Ga naar inhoud

Wanneer zakt nVidia door het ijs?


Aanbevolen berichten

Even [url=http://www.techreport.com/etc/2003q3/valve/index.x?pg=1]die link van HJS[/url] gelezen Ik heb er 2 opvallende " data sheets " uit gehaald: [img:53b8f747fa]http://www.techreport.com/etc/2003q3/valve/image12.jpg[/img:53b8f747fa] Sta echt versteld dat de NV3x zo brak is, had ik niet verwacht. [img:53b8f747fa]http://www.techreport.com/etc/2003q3/valve/image15.jpg[/img:53b8f747fa] Zet je toch te denken wat je hier leest, slaat natuurlijk gedeeltelijk op de Det 50.xx vermoed ik.
Link naar reactie
  • Reacties 322
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    323

Is Tombraider niet ook een Dx9-spel ? IIRC waren de paar benchmarks met dat spel ook al niet zo denderend voor nVidia ... En dan is er nog de X2-demo ... er zijn dus straks genoeg spellen om te zien hoe slecht de kaarten van nVidia daadwerkelijk zijn. Zolang de reviewers niet stiekem die Det50-drivers gebruiken zolang ze nog niet publiekelijk beschikbaar zijn.
Link naar reactie
[quote:17a9d33f08="Red Dragon"]Ik ben ook erg benieuwd naar Aquamark 3, iets meer onafhankelijk dan HL2, temisnte dat denk ik. als nVidia daar ook brak in scoort weet ik het niet meer.[/quote:17a9d33f08] [img:17a9d33f08]http://www.guru3d.com/miraserver/images/news/08-2003/am3-results.jpg[/img:17a9d33f08] nVidia scoort met det50 zowat gelijk aan ATI, maar het is de vraag hoe dit bereikt wordt, misschien met 16 bits fp? Link: http://www.guru3d.com/forum/showthread.php?&threadid=63181
Link naar reactie
[quote:42527e03f0="BA"]LOL, dan moet je eens op hun forum kijken :s Wordt Valve de grond in getrapt omdat hun engine niet loopt met nV kaarten.... wie zijn schuld is dat nou eigenlijk :lol:[/quote:42527e03f0] Idd compleet beklachelijk. wat ze niet weten is dat er al legio dx9 demo's te downen zijn waar precies dezelfde slechte performance bij fx kaarten naar voren komt.
Link naar reactie
tja, na al dat gevogel van nVidia zou je niks anders mogen verwachten dan zo'n dingen. Ik zou bijna verwachten dat vanwege de manier waarop men die drivers naar buiten bracht 'speciaal' voor HL2 dat er dus wel degelijk iets te zien zal zijn. 't zou wel heel sterk zijn als ze ineens de oplossing hadden voor iets dat toch een technisch zwak punt van de FX-serie lijkt te zijn.
Link naar reactie
[quote:6af7f46268="SkinnerEd"][quote:6af7f46268="Red Dragon"]Ik ben ook erg benieuwd naar Aquamark 3, iets meer onafhankelijk dan HL2, temisnte dat denk ik. als nVidia daar ook brak in scoort weet ik het niet meer.[/quote:6af7f46268] [img:6af7f46268]http://www.guru3d.com/miraserver/images/news/08-2003/am3-results.jpg[/img:6af7f46268] nVidia scoort met det50 zowat gelijk aan ATI, maar het is de vraag hoe dit bereikt wordt, misschien met 16 bits fp? Link: http://www.guru3d.com/forum/showthread.php?&threadid=63181[/quote:6af7f46268] Dat valt inderdaad nog wel mee, ben benieuwd of het ook een 16bit fp verhaal is zoals je al aangeeft. Als je deze benchmark moet geloven scoort de GfFX5900U om en nabij net zo goed als de Radeon 9800 pro. Nu benchmarks van Aquamark 3 en HL2 afwachten van andere site's
Link naar reactie
Het verhaal van Anandtech (zie link hierboven van HJS) is een MUST READ. erg itteressant, ook buiten de performance van de nvidia kaarten om. Ik was blij te lezen dat er eindelijk een game is die de aankoop van een 400+ euro directX 9 videokaart rechtvaardigd. en zoals anandtech al zegt. dit is nog maar het begin, " the dawn of DirectX9 " 2004 zal veel meer van dergelijk games brengen waar je een krachitge DirectX 9 kaart voor nodig hebt. de conclussie van anandtech is duidelijk: [quote:8ea4e69ade="Anand Lal Shimpi"]Final Words When we first heard Gabe Newell's words, what came to mind is that this is the type of excitement that the 3D graphics industry hasn't seen in years. [b:8ea4e69ade]The days where we were waiting to break 40 fps in Quake I were gone and we were left arguing over whose anisotropic filtering was correct. With Half-Life 2, we are seeing the "Dawn of DX9" as one speaker put it; and this is just the beginning. [/b:8ea4e69ade] The performance paradigm changes here; [b:8ea4e69ade]instead of being bound by memory bandwidth and being able to produce triple digit frame rates, we are entering a world of games where memory bandwidth isn't the bottleneck - where we are bound by raw GPU power.[/b:8ea4e69ade] This is exactly the type of shift we saw in the CPU world a while ago, where memory bandwidth stopped being the defining performance characteristic and the architecture/computational power of the microprocessors had a much larger impact. One of the benefits of moving away from memory bandwidth limited scenarios is that enhancements that traditionally ate up memory bandwidth, will soon be able to be offered at virtually no performance penalty. If your GPU is waiting on its ALUs to complete pixel shading operations then the additional memory bandwidth used by something like anisotropic filtering will not negatively impact performance. Things are beginning to change and they are beginning to do so in a very big way. In terms of the performance of the cards you've seen here today, the standings shouldn't change by the time Half-Life 2 ships - although NVIDIA will undoubtedly have newer drivers to improve performance. Over the coming weeks we'll be digging even further into the NVIDIA performance mystery to see if our theories are correct; if they are, we may have to wait until NV4x before these issues get sorted out. For now, Half-Life 2 seems to be best paired with ATI hardware and as you've seen thorugh our benchmarks, whether you have a Radeon 9600 Pro or a Radeon 9800 Pro you'll be running just fine. Things are finally heating up and it's a good feeling to have back...[/quote:8ea4e69ade] Wat anandtech zegt is duidelijk, de bottleneck is niet langer Memmory bandtwith maar pure reken kracht van de GPU, krachtige shader algoritmes zijn de toekomst.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...