Ga naar inhoud

Titel van dit forum


Aanbevolen berichten

Lindows is gewoon Debian met een opgevoerde apt-get waar je je portomonee voor leeg moet kieperen. Het gaat er mij niet om of BSD nu wel of niet aanverwand is. Het gaat erom dat de vragen vaak over de OSS software gaan die erop draait en die is bij beide grotendeels gelijk. Specifieke vragen over het BSD besturingsysteem kun je imho beter ook hier kwijt, omdat je sneller een antwoord zult hebben. Het lijkt allemaal toch enigzins op elkaar. Ik zou het onzin vinden als [FreeBSD] Samba configgen in OS Anders zou staan en [Slackware 9.0] Samba configgen hier. Antwoord en vraag zijn voor 99% hetzelfde.
Link naar reactie
  • Reacties 260
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    261

[quote:1705c0f195="maximilaan"]Mijn voorstel is om de titel 'os linux' staan te laten, en hieronder een omschrijving te zetten waarbij wordt uitgelegd dat je hier terecht kunt voor vragen over GNU/Linux en programma's die onder dit OS draaien. Wie weet een leuke omschrijving? [/quote:1705c0f195] Omschrijving forum titel [b:1705c0f195] Vragen over het besturingssysteem GNU/Linux en Linux Software. [/b:1705c0f195]
Link naar reactie
BSD en Linux kunnen lijkt me inderdaad wel bij elkaar want het lijkt toch wel erg op elkaar. De configuratiebestanden, de namen voor de devices en de opties die je mee kunt geven aan de commandlinetools in /bin zijn wel anders bij freebsd maar voor de rest is het grotendeels hetzelfde. Bovendien hebben de mensen met interesse voor linux vaak ook wel interesse voor bijv. freebsd lijkt me.
Link naar reactie
[quote:549f19094e="jolo"][quote:549f19094e="maximilaan"]Mijn voorstel is om de titel 'os linux' staan te laten, en hieronder een omschrijving te zetten waarbij wordt uitgelegd dat je hier terecht kunt voor vragen over GNU/Linux en programma's die onder dit OS draaien. Wie weet een leuke omschrijving? [/quote:549f19094e] Omschrijving forum titel [b:549f19094e] Vragen over het besturingssysteem GNU/Linux en Linux Software. [/b:549f19094e][/quote:549f19094e] Ik weet er ook een: Vragen over Linux en Linux software
Link naar reactie
[quote:fd751f2135="computerbacterie"]BSD en Linux kunnen lijkt me inderdaad wel bij elkaar want het lijkt toch wel erg op elkaar. De configuratiebestanden, de namen voor de devices en de opties die je mee kunt geven aan de commandlinetools in /bin zijn wel anders bij freebsd maar voor de rest is het grotendeels hetzelfde. Bovendien hebben de mensen met interesse voor linux vaak ook wel interesse voor bijv. freebsd lijkt me.[/quote:fd751f2135] Kweeenie of svdmeer hier blij mee is, zonder unix heeft os/anders helemaal niks meer te doen :) Bij samenvoeging zou je overigens.. een forum over unix en unix-varianten moeten maken..
Link naar reactie
[quote:b5e75454a6="Marcel de Reus"]Max, maar waarom gebruik jij geen andere shell en waarom gebruik je geen andere C compiler.[/quote:b5e75454a6] Noem het luiheid.. De intelcompiler lijkt me wel wat, maar ik heb geen tijd om me daarin te verdiepen, ben al blij dat 40% van de gcc-compilaties alhier lukken.. [quote:b5e75454a6] Staan BTW al die tools van jou in /bin? [/quote:b5e75454a6] en in /sbin. [quote:b5e75454a6] Mijn klein userland bevat er veel minder en het overgrote deel is GNU. Het gaat erom dat de meeste belangrijke delen (klein userland) van de GNU komen en daarom is het GNU/Linux.[/quote:b5e75454a6] om dit eens concreter te maken, kan iemand eens precies aangeven welke onderdelen er exact toebehoren aan de userland? [quote:b5e75454a6] BTW het userland dat in GNU/Hurd gebruikt wordt zal ongetwijfeld echt niet alleen GNU tools bevatten. Sterker nog het zal waarschijnlijk bijna hetzelfde zijn als onze userlands.[/quote:b5e75454a6] Hurd schijnt redelijk wat code van Linux te lenen. Zou dat niet kunnen betekenen dat Linux terug te vinden moet zijn in de naamgeving van GNU/Hurd? Max
Link naar reactie
[quote:42f6bc8d1e="w.roosenburg"]er moet eigenlijk een forum bij, 3 os forums dus: OS Linux OS BSD OS Anders [/quote:42f6bc8d1e] Het aanbod aan Unix-vragen is te klein om een apart forum te rechtvaardigen. Het aanbod os/anders is eigenlijk al te marginaal om bestaansrecht te hebben.. Als we hierin gaan rommelen, is de kans groter dat alle overige os'en hier worden neergezet dan dat er nog een forum bij komt.. Max
