Ga naar inhoud

Gewicht op trekhaak


Ga naar oplossing Opgelost door mariodings,

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
  • 7 maanden later...
Op 12-8-2021 om 18:41, Dennis.. zei:

Hangt van je fietsendrager af. Kan deze 2 zware ebikes hebben? (Draagvermogen) Qua kogeldruk zal het wel loslopen maar kun je voor de zekerheid even opzoeken. 
 

meer info:

 

Sorry maar 'het zal wel loslopen' is geen goed advies hierin. Uit ervaring weet ik dat er veel auto's, ook compacte SUV's,  zijn die maar weinig kogeldruk mogen hebben. Zo mocht mijn vorige auto - een Opel Crossland X - slecht 55 kg hebben, hetgeen te weinig is voor een drager met 2 E-bikes. Controleer dus voor uw auto wat de fabrikant voorschrijft en ga er niet overheen, want als er iets mis gaat bent u niet verzekerd!

Link naar reactie

Ook heb ik mijn twijfels of een fietsdrager met een gewicht van 11 Kg wel twee E-bikes kan dragen.

Ik heb een drager die wel geschikt is, maar die weegt wel 22 Kg.

Ik heb ooit op de Houtribdijk gereden, toen een bestelbus zijn complete rek met 4 fietsen verloor en voor mij op de weg stuiterde. (gewoon afgebroken) Dat is heel erg ongezond voor je geestelijke gezondheid. Ook al heb je voldoende afstand.

  • Like 1
  • Hahaha 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...