Ga naar inhoud

Voor de experts > Radeon 9600 op AGP 66/133Mhz 1.0 slot?!


Aanbevolen berichten

[quote:9ff69f946b="Daan_S"]Hoe verklaar jij deze chart van ATI dan?? Die vind ik nog net even wat betrouwbaarder dan de FAQ. [URL]http://www.ati.com/support/faq/agpchart.html[/URL][/quote:9ff69f946b] ALs hun FAQ foutloos is dan hoef je het toch niet hier te vragen. (aangenomen dat je Engels analytisch weet te lezen) Dan koop je toch een AGP8x kaart van ATI of NVIDIA en als ie het niet doet, dan klagen bij ATI. Ik heb 2 AGP8x kaarten in huis, je kan alleen kiezen voor 4x en 8x Staat gewoon ook op de dozen. Als je alleen naar voltage kijkt zou het suggereren dat ie ook in een AGP2x kan, wat niet het geval is Heb ook op je link gekeken : Zou met spoed een cursus analystich lezen gaan volgen. Wel wat bot van me he :wink: , maar kijk nogmaal naar de chart en kijk waar de vinkjes staan bij de 9500 en 9800 bijv, vooral horizontall Is het je nu duidelijk ?
Link naar reactie
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het verhaal van ATI klopt en de FAQ van het forum ook. AGP 8x kaart kan in een AGP4x slot op AGP2x draaien. Ontkent de FAQ niet en word aangegeven in de FAQ van ATI AGP 8x kaart kan niet in een AGP 1.0 slot, staat in de FAQ van dit forum en word door ati ook niet ontkracht. Kortom je kan geen Radeon 9600 in je pc kwijt. de faq van ATI zegt nergens dat het wel kan. Overigens als je de FAQ van dit forum niet geloofd dan kan ik het nog wel wat makkelijker voor je maken, lees dit document maar even door: http://developer.intel.com/technology/agp/downloads/agp30_final_10.pdf Dit document is van Intel en daar word haarfijn uitgelegd wat AGP8x (AGP 3.0) inhoud en waar het wel en niet meer compatible is. Lees verder ook: http://www.cpuplanet.com/features/article.php/30231_2117941_2 ... zucht.. het is ook zoveel makelijker als men gewoon aaneemt wat in de FAQ staat. :roll:
Link naar reactie
Red Dragon, ik zou je graag gelijk geven maar het is toch echt niet zo. Quote ATI: "RAGE 128 PRO, RADEON, and newer products are keyed “Universal AGP” and may operate in AGP 1.0 and AGP 2.0 compliant motherboards. Please check with your motherboard manufacturer if you are uncertain about the AGP specification it meets." Zoals je weet is een AGP 1.0 altijd 3.3v. Kijk dan nog even op [URL]http://www.ati.com/support/faq/agpchart.html[/URL] en je ziet dat bijvoorbeeld een Radeon 9700 op 8x kan draaien maar ook gewoon 2x AGP kan draaien op een 3.3v AGP slot dat altijd een AGP 1.0 slot is. Het spijt me, die faq klopt echt niet. Maargoed, laten we er over ophouden andes wordt het een welles nietes spelletje. Geloof me ik ben echt niet te beroerd om mijn ongelijk niet toe te geven. Maar helaas is het gewoon echt zo dat die info. over AGP 8x vs. AGP 1.0 niet 100% juist is.
Link naar reactie
De info. uit de faq klopt wel als je het hebt over kaarten die alleen 4x/8x ondersteunen en dus geen universal AGP connector hebben. Dit geldt bijvoorbeeld voor de FX5x00 serie van Geforce deze doen allemaal alleen 4x/8x en zullen dus waarschijnlijk niet in een AGP 1.0 passen. Het FAQ verhaal gaat helaas niet op voor het meerendeel van de ATI-kaarten die een universal AGP connector hebben en dus zowel op een 0,8v, 1,5v en 3.3v slot kunnen draaien met hun bijbehorende snelheden respectievelijk 8x/4x 4x/2x en 2x/1x.
Link naar reactie
Beste red dragon, Lees onderstaand citaat uit het Intel developers verhaal dat jij postte met het verzoek aan mij dit even na te lezen. Dit staat op pagina 14 van dit Intel document in table 3. "3.3V AGP Supported in a Universal AGP3.0 implementation" Het spijt me, zelfs je eigen document spreekt de FAQ tegen. 3.3v is supported via universal AGP implementatie zoals bijvoorbeeld de Radeons 9500 en 9700's. ben je overtuigd? Moet nu wel :wink:
Link naar reactie
AGP 2.0 slot draait op een voltage van 3.3 en 1.5 een Universal AGP8x AGP 3.0 kaartje kan in een dergelijk slot op een voltage draaien van 3.3volt voor AGP2x, 1.5 volt voor AGP4x. Ik zeg dus absoluut niet dat een AGP8x Universal kaart niet op 3.3 volt wil draaien. Wat ik ontken is dat hij wil werken in een AGP 1.0 slot. Waarom ik niet toegeef? simpel weg omdat het niet waar is wat je zegt.
Link naar reactie
Ok, misschien heb je gelijk. Maar ik begrijp dan niet waarom een Radeon wél op 3.3v op 2x kan draaien in een 2.0 slot en niet op 3.3v op 2x in een AGP 1.0 slot? Weet jij hoe dit zit? Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg blij met jouw input. Anders had ik misschien een Radeon 9500 of 9700 besteld en hem opgeblazen met mijn oude AGP 1.0 slot. Dan toch maar een Ti4600 AGP 2.0
