] Toch kan het zijn dat dit mijn laatste SuSe instal wordt want ze willen mij net iets teveel voor me gaan regelen en dan bedoel ik met name de pakket depencies die soms nergens op slaan.[/quote:d9fc2e7b02] Zeker weten dat dat je laatste SuSe install wordt als ik je signature mag geloven ;).[/quote:d9fc2e7b02] En die mag je geloven maar gelukkig heb ik thuis ook nog een pc waar ik géén winXP op zet :P
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
Ben nog niet zo lang bekend met Linux. Was wel heel veel bezig met Windows. Was een soort helpdesk voor de omgeving. Ben mij in Linux gaan interesseren om 2 redenen. Mijn zus begon op haar werk Linux te gebruiiken en werkte met OpenOffice.org en werkte vanuit huis met een open VPN verbinding en de tweede reden was dat ik via Schoolbox Mandrake 9.2 had besteld. Draai nu enkele maanden zeer instensief Mandrake Linux, inmiddels vervangen door Mandrake 10.1 Officieel 3 CD download editie. Ik ben vooral iemand die kijkt naar wat kan je ermee.Je moet lekker met de computer als een stuk gereedschap kunnen werken. Ben dus niet zo iemand van het voortduren fijntunen in het besturingssysteem zelf. Wat mij opviel. Het gemak hoe je een heel besturingsysteem installeert inclusief Toepassingen, daar ben je met met windows veel langer mee bezig. Moet zeggen dat ik Mandrake 10.1 voor de desktop heel gebruiksvriendelijk vindt en dat de software heel gemakkelijk is bij te werken. Heb voor de gein ook Suse 9.0 eval en Linspire 4.5 geinstalleerd maar geef toch de voorkeur aan Mandrake. Vooral Linspire is Click and Pay. Hans
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...