anoniem Geplaatst: 11 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2003 Even [url=http://www.techreport.com/etc/2003q3/valve/index.x?pg=1]die link van HJS[/url] gelezen Ik heb er 2 opvallende " data sheets " uit gehaald: [img:53b8f747fa]http://www.techreport.com/etc/2003q3/valve/image12.jpg[/img:53b8f747fa] Sta echt versteld dat de NV3x zo brak is, had ik niet verwacht. [img:53b8f747fa]http://www.techreport.com/etc/2003q3/valve/image15.jpg[/img:53b8f747fa] Zet je toch te denken wat je hier leest, slaat natuurlijk gedeeltelijk op de Det 50.xx vermoed ik. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2003 Guru3d gaat de Detonator [b:8c2e7cdda0]51.75[/b:8c2e7cdda0] drivers testen met Aquamark 3 (ook DirectX 9) naar aanleding van de HL2 test: http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=464 Ik hou me hart vast :) :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2003 Ja ben benieuwd en dan hopelijk ook shots en dat iemand anders Half Life 2 daarmee test. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2003 Ik ben ook erg benieuwd naar Aquamark 3, iets meer onafhankelijk dan HL2, temisnte dat denk ik. als nVidia daar ook brak in scoort weet ik het niet meer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2003 Is Tombraider niet ook een Dx9-spel ? IIRC waren de paar benchmarks met dat spel ook al niet zo denderend voor nVidia ... En dan is er nog de X2-demo ... er zijn dus straks genoeg spellen om te zien hoe slecht de kaarten van nVidia daadwerkelijk zijn. Zolang de reviewers niet stiekem die Det50-drivers gebruiken zolang ze nog niet publiekelijk beschikbaar zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2003 Tombraider is DirectX 8 maar heeft een paar DirectX 9 (pixelshader 2.0) routines, de brakke resultaten in tombraider zijn eerder in dit draad besproken. daar scoorde nVidia idd ook slecht. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2003 [quote:17a9d33f08="Red Dragon"]Ik ben ook erg benieuwd naar Aquamark 3, iets meer onafhankelijk dan HL2, temisnte dat denk ik. als nVidia daar ook brak in scoort weet ik het niet meer.[/quote:17a9d33f08] [img:17a9d33f08]http://www.guru3d.com/miraserver/images/news/08-2003/am3-results.jpg[/img:17a9d33f08] nVidia scoort met det50 zowat gelijk aan ATI, maar het is de vraag hoe dit bereikt wordt, misschien met 16 bits fp? Link: http://www.guru3d.com/forum/showthread.php?&threadid=63181 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2003 Guru schijnt aardig pro nVidia te zijn. Tenminste dat werd beweerd op b3d. ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2003 LOL, dan moet je eens op hun forum kijken :s Wordt Valve de grond in getrapt omdat hun engine niet loopt met nV kaarten.... wie zijn schuld is dat nou eigenlijk :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2003 Echt? en dat terwijl Valve zoveel moeite heeft gedaan om het nog enigzins speelbaar te krijgen op nv hardware. Aquamark is ook wat mee, heb wel eens wat gelezen onlangs op b3d, ook over nVidia optimalizaties. FF zoeken straks. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2003 [quote:42527e03f0="BA"]LOL, dan moet je eens op hun forum kijken :s Wordt Valve de grond in getrapt omdat hun engine niet loopt met nV kaarten.... wie zijn schuld is dat nou eigenlijk :lol:[/quote:42527e03f0] Idd compleet beklachelijk. wat ze niet weten is dat er al legio dx9 demo's te downen zijn waar precies dezelfde slechte performance bij fx kaarten naar voren komt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2003 [quote:c3c61ebce4="hjs"]Echt? en dat terwijl Valve zoveel moeite heeft gedaan om het nog enigzins speelbaar te krijgen op nv hardware. Aquamark is ook wat mee, heb wel eens wat gelezen onlangs op b3d, ook over nVidia optimalizaties. FF zoeken straks.[/quote:c3c61ebce4] Zal wel weer het fp32 vs 16 bits verhaal zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2003 tja, na al dat gevogel van nVidia zou je niks anders mogen verwachten dan zo'n dingen. Ik zou bijna verwachten dat vanwege de manier waarop men die drivers naar buiten bracht 'speciaal' voor HL2 dat er dus wel degelijk iets te zien zal zijn. 't zou wel heel sterk zijn als ze ineens de oplossing hadden voor iets dat toch een technisch zwak punt van de FX-serie lijkt te zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2003 [quote:6af7f46268="SkinnerEd"][quote:6af7f46268="Red Dragon"]Ik ben ook erg benieuwd naar Aquamark 3, iets meer onafhankelijk dan HL2, temisnte dat denk ik. als nVidia daar ook brak in scoort weet ik het niet meer.