Ga naar inhoud

online bestellen componenten


Aanbevolen berichten

(volgens mij past dit niet echt op dit forum, maar ik kon geen logischer keuze maken... :roll: ) ik wil binnenkort een nieuw systeem gaan kopen en volgens mij kan dat het goedkoopst en best door het systeem zelf samen te stellen. dat zou het voordeligst moeten zijn door alle verschillende componenten daar te kopen waar ze het goedkoopst zijn. bijvoorbeeld via sites als tweakers.net en prijsindex.net. wat zijn jullie ervaringen hiermee? is het daadwerkelijk goedkoper? en zijn die winkels wel te vertrouwen? alvast bedankt. @bel.
Link naar reactie
Zo heb ik zelf ook mijn systeem gebouwd en het is daadwerkelijk goedkoper. Bovendien hebben ze vaak specifieke dingen niet in een shop en dan is het handig dat je die ergens anders kunt bestellen. De meeste shops zijn we l te vertrouwen. Je kunt op www.tweakers.net/shopsurvey zien wat de ervaringen met deze shop zijn.
Link naar reactie
[quote:7b11305fe8="hjs"]Nog een voordeel als je een complete pc besteld. Stel dat je problemen krijgt, dan wordt de garantie lastig. (bv mobo en videokaart hebben ruzie). Hoe krijg je het dan voor elkaar dat het opgelost wordt als je beide bij een andere winkel hebt besteld.[/quote:7b11305fe8] 1 van 2 terugsturen, zoals ik met me Epox 8KHA+ gedaan heb. De meeste zaken pikken dat wel. Wat HJS verder zegt klopt ook, soms betaal je 10 euro verzendkosten per onderdeel. Als je dus overal wat anders besteld, dan ben je het voordeel van goedkopere onderdelen misschin zo weer kwijt.
Link naar reactie
[quote:ef04e9d558="hjs"]Nog een voordeel als je een complete pc besteld. Stel dat je problemen krijgt, dan wordt de garantie lastig. (bv mobo en videokaart hebben ruzie). Hoe krijg je het dan voor elkaar dat het opgelost wordt als je beide bij een andere winkel hebt besteld.[/quote:ef04e9d558] Eens met HJS. Wat BA zegt, ja, wat doe je dan als de 2 componenten op zich goed zijn (ze kunnen het terugsturen met kosten) maar niet goed samenwerken. Bovendien verzendkosten zoals je zegt. Persoonlijk zou ik de basis in elk geval bij een zaak kopen, dus mobo, geheugen, cooler, memory en videokaart bijdezelfde zaak. Als deze combi werkt dan is de rest geen probleem om ze bij verschillende zaken te kopen.
Link naar reactie
Maar die onderdelen kosten ook relatief het meeste :) Dus je mist dan al een deel van je prijsvoordeel. Wat bij AMD wel een belangrijke factor kan zijn, is dat hun dan de koeler voor je kunnen monteren. Als je het zelf doet, en je core brokkelt af, dan heb je geen garantie omdat het onder user abuse valt. Als hun het doen heb je er geen last van.
Link naar reactie
eens BA, het is datgene dat het meest kost. Het prijsvoordeel dat wegvalt kan best meevallen, het bespaart je wel een hoop gezeur, en dat is eigenlijk ook geld waard. :wink: Ed angezien het over online bestellen gaat, zoals je al aangaf, verzendkosten. Mijns inziens is het goedkoopst op een pc beurs de boel kopen, bij sommige zaken is de prijslijst nog een week geldig
Link naar reactie
nou dan doen we het gewoon zo: dit zijn de belangrijkste onderdelen die ik ga kopen: moederbord: Gigabyte GA-7VRXP (Socket A, DDR333, ATA133) geheugen: 512 MB PC2700 (ik weet nog niet van welk merk... suggesties? :) ) cpu: AMD Athlon 1800+ cooler: Alpha PAL8045T (met Papst 8412NG fan) videokaart: Asus V8440 GeForce 4 Ti 4400 (128 MB DVI/TV) dan kunnen jullie vast wel beoordelen of dat samen gaat? :wink: BA: hoe bedoel je dat ze bij AMD zelf de koeler voor je kunnen monteren? komt er dan iemand langs van AMD die dat ff voor je doet? ik snap je garantie verhaal.
Link naar reactie
[quote:a77ea9c664="kajutsa"]nope, dan doen ze het niet. Moet je het dus zelf doen... is niet erg moeilijk, maar je moet wel voorzichtig wezen. Als je het zelf niet durft laat je het bij een pc boer doen... alleen gaat dat wel poen kosten :)[/quote:a77ea9c664] Bij Funprice in Apeldoorn mobo/cpu/koeler gehaald en de rest van mijn PC online besteld en op de beurs gekocht. Cpu + koeler werden netjes op mijn mobo geplaatst en kostte niks, dat noemen ze service! Er zijn trouwens ook onlineshops, waar je het bestelde zelf kunt afhalen, scheelt verzendkosten. Maar dat is een afweging die je moet maken, als je daar de kosten bij rekent, die je kwijt bent aan eventuele reiskosten. Jan K
Link naar reactie
[quote:1d1e1b96eb="abeldebeer"]nou dan doen we het gewoon zo: dit zijn de belangrijkste onderdelen die ik ga kopen: moederbord: Gigabyte GA-7VRXP (Socket A, DDR333, ATA133) videokaart: Asus V8440 GeForce 4 Ti 4400 (128 MB DVI/TV) dan kunnen jullie vast wel beoordelen of dat samen gaat? :wink: [/quote:1d1e1b96eb] Hier heb je dus een potentiel groot probleem. De gigabyte kan problemen hebben met een gf4. Een collega had een pc besteld met een giga en een gf4 en Noud heeft er heel wat tijd in moeten steken en uiteindelijk heeft hij een ander merk moederbord geplaatst. Een oude revisie van het moederbord kan zeker niet overweg met een gf4!!!
Link naar reactie
Ik heb ook mijn systeem via Internet bij een winkel besteld. Wel bijna alles bijdezelfde winkel. Een aantal dingen zoals Videokaart en cd-rom en writer die had ik al. Bestelde om 8.00 uur en om 8.15 uur kreeg ik een mailtje dat ik de spullen kon komen