Ga naar inhoud

Voor de experts > Radeon 9600 op AGP 66/133Mhz 1.0 slot?!


Aanbevolen berichten

Op zich kan je het schema gewoon invoegen en het Russisch eruit halen. Ben benieuwd wat een Athlon 64 doet i.c.m. een Radeon 9700 Pro 8) 8) Ik wacht in ieder geval nog wel even een stuk langer, momenteel draait alles weer optimaal naar in standaarden in 1024 x 768. Ik denk dat ik eind 2004 eens aan een flinke upgrade ga denken. Ik kon die radeon 9700 Pro voor € 160,- alleen gewoon niet laten lopen natuurlijk. Ik merk aan alles dat m'n systeem hier sneller door is geworden, niet alleen de spellen maar ook de gewone schermopbouw binnen Windows XP, ik ben heel tevreden! In ieder geval mag het duidelijk zijn dat computertotaal als eerste Nederlandse site een goede videokaarten-FAQ gaat krijgen wat betreft de moderne videokaartimplementatie in oudere systemen. Ik kan in ieder geval iedereen met een AGP 1.0 bord een Radeon 9500 (m.u.v. 9600) of hoger van harte aanraden!
Link naar reactie
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nou dat lijstje klopt ook niet helemaal wat daar staat... Ik heb namelijk ook een Agp 1.0 slot ( oftewel 2x) en een g-force fx5600 ( was een krijgertje ) dus niet zo dom geweest om hem te kopen.. Hij past dan ook wel in mijn slot maar werken ho maar , krijg in windows gelijk een hardware fout met in en uitvoer bereik.. etc.. En in dat lijstje staat dat ook een fx 5600 zou moeten werken dus.. hmm het blijft een vaag iets Greetz
Link naar reactie
Oja nog wel even een vraagje Hoe groot is de kans dat ik mijn g-force fx 5600 opgeblazen heb omdat ik hem in een 3,3 v slot gestopt heb? Dit omdat ik binnenkort een ander systeem ga kopen ( loop nu toch wel echt achter ) Of ik kan de kaart ruilen met een kameraad voor een g-force4-ti4200 die wel schijnt te werken op een agp 1.0 poort Ben geen die hard gamer maar iets hogere frame rates zou wel lekker zijn ... Heb nu g-force3-ti200 zal het verschil groot zijn met de 4200 en hoeveel beter is de fx 5600 tov de 4200? Greetz
Link naar reactie
[quote:3dae097000="Daan_S"]ik heb deze 9700 Pro gekocht in Amerika voor $ 199 en dat is slechts € 160,- omgerekend!! Voor die prijs vind je in NL nog amper een goede 9600 Pro![/quote:3dae097000] en toen ging je kaart stuk en mocht je hem terugsturen $$$ :roll: hehe, ik heb wel eens hardware in duitsland gekocht... nou ha fijn toen het mainboard verrot was koste et ff wat centjes voor die terug was ;) dus het mag goedkoper zijn maar of je ook echt *altijd* goedkoper uit bent. die hele agp zooi is maar vaag trouwes.... toen ik begon met lezen had ik (net als RD trouwes ;)) echt een hard hoofd erin dat het zou werken...
Link naar reactie
Vandread --> Ik ben nogal eigenwijs maar ik moet je zeggen dat ik oko ijn twijfels had na alle tegenstrijdige adviezen. maargoed 9700 pro werkt hier :D En nu die FX5600 in een AGP 1.0/ Volgens mij moet dat sowieso werken, als je al in windows kan booten zou het toch moeten betekenen dat het voltage wel goed zit. Misschien een idee om even de ORB op [URL]www.futuremark.com[/URL] te checken of er moederborden zijn met AGP 1.0 en een 5600 chipset. Zo ben ik er ook achter gekomen dat een 9700 moest werken in een AGP 1.0 slot. Succes, de AGP-kwestie is een vage inderdaad.
Link naar reactie