Link naar reactie
Tja, daar weet ik het antwoord niet op, ik weet simpelweg dat het niet werkt, ik heb het simpel in de FAQ gezet om problemen voor mensen te voorkomen. ik dacht dat de FAQ daar duidelijk in zou wezen. Misschien datj je je antwoord kan vinden op http://www.agpforum.org/ Als ik zoek met www.google.nl met zoekopdracht "AGP 8x Compatibility" krijg ik overal te zien dat het Compatible is met AGP 2.0 en niet met 1.0 maar nergens heb ik een reden kunnen zien.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Beste Red Dragon, Inmiddels ben ik terug uit Amerika. Met jouw verhaal in mijn hoofd over dat 8x AGP 3.0 kaarten sowieso niet werken in een 3.3v AGP 1.0 slot en toch nog mijn eigen twijfel of je wel gelijk had heb ik hem toch gekocht. Een PowerColor Radeon 9700 Pro voor 199 dollar. Goeie deal dus. Nu het goede nieuws. Hij werkt 100% perfect in mijn systeem. ik haal een score van 4123 in 3dmark2003 op AGP 2x met catalyst 3.10!! Zie hier de link naar mijn score --> [URL]http://service.futuremark.com/compare?2k3=1866070[/URL] Kortom, het lijkt me toch een goed idee om de FAQ eens aan te passen op dit probleem. Ik weet dat alleen de Radeon 9600 problemen oplevert met AGP 1.0 kaarten. Voor hulp bij je FAQ kan ik je verwijzen naar deze Russische site waar alle compatibiliteit in een schema staat vermeld. De extra tekst is in het russisch maar het schema spreekt voor zich. [URL]http://www.salehard.ru/agp-sovm.htm[/URL] Alle AGP 3.0 kaarten zijn backwards compatible met AGP 1.0 kaarten et uitzondering van de Radeon 9600. Je kan het overgens heel makkelijk aan de connectors zien. De Radeon 9600's hebben een andere connector dan de rest van de moderne videokaarten.
Link naar reactie
[quote:253d515d2d="Daan_S"] Alle AGP 3.0 kaarten zijn backwards compatible met AGP 1.0 kaarten et uitzondering van de Radeon 9600. Je kan het overgens heel makkelijk aan de connectors zien. De Radeon 9600's hebben een andere connector dan de rest van de moderne videokaarten.[/quote:253d515d2d] Ik ben blij en verrast te horen dat alles werkt maar vind dit nogal een snelle conclussie, uit jou verhaal blijkt dat het werkt, maar ik blijf er huiverig over. Ik zal in ieder geval kijken wat ik aan de FAQ kan doen om hem te verbeteren voor wat betreft het AGP 1.0/3.0 gedeelte. jammer dat er geen enkele site echt duidelijk over is.
Link naar reactie
Oké, mee eens. Ik ben wat kort door de bocht, ik ging er even vanuit dat die Russische site sowieso correct is. In ieder geval kan ik hun conclusie over de Radeon 9700 Pro bevestigen, die werkt inderdaad in een AGP 1.0 slot. Wel een vooruitgang overigens. Ik ben van een score van 92 naar 4325 gesprongen. Het verschil tussen een Geforce1 SDR en een Radeon 9700 Pro --> 47 x zo snel!!!
Link naar reactie
Ik ben blij dat het werkt, het was niet leuk geweest dat je er op een harde manier achter moest komen dat mijn veronderstelling de juiste was ;) Behoorlijk verschil tussen die 2 kaarten inderdaad. Ik neem aan dat je in de toekomst ook een nieuw moederbord aanschaft ondanks dat het allemaal werkt? moderne videokaart verdiend tenslotte een moderne pc :)
Link naar reactie
Zeker, ik wacht nog even tot de Athlon 64's een beetje goekoper worden en er wat geavnaceerdere moederborden uitkomen. Ik heb eind 1999 een van de allereerste Athlon Classic borden gekocht. Als ik hier op terugkijk had ik toen beter kunnen wachten op de socket A borden of een Asus K7M kunnen kopen. Die fout wil ik nu niet weer maken. Maargoed de 3DMark2003-score is zeker niet slecht voor een systeem uit 1999 met een Radeon 9700 Pro aan boord. En 100% DX9 compatible! en let wel..... ik heb deze 9700 Pro gekocht in Amerika voor $ 199 en dat is slechts € 160,- omgerekend!! Voor die prijs vind je in NL nog amper een goede 9600 Pro! Succes met de FAQ en ik denk dat die russische site wel erg handig is.
Link naar reactie
nette prijs inderdaad, lang leven de lage dollar koers ;) :) je zou inderdaad het beste kunnen wachten op de Socket 939 moederborden, dat doe ik ook, die komen eind maart begin april uit. Druk je daar een Athlon 64 3600+ of FX53 in en klaar ben je :) Ik weet nog niet precies hoe ik het in de FAQ ga verwerken, een engelse site is tot daar aan toe in een nederlandse FAQ maar andere talen dan nederlands en engels vind ik niet gepast op een nederlands forum, ik denk dus dat ik er een meer een opmerking van maak ipv dat ik een link plaats.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...