Ga naar inhoud

[SuSE 8.2]Radeon drivers compatibiliteit


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

als ik het commando "modprobe agpgart" intyp, krijg ik deze melding: /lib/modules/2.4.20-4GB-athlon/kernel/drivers/char/agp/agpgart.o init_module: Invalid argument HINT: insmod errors can be caused by incorrect module parameters, including invalid IO or IRQ parameters. You may find info in sys log or the output file from dmesg. insmod /lib/modules/2.4.20-4GB-athlon/kernel/drivers/char/agp/agpgart.o failed insmod agpgart failed naja wat moet je hier van denken.. :-? (heb fglrxconfig naar jolo's input aangepast)
Link naar reactie
Ik heb hier ook nog wat getest. Ik heb mijn Radeon 9000 even overgezet, naar mijn Athlon XP 1700+ met 512 MB RAM. Ik kon de driver rpm zonder problemen installeren. Als ik in fglrxconfig [quote:02211fb0b8]Do you want to use the external AGP GART module (y/n)?[/quote:02211fb0b8] met y beantwoord, dan start X alleen op, nadat module agpgart is geladen. Antwoord ik n, dan is module agpgart niet nodig. Maar voor Tuxracer maakt dat geen verschil. Op de Athlon XP crashed deze ook.
Link naar reactie
[quote:4771f7aad8="E-Razoor"]jah.. maja mijn prob is dat ik heel X niet meer aan de praat krijg, na de driver installatie... ik heb alle dingen met fglrx config al geprobeerd, maar dit werkt allemaal niet.. Beetje vaag dus heb ook totaal geen id meer wat ik moet doen, en SuSE helpdesk is ook niet zo snel tegenwoordig......[/quote:4771f7aad8] als je gewoon de file /etc/X11/XF86Config-4 even hernoemt naar XF86Config.backup bijvoorbeeld pakt ie je oude config weer en start X weer: [code:1:4771f7aad8] cd /etc/X11 mv XF86Config-4 XF86Config.backup [/code:1:4771f7aad8]
Link naar reactie
ik heb een 9700 np, en draai Redhat 9 met kernel 2.4.20-20.9 Ik ben ook uitgebreid op onderzoek geweest. En das soms wel eens lastig met vrij weinig kennis :) . En 't kwam allemaal uit op dat AGPGART, dat daar een patch voor nodig was. Mijn probleem is ook eigenlijk net weer wat anders aangezien de nForce chipset dwars zat. Dat is bij de TS anders.
Link naar reactie
waarom? [code:1:b8c0cb5b7a] cd /usr/src/linux cp /path/naar/patch/naampatch .. patch -p1 < ../naampatch make oldconfig make dep && make clean bzImage modules modules_install cp arch/i386/boot/bzImage /boot/bzImage [/code:1:b8c0cb5b7a] je moet natuurlijk even kijken of ie idd /boot/bzImage moet wezen, het kan ook bijvoorbeeld vmlinuz zijn
Link naar reactie
Ik heb nog het volgende getest, op mijn Athlon XP en Radeon 9000. Een verse SuSE 8.2 install (ext3 formatteren root partition) Standaard systeem + kernel-source. Die fglrx-glc22-4.3.0-3.2.0.i586.rpm van die website, waarvan Marcel de Reus de link gaf, werkte ook deze keer niet goed. X startte wel op. Ook volgens [b:aa68ebd7cb] glxinfo [/b:aa68ebd7cb] was direct rendering yes. Tuxracer crashde nog steeds. Maar via [url=http://www.linuxquestions.org/questions/showthread.php?postid=399710#post399710]LinuxQuestions.org[/url] vond ik andere drivers. fglrx-glc22-4.3.0-2.9.13.i586.rpm Het zijn dan wel FireGL drivers, maar zijn te gebruiken voor [quote:aa68ebd7cb]ATi - FIRE GL - BE THE CREATOR ============================================================================== This program will create the ATI "XF86Config-4" file - based on your selections - for the below listed boardtypes... - ATI Radeon 8500 / 9100 - ATI FireGL 8700 / 8800 - ATI FireGL E1 / E1+ - ATI Radeon 9000 - ATI Radeon 9200 - ATI Radeon 9500 - ATI Radeon 9600 - ATI Radeon 9700 - ATI Radeon 9800 ATI FireGL Z1 / X1 / X1+ [/quote:aa68ebd7cb] Omdat de drivers van de ati website, iets ouder zijn dan die drivers van de schneider website, kon ik deze alleen installeren met [code:1:aa68ebd7cb] rpm -ivh --nodeps --force fglrx-glc22-4.3.0-2.9.13.i586.rpm [/code:1:aa68ebd7cb] Alleen was er nog een klein probleempje. SuSE 8.2 was wel in init 3 door middel van Ctrl Alt F1 en door te typen init 3 [Enter] maar de 'oude' driver kon niet worden verwijderd worden met rmmod fglrx. Ik heb de PC moeten rebooten, en via boot options init3, kon dat laatste deel wel goed worden uitgevoerd. [code:1:aa68ebd7cb] Afterwards go to /lib/modules/fglrx and run './make_install.sh' [/code:1:aa68ebd7cb] En het resultaat. Tucracer doet 't nu wel goed. :) Ik hoop dat de topic starter, en andere met dit zelfde probleem, iets hebben aan boven genoemde info. :)
Link naar reactie
Hmm de drivers van de ATI website zijn toch alleen voor XFree 4.2.x? Anders hebben ze recentelijke nieuwe vrijgegeven. Ik heb deze drivers destijds geprobeerd onder Slackware. Installeren was geen punt, Slack kent immers geen deps, maar de module wilde onder geen beding laden onder XFree 4.3.0, na een downgrade naar 4.2.x deed hij het wel. Die driver werkt echter niet met WineX en mijn geluidskaart flipte erdoor.
Link naar reactie
[quote:c40ff30aae="Marcel de Reus"]Hmm de drivers van de ATI website zijn toch alleen voor XFree 4.2.x?[/quote:c40ff30aae] Er zijn op de ATI website nu ook drivers voor XFree 86 4.3.0 De pagina waar deze op staan, ziet er zo uit. [quote:c40ff30aae] Home >> Customer Care >> Drivers >> Firegl >> Linux >> Linux/XFree 86 4.3.0 Display Driver build X4.3.0-2.9.13 Requirements * an X86 version of Linux based on libc 6.3 (glibc 2.3) Supports * FireGL X1 * FireGL X1 128MB * FireGL Z1 * FireGL 8800 * FireGL 8700 [/quote:c40ff30aae] Alleen blinkt de ATI website niet uit, in de duidelijkheid. De drivers zijn dus ook geschikt voor de video kaarten, die ik in mijn vorige bericht al heb genoemd.
Link naar reactie
/jolo Bedankt man voor je advies :) Ik ga dr vanaaf mee aan de slag.. Hoop dat de smurf dan wel wil laden :)! P.S. naah de ATI website is niet zo 'duidelijk'.. Kom op :) het is grote tiefus rotzooi.. k snap niet hoe je aan die link ben gekomen, maja in elk geval mega hartelijk bedankt!! Als ik weer op probs stuit, horen jullie t wel :) Greetz!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...