Link naar reactie
[quote:8b474e86ee="w.roosenburg"] Tevens kom je nog wel eens vragen over Lindows tegen in OS Anders, moet dit dan niet bij "linux aanverwanten?".[/quote:8b474e86ee] Lindows is gewoon Debian, dus eigenlijk horen vragen hierover in dit forum Verder vind ik Linux een aanverwanten niet correct als je daar BSD onder wilt scharen, linux is eerder verwant aan BSD dan andersom.. Max
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ok ik ben dus weer terug van vakantie en dankzij jolo kan ik het topic weer omhoog kicken. De discussies is volgens mij zo'n beetje wel gestreden, dus ik stel voor om nu concrete voorstellen te doen over: * een nieuwe tekst voor onder het forum kopje * een nieuwe forum titel * welke kwesties hier horen en welke niet Als we werkelijk zo'n belangrijke hervorming in gang willen zetten, moeten we daar goed over na denken. Ik stel voor om: * het forum OS Linux blijven te noemen * "Vragen over de besturingssystemen GNU/Linux, BSD of ander unices, stel ze hier!" onder OS Linux te plaatsen "BeOS, OS/2, MacOS? Hier kunt u terrect" onder OS Anders te plaatsen of iets in deze richting. Dan horen alle vragen over software voor het UNIX platform hier, inclusief die paar vraagjes die je over kernels krijgt. Dat zullen toch alleen de OSS kernels zijn, omdat er over een binaire kernel niet veel te vragen valt :P Vragen over MacOS X (terwijl het wel een unice is) moeten dan naar OS Anders. Best vreemd btw dat er zo weinig Mac gebruikers hier zijn, ik dacht dat er 20 miljoen GNU/Linux'ers waren en zo'n 40 miljoen mensen die Mac OS gebruikten?
Link naar reactie
[quote:1a45fa584f="Marcel de Reus"] Best vreemd btw dat er zo weinig Mac gebruikers hier zijn, ik dacht dat er 20 miljoen GNU/Linux'ers waren en zo'n 40 miljoen mensen die Mac OS gebruikten?[/quote:1a45fa584f] Tja, Mac geeft veel minder problemen dan bijv. Windows, en de meest Linux-gebruikers zijn avonturiers die steeds iets nieuws willen proberen, terwijl een MAC-gebruiker het OS gewoon gebruikt waarvoor het bedoeld is: productief zijn. En ja, als je bijna geen problemen ondervindt in het gebruik ervan, en je niet van plan bent je kennis uit te rekken, dan heb je weinig om te vragen. ;) Max
Link naar reactie
[quote:5761ce5d01="maximilaan"]Wat wel grappig is, is dat velen in dit forum met pijn afscheid hebben genomen van de 3 forum-onderdelen van Linux, en zich beklaagden dat alles nu op 1 hoop is gegooid. Nu een jaartje later willen de gebruikers nog meer op deze hoop gooien [/quote:5761ce5d01] Je bedoelt zoals het geval is bij Hardware Forum NL, waar alle besturingssystemen in forum-onderdeel Operating Systems zitten. [url=http://www.linuxquestions.org/questions/index.php]LinuxQuestions.org[/url] is nog één van de Linux Fora die meerdere Linux forum-onderdelen heeft. Wat wel vreemd is dat je ook op LinuxQuestions.org terecht komt via www.windowsquestions.org
Link naar reactie
Ach, zoveel meer zal er niet bijkomen, OS Anders is uitgestorven en alles over GNU/Linux in één forum bevalt me wel. Loopt hier nu prima en voorkomt weer nutteloze spreiding, ik bedoel alle ellende van Windows (en dat is nogal wat volgens mij :P ) gooien ze ook in één forum dus dan moeten wij het met twee vingers in onze neus redden :D
Link naar reactie
[quote:baa5c1d9e8="Marcel de Reus"]Nou waar blijven de suggestief of zijn die van mij zo goed dat er niets op aan te merken valt [/quote:baa5c1d9e8] Eigenlijk ben ik met het toevoegen van BSD en ander unices aan GNU/Linux niet eens. Ik blijf bij mijn vorige suggestie. Omschrijving forum titel [quote:baa5c1d9e8="jolo"]Vragen over het besturingssysteem GNU/Linux en Linux Software[/quote:baa5c1d9e8] Dus niets erbij. Ik vind dat de forum titel omschrijving kort en krachtig moet zijn. Verder vind ik dat BSD en ander unices nog steeds bij OS Anders horen. We willen het forum OS Anders van svdmeer toch niet (laten) opheffen. :-?
Link naar reactie
[quote:7bfc4aceb4="w.roosenburg"]Tja ik vind dan ook dat de BSD's daar moeten blijven waar ze nu zijn. [b:7bfc4aceb4]L[/b:7bfc4aceb4]inux [b:7bfc4aceb4]I[/b:7bfc4aceb4]s [b:7bfc4aceb4]N[/b:7bfc4aceb4]ot [b:7bfc4aceb4]U[/b:7bfc4aceb4]ni[b:7bfc4aceb4]X[/b:7bfc4aceb4] :D[/quote:7bfc4aceb4] BSD is ook geen Unix hoor ;) Max
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...