Ga naar inhoud

Waarmee begon je, wat gebruik je nu?


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik trap gelijk de deur maar in ;). In 1994 ben ik met Slackware 1.x begonnen. Nu gebruik ik Slackware Linux 10.0 en Libranet GNU/Linux. Libranet gebruik ik de laatste tijd minder, omdat 2.8.1 toch al wat oud begint te worden. FWIW: op BSD vlak ben ik ooit met FreeBSD begonnen (2.1.5, in 1996), daarna heb ik een tijdje OpenBSD gebruikt, sinds 2001 gebruik ik NetBSD.
Link naar reactie
Ik ben een dikke 5 jaar geleden deftig begonnen met Redhat 6.0 maar ben toen ook vrijwel onmiddelijk slackware (4.0) gaan draaien op m'n gateway. Slackware 4.0 vond ik niet zo'n succes op de desktop (ook omdat ik er toen nog niet veel van kende en redhat dus gemakkelijker was voor mij), maar bij het uitkomen van slackware 7.0 was het raak en sindsdien heb ik vrijwel enkel maar slackware gedraaid op de desktop. Een paar jaar eerder had ik ook al wel eens met linux gespeeld (redhat 4.0 en slackware 3.3 als ik me niet vergis) maar toen was het al helemaal geen succes, veel van m'n hardware was onmogelijk aan de praat te krijgen en de desktop was zeer povertjes. De reden waarom ik met redhat begonnen ben was omdat het in die tijd nog de meest bekende distributie was (mandrake bestond nog niet en suse stelde nog niet zo veel voor), relatief makkelijk en veel informatie over te vinden. In die tijd was redhat ook nog redelijk stabiel en niet zo bloated. Ik ben dan naar slackware overgestapt omdat ik niet zo'n goede vriendjes was met rpm, slackware duidelijk minder resources van m'n systeem vreette en je meer controle over je systeem had dan bij redhat.
Link naar reactie
Ik ben een jaar of vijf geleden begonnen met Corel Linux 1.0. Die zat toen bij de PC-Active en kon je installeren op een FAT partitie. Daardoor kon ik linux proberen zonder met partities te moeten schuiven (Knoppix bestond toen nog niet). Ongeveer een jaar later heb ik SuSE 6.4 geïnstalleerd. Die kreeg ik bij een ander computerblad (ik had toen nog geen breedband internet). Later SuSE 7.0 (weer bij een ander computerblad :)). Daarna had SuSE alleen nog maar live-iso's. Omdat ik geen live-versie wilde en meer controle over linux heb ik toen gekozen voor Slackware (8.0). Nu heb ik Slackware 9.0 draaien.
Link naar reactie
Ik ben begonnen met SuSE 8.0 Proffesional. Gelijk een goede start gemaakt met het overdadige leesvoer, 7 CD's en een DVD. Vervolgens ben ik na een maand of 3 begonnen aan LFS, maar dat was toen wat te hoog gegrepen en besloot Slackware pre pre beta 9.0 te installeren (gewoon een current iso van slackware.no een tijdje na de 8.1 release) en heb daarna altijd Slackware gebruikt. Ik heb echter wel een aantal andere distro's geprobeerd (o.a. Libranet, LFS, Debian, Gentoo, Slackware/pkgsrc en Bluewall), maar niets beviel me echt.