Maar goed ... Je hebt je ook wel goed voorbereid en vanuit de techniek geredeneerd, veel reviews gelezen en toch maar "eigenwijs" geweest om de Radeon 9700 pro toch te kopen en voila dan schijnt het toch maar te werken. Dit betekent dat we dit niet "1 zwaluw" mogen noemen, waar het ATI-kaarten betreft. Sowieso denk ik dat ook op het gebied van compatibliteit ATI een voorsprong heeft op Nvidia-kaarten dan, waar het AGP 1.0 betreft, althans dat mag je concluderen. Denk niet dat dit topic een kwestie van geluk is, eerder toch gewoon goed beredeneerd, chapeau.. !
Link naar reactie
[quote:d29fb1133f="Daan_S"]Vandread --> Ik ben nogal eigenwijs maar ik moet je zeggen dat ik oko ijn twijfels had na alle tegenstrijdige adviezen. maargoed 9700 pro werkt hier :D En nu die FX5600 in een AGP 1.0/ Volgens mij moet dat sowieso werken, als je al in windows kan booten zou het toch moeten betekenen dat het voltage wel goed zit. Misschien een idee om even de ORB op [URL]www.futuremark.com[/URL] te checken of er moederborden zijn met AGP 1.0 en een 5600 chipset. Zo ben ik er ook achter gekomen dat een 9700 moest werken in een AGP 1.0 slot. Succes, de AGP-kwestie is een vage inderdaad.[/quote:d29fb1133f] Hmm dus als ik wel in windows kom zou hij moeten werken??? vreemd want w98 detecteerd hem wel als nieuwe hardware maar geeft dan gelijk een hardware fout en zegt dat installeren niet mogelijk is... Geeft aan acpi bios , in en uitvoer bereik error??? zucht.... ik weet het nu echt niet meer, behalve dat er kaarten zijn die wel werken en kaarten die niet werken... soms zelfs met dezelfde chipset.. :-? iig bedankt voor de feedback..
Link naar reactie
de ORB in www.futuremark.com al gecheckt? Als het daar werkt op een AGP 1.0 zou het op jouw bord ook moeten werken. Volgens mij zijn alle FX kaarten downwards compatible. Ik zou eerst 'ns proberen met in safe mode op te starten om te kijken wat er dan gebeurt. Wellicht eerst even de standaard XP VGA-drivers installeren en daarna de nieuwste Geforce drivers. En wat betref verschil FX5600 en Ti4x00. Ik denk dat het qua snelheid redelijk hetzelfde zal zijn tot en met DX 8.1 in DX9 zullen de FX5600 kaarten waarschijnlijk wel sneller zijn als gevolg van de hardarematige compatibiliteit met DX9. Succes en geef niet op voordat je precies weet waarom het wel of niet zou moeten lukken!
Link naar reactie
Ik zou wel willen maar ik kom niet in de database von orb , ik kan namelijk geen benchmark draaien zowel 2001 niet meer als 2003 met mijn huidige g-force3-ti200 . Dit omdat ik dx9 wel heb geinstalleerd en dan pakt hij om de een of andere reden 2001 niet meer en bij 2003 geeft hij aan dat mijn hardware niet getest kan worden ?? hij skipt alle tests omdat deze niet ondersteund worden door g3... maar bedankt voor de tip :) ps.die safe mode heb ik nog niet geprobeerd wel de standaard vga drivers
Link naar reactie
[quote:52b0957138="Daan_S"]Radeon 9700 Pro heeft inderdaad een externe powerconnector die je aan de voeding moet aansluiten. Toch denk ik niet dat dit het is. En... ja kan gewoon alle results bekijken hoor in ORB als je ingelogd bent, trouwens ook 3DMark2001 heeft ook de nodige systemen in de database staan hoor.[/quote:52b0957138] Sja precies als je ingelogd bent... en daarvoor moet je eerst een benchmark doen.... Maar ga wel ff opzoek naar die patch thx! :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...