Ga naar inhoud

Debian vs Slackware


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:fce3309771="Middelburg"]Op OSnews stond een leuke vergelijking tussen slackware en arch. Ook deze distributie maakt veel indruk op mij http://www.osnews.com/story.php?news_id=8761[/quote:fce3309771] Ik heb ArchLinux ook gebruikt en ik vond het maar buggy :( Dus ik houd het maar bij de wat ik vind beste linux distro's: Debian en Slackware
Link naar reactie
[quote:e8c69082bc="m3ssi4h"][quote:e8c69082bc="Middelburg"]Op OSnews stond een leuke vergelijking tussen slackware en arch. Ook deze distributie maakt veel indruk op mij http://www.osnews.com/story.php?news_id=8761[/quote:e8c69082bc] Ik heb ArchLinux ook gebruikt en ik vond het maar buggy :( Dus ik houd het maar bij de wat ik vind beste linux distro's: Debian en Slackware[/quote:e8c69082bc] Ik gebruik zowel Debian, Slackware en Archlinux naast elkaar. Wil je echter een niet buggy Debian gebruiken dan moet je nog wel met relatief oude software aan de gang. Tussen Slackware en Arch zie ik niet veel verschil, maar moet wel toegeven dat Slackware iets stabieler is dan Arch, hoewel ik weinig rare dingen ben tegengekomen. Maar ja, standaard kernel 2.4.27 of 2.6.9 (Arch Wombat 0.7 rc2)? Met linux werken is voor mijn een hobbie, en vind het toch wel aangenaam, snel de nieuwste software te kunnen gebruiken.
Link naar reactie
[quote:3578bee18a="computerbacterie"][quote:3578bee18a="Middelburg"] Wil je echter een niet buggy Debian gebruiken dan moet je nog wel met relatief oude software aan de gang.[/quote:3578bee18a] Hoezo dit?[/quote:3578bee18a] Als je unstable niet wilt gebruiken: kde 3.2 ipv 3.3, firefox 0.93 ipv 1.0. Mozilla is ook nog maar kort op 1.7 gebracht. Ik weet wel dat er manieren zijn dit te omzeilen door apt-get anders te configureren of de source te gebruiken etc. Maar mijn voorkeur heeft dit niet.
Link naar reactie
[quote:28ff02b174="Middelburg"] Als je unstable niet wilt gebruiken: kde 3.2 ipv 3.3, firefox 0.93 ipv 1.0. Mozilla is ook nog maar kort op 1.7 gebracht. Ik weet wel dat er manieren zijn dit te omzeilen door apt-get anders te configureren of de source te gebruiken etc. Maar mijn voorkeur heeft dit niet.[/quote:28ff02b174] Debian Testing gebruikt kennelijk inderdaad iets oudere software. Echt belangrijk vind ik het verschil niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...