Ga naar inhoud

Indesit WIL 164 lampjes knipperen


Joen-1

Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Als je daarmee het 1ste en 4de lampje bedoeld: F09 Probleem met de elektronica module onder in de machine. Controleer deze op slechte stekker verbindingen, slechte contacten, gesprongen onderdelen en koolborstel gruis. Doe het zelfde met de module onder de bedienings knoppen. Zie ook het antwoord 2 blokken hoger.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
HarryO, weet je ook wat voor foutcode het is als de START/REST knop en de twee linker knoppen snel knipperen op een Indesit WITL 125 wasmachine? De twee linker knoppen zijn met een afbeelding van een klok en een afbeelding van een vies t-shirt. De wasmachine reageert nergens meer op. De lampjes gaan pas aan nadat de stekker er 10 minuten in zit ongeveer. Harde reset geprobeerd (door de filter eruit te halen en aan dat ding daarachter te draaien, stekker er een uur uit laten en opnieuw erin stoppen). Helaas had dat geen effect. Ik heb zelf het idee dat er iets met het moederbord aan de hand is. Als iemand mij kan helpen, heel graag! Alvast bedankt. Gr. Lars
Link naar reactie
F12: probleem met de communiatie tussen de beide elektronica modules (bedeinings paneel en module onder in de machine) - Controleer alle stekker verbindingen. - Controleer de module onder in op koolborstels gruis, losse contacten en bol staande elkos. Indien er elkos bol staan, deze allemaal vervangen door de zelfde cappaciteit maa 1 voedings spanning hoger. Zie ook https://www.wasmachines.nl/forum/3000-indesit-wixl-165/
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Goed omschreven. :+1::+1::+1: Wel een aanvulling. - Bij voorkeur de elo's vervangen door een model met een hogere voedings spanning, 10 > 16, 16 > 20, 20 > 25 enz. (behuizing moet natuurlijk wel weer dicht kunnen) - Let goed op bij de vervanging, een elko heeft een + en een -, aangegeven door de zwarte streep. Wissel deze niet om anders maak je veel meer defect. De elko's kun je ook bestellen bij https://www.conrad.nl/nl/elektrolytische-condensatoren-o0245812.html
Link naar reactie
  • 10 maanden later...
  • 7 maanden later...
Ik ben in bezit van een wasdroogmachine WIDL 126 Als ik hem aanzet op programma 10 met 40 graden, pakt de machine water en pompt ook water af en dan gaat het rode lampje knipperen en ook van de minder strijken. Na 5 minuten stopt alles en de was is niet gewassen. wat is er aan de hand
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...
Als ik de stekker er in doe, dan gaan alle horizontale lampjes knipperen, en van de verticale de onderste. Hij maakt ook al een tijd lang een schurend geluid, vooral bij het snel centrifugeren, maar de koolborstels zijn nog goed. Voor controle van de spanning op het verwarmingselement (wat ik eerder las) moet ik de machine opnieuw uitbouwen. Wie kan mij vertellen wat er met onze WIXL165EX aan de hand is?
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Ik heb vandaag mijn IWX5145 wasmachine aangezet, toen ik huis kwam knipperde alle horizontale lichtjes. Ik heb verschillende keren geprobeerd de machine weer aan de gang te krijgen, maar alles wat ie bij alle programma's doet is een beetje water inpompen dan de eerste die (te snelle)rondes van het centrifugeren draaien dan weer water inpompen en weer drie keer draaien en nog een keer, dan stop hij en blijft ie stilstaan, de lampjes knipperen niet meer (al meteen na de eerste keer) hij pompt het water wel eerst weg bij het opstarten van het programma ( zou het warmte-element stuk zijn en hij daarom het programma niet draaien zoals het hoort?. van de andere kant zou ie dan wel ( koud) moeten spoelen en dat doet ie ook niet. Is de machine te resetten?. Heeft iemand een oplossing?.
Link naar reactie
Ik heb vandaag mijn IWX5145 wasmachine aangezet, toen ik huis kwam knipperde alle horizontale lichtjes. Ik heb verschillende keren geprobeerd de machine weer aan de gang te krijgen, maar alles wat ie bij alle programma's doet is een beetje water inpompen dan de eerste die (te snelle)rondes van het centrifugeren draaien dan weer water inpompen en weer drie keer draaien en nog een keer, dan stop hij en blijft ie stilstaan, de lampjes knipperen niet meer (al meteen na de eerste keer) hij pompt het water wel eerst weg bij het opstarten van het programma ( zou het warmte-element stuk zijn en hij daarom het programma niet draaien zoals het hoort?. van de andere kant zou ie dan wel ( koud) moeten spoelen en dat doet ie ook niet. Is de machine te resetten?. Heeft iemand een oplossing?.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 8 maanden later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...