Ga naar inhoud

Indesit WIL 164 lampjes knipperen


Joen-1

Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Beste HarryO, Dank voor je snelle reactie. Ik heb begrepen, dat wanneer de powerknop (dus niet de startknop) wordt aangezet, vaak de lampjes bovenin (4) snel gaan knipperen (dus niet de lampjes aan de \"zijkant\" met de uren 2h,9h enz.). Het kan soms een hele dag duren, voordat er echt gestart kan worden. Wanneer er niet veel tijd heeft gezeten, dus het aandoen met de powerknop, dan gaat het sneller. Hopelijk kunt u iets met deze extra info. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Als ze alle 4 knipperen staat dit voor foutcode F15: Verwarmings element krijgt continue spanning. Controleer of dit ook zo is. Verwijder achter paneel en hang een spannings meter over het element. Als je inderdaad dan 230V meet dan blijft het relais op de elektronica print hangen of heeft een slechte soldeer verbinding.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
ik heb ongeveer t zelfde, de lampjes knipperen allemaal en hij blijft vol water staan. Eerste keer heb ik water en natte was dr uit gehaald, zeefje van de pomp beetje schoongemaakt, er zat een 50c muntje in en een scherpe gordijnhaak. was terug dr in; zelfde liedje, maar heb dit keer alleen stekker dr uit gehaald.volgende morgen was tot mijn grote vreugde het water weg! en hij wou ook wel centrifugeren! heb pomp nog nagekeken , zat niks in. volgende was : zelfde liedje, uiteindelijk centrifugeert hij dan wel na een poos de stekker dr uit, maar helaas centrifugeert hij slecht. Lang verhaal, maar hoe is t met jouw wasmachine afgelopen?
Link naar reactie
ik heb ongeveer t zelfde,indesit IWB6143 de lampjes knipperen allemaal en hij blijft vol water staan. Eerste keer heb ik water en natte was dr uit gehaald, zeefje van de pomp beetje schoongemaakt, er zat een 50c muntje in en een scherpe gordijnhaak. was terug dr in; zelfde liedje, maar heb dit keer alleen stekker dr uit gehaald.volgende morgen was tot mijn grote vreugde het water weg! en hij wou ook wel centrifugeren! heb pomp nog nagekeken , zat niks in. volgende was : zelfde liedje, uiteindelijk centrifugeert hij dan wel na een poos de stekker dr uit, maar helaas centrifugeert hij slecht. Lang verhaal, maar hoe is t met jouw wasmachine afgelopen?
Link naar reactie
Volgens de storingscode F15, had het iets te maken met het verwarmingselement. Toen ik die had ontkoppeld, ging het apparaat in 1 keer water pakken en starten. Nieuw verwarmingselement gekocht en geplaatst, maar geen verschil helaas. Nu een andere foutcode met de vermelding, dat er geen contact is tussen het display en het moederbord. Alles na gelopen, maar geen resultaat. Heb maar een nieuwe maschine aangeschaft.Ga deze nog proberen op te knappen.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Ik had dezelfde probleem. De eerste keer hebben ze een plaat verwisseld. Zonet was de monteur hier en hij zei dat ik teveel kleren in de wasmachine doe en teveel wasmiddel. Ik gebruik 1 tablet per was maar hij vond het teveel en hij raadde me aan om geen vloeibaar wasmiddel te gebruiken maar gewoon poeder. En hij zei ook dat als hij volgende keer moet komen en ze vinden niks dan moet ik zelf betalen al heb ik garantie. Ik vind het wel een beetje apart want het is niet mijn eerste wasmachine.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 4 maanden later...
BIj mij ook alle lampjes knipperend. Een nieuwe besteld, maar toch maar even kijken of er een zeef inzit die schoongemaakt moest worden. Dus machine achterover gekanteld, een beetje met de trommel geschudt (geen zeef gevonden), teleurgesteld rechtop gezet, en de lampjes gingen uit, en de machine werkte weer. Geen idee voor hoe lang, maar voor dit ogenblik werkte hij weer. Dus i.i.g. geen kapotte printplaat zoals de verkoper mij wist te melden. Wat wel, weet ik ook niet. M.a.w. geldt voor mij dat ik de bestelde wasmachine kan afbestellen.
Link naar reactie
wat vaak voorkomt bij deze machine\'s is dat de condensators op de besturingsprint kapot gaan, Als de bovenkant van deze elco\'s bol staat zijn ze kapot, Dit resulteerd in het snel knipperen van alle of enkele groene lampjes en de rode lamp van de deurvergrendeling) deze print bevind zich aan de linker achterzijde van de machine (van de achterkant gezien) aan te bevelen is om ze allemaal te vervangen deze kosten samen nog geen 3,- bij electronica-online let bij het vervangen hiervan op de + en - aansluiting. na het vervangen van deze elco\\\\\\\'s werkt de machine weer probleemloos. de waarde van de elco\'s in UF moeten gelijk blijven de voltage mag van deze elco\'s ook hoger liggen maar niet lager dan aangegeven.
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
Ik heb een Indesit Wil 12 Type. Mogelijk mag ik blij zijn dat deze wasmachine het deed zonder een extra draad achter en heb dus wel eens een schok gehad door aan de aankant te zitten. Dus iedereen bedankt voor de berichtjes hier. Nu dus wel echt de achterkant probleem bekijken sinds ik de snoer niet meer op een kraan had(dus ook dus niet via de gewone aansluiting en via de keuken en ´geen tijd hebben´..dom!) Natuurlijk gaat het me lukken om een nieuwe wasmachine te kopen..toch deze wasmachine nog proberen te starten..lukte me tot gisteren niet en toen al de pogingen afsloot met knipperende lichtjes. Kon al weten dat die achterkant een probleem was!
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...