Link naar reactie
IK ben begonnen met Redhat 5.2 Daarna overgestapt op Mandrake 6.0 vanwege de betere ondersteuning van KDE. Mandrake beviel beter dan RedHat omdat deze distro zich beter inzette voor de desktop-cp's Daarna naar SuSE 7.0 ivm sponsoring door dat bedrijf. Overstap was in het begin flink wennen, omdat SuSE met YaST1 flink achterliep op de configuratietools die mandrake voor de desktop-gebruiker meeleverde. Inmiddels gebruik ik SuSE 9.1 en kan ik constateren dat deze Mandrake inmiddels heeft ingehaald op het gebied van desktop-ondersteuning :) Of het SuSE blijft is natuurlijk koffiedik kijken ;) Dat hangt oa af van of Novell KDE trouw blijft of toch een zwaai richting Gnome gaat maken en de ondersteuning van KDE laat vallen. Rinse
Link naar reactie
Ongeveer 3 jaar geleden begonnen met RedHat en Mandrake. Na een middagje computeren bij een Oude Rot overgestapt op Slackeware en sindsdien daar bij gebleven. Heb nog wel geregeld iets anders geprobeerd, o.a Suse, Mandrake, Libranet en Debian maar ik kom altijd weer terug bij Slackware. Ik kan niet goed overweg met de package systemen van andere distro's. Ben sinds kort wel bezig met NetBSD en dat is voor het eerst sinds Slack dat ik weer iets heb van wow, hier wil mee verder.
Link naar reactie
Ik ben ooit begonnen et SLackware ?? en daarna had ikLinux een jaartje in de ijskast gezet. Maar voor een kerst kreeg ik asl cadeau een dik boek met daarbij RedHat 6(?). Dit voldeed toch niet en heb daarna een tijdje mandrake gedraaid. Ook dat voldeed niet aan mijn eisen. Maar ondertussen zag ik kwam ik Gentoo tegen. Vooral het idee dat ze geen vesies gebruiken, dus niet hoeft te upgraden, Maar dat je direct packeges kan upgraden, sprak mij aan. Nu draais ik zo'n twee jaar Gentoo en inderdaad dat voldoet nogsteeds.
Link naar reactie
Ik ben begonnen met Suse (weet niet meer welke) die met een tijdschrift was meegeleverd. Nog even redhat 7.0 gedraaid, maar dat werkte niet geheel naar behoren op mijn nogal verouderde hardware. Dit alles nog als dualboot naast windows. Pas sinds redhat 9 maak ik uitsluitend gebruik van linux (ik kon mij inmiddels wat nieuwere hardware veroorloven) en is windows definitief de deur uit. Inmiddels gebruik ik fedora 2. Binnen afzienbare tijd zal ik waarschijnlijk de overstap wagen naar nummer 3, maar ik kijk eerst de kat even uit de boom. Een oude computer waarvoor ik nog een toepassing moet bedenken draait nu debian testing. Mijn vriendin gebruikt nog wel windows en wil dat blijven gebruiken tot haar scriptie klaar is. Daarna mag ik m'n gang gaan en ook op haar computer een goed besturingssysteem zetten :D Welke dat gaat worden weet ik nog niet. Wellicht laat ik haar Ubuntu eens proberen.
Link naar reactie
Ik begon met Red Hat van de 4 CD set van InfoMagic, die ik in die [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=127666&highlight=gekocht]andere topic[/url] ook al noemde. Nu is mijn hoofd besturingssysteem SuSE Professional 9.2. Op de tweede plaats komt Mandrake 10.1 Official PowerPack edition. Op de overige plaatsen komen dan: Slackware 10.0 en Fedora Core 3, want deze distros gebruik ik weinig.
Link naar reactie
Ik ben zelf geen ervaren Linux gebruiker, maar ik denk, kom, laat ik ook weer eens wat zeggen. Ik ben begonnen met Madrake 9.1 op m'n laptop. Dat was geen succes, het craschte om de zoveel tijd (het had vooral problemen met m'n externe cd-rom drive). Toen er weer afgegooid en er Win98 op gezet. Dat was even het einde van Linux voor mij. Onlangs, een tijd al terug al weer, ben ik weer opnieuw begonnen, maar dan met Slackware 10.0 (dat me hier aangeraden werd :)). Met hulp heb ik het uiteindelijk voor elkaar gekregen een printerservertje van een oude computer van me te maken. Daar ben ik nog steeds erg gelukkig meer, maar voorlopig laat ik alles zoals het is en ga ik niet verder, dit in verband met andere tijdrovende dingen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...