[/quote:6af7f46268] [img:6af7f46268]http://www.guru3d.com/miraserver/images/news/08-2003/am3-results.jpg[/img:6af7f46268] nVidia scoort met det50 zowat gelijk aan ATI, maar het is de vraag hoe dit bereikt wordt, misschien met 16 bits fp? Link: http://www.guru3d.com/forum/showthread.php?&threadid=63181[/quote:6af7f46268] Dat valt inderdaad nog wel mee, ben benieuwd of het ook een 16bit fp verhaal is zoals je al aangeeft. Als je deze benchmark moet geloven scoort de GfFX5900U om en nabij net zo goed als de Radeon 9800 pro. Nu benchmarks van Aquamark 3 en HL2 afwachten van andere site's Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2003 nVidia reageert: http://www.tweakers.net/nieuws/28702 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2003 http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1863 Het hele anand verhaal Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2003 Het verhaal van Anandtech (zie link hierboven van HJS) is een MUST READ. erg itteressant, ook buiten de performance van de nvidia kaarten om. Ik was blij te lezen dat er eindelijk een game is die de aankoop van een 400+ euro directX 9 videokaart rechtvaardigd. en zoals anandtech al zegt. dit is nog maar het begin, " the dawn of DirectX9 " 2004 zal veel meer van dergelijk games brengen waar je een krachitge DirectX 9 kaart voor nodig hebt. de conclussie van anandtech is duidelijk: [quote:8ea4e69ade="Anand Lal Shimpi"]Final Words When we first heard Gabe Newell's words, what came to mind is that this is the type of excitement that the 3D graphics industry hasn't seen in years. [b:8ea4e69ade]The days where we were waiting to break 40 fps in Quake I were gone and we were left arguing over whose anisotropic filtering was correct. With Half-Life 2, we are seeing the "Dawn of DX9" as one speaker put it; and this is just the beginning. [/b:8ea4e69ade] The performance paradigm changes here; [b:8ea4e69ade]instead of being bound by memory bandwidth and being able to produce triple digit frame rates, we are entering a world of games where memory bandwidth isn't the bottleneck - where we are bound by raw GPU power.[/b:8ea4e69ade] This is exactly the type of shift we saw in the CPU world a while ago, where memory bandwidth stopped being the defining performance characteristic and the architecture/computational power of the microprocessors had a much larger impact. One of the benefits of moving away from memory bandwidth limited scenarios is that enhancements that traditionally ate up memory bandwidth, will soon be able to be offered at virtually no performance penalty. If your GPU is waiting on its ALUs to complete pixel shading operations then the additional memory bandwidth used by something like anisotropic filtering will not negatively impact performance. Things are beginning to change and they are beginning to do so in a very big way. In terms of the performance of the cards you've seen here today, the standings shouldn't change by the time Half-Life 2 ships - although NVIDIA will undoubtedly have newer drivers to improve performance. Over the coming weeks we'll be digging even further into the NVIDIA performance mystery to see if our theories are correct; if they are, we may have to wait until NV4x before these issues get sorted out. For now, Half-Life 2 seems to be best paired with ATI hardware and as you've seen thorugh our benchmarks, whether you have a Radeon 9600 Pro or a Radeon 9800 Pro you'll be running just fine. Things are finally heating up and it's a good feeling to have back...[/quote:8ea4e69ade] Wat anandtech zegt is duidelijk, de bottleneck is niet langer Memmory bandtwith maar pure reken kracht van de GPU, krachtige shader algoritmes zijn de toekomst. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2003 Hier een voorbeeld van dx9 shadingreflecties, ik ben hier echt helemaal onderste boven van, wat is dit extreeem mooi: http://www.gamershell.com/download_3360.shtml Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2003 mm 114mb, dat kan ik beter niet op me werk downloaden, is dit filmpje anders dan de oudere HL2 filmpjes? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2003 [quote:fa1ecbe88c="Red Dragon"]mm 114mb, dat kan ik beter niet op me werk downloaden, is dit filmpje anders dan de oudere HL2 filmpjes?[/quote:fa1ecbe88c] Ja, ik heb deze nog nooit gezien. Het is ook weer zo'n 1024x768 geval zonder geluid, a must see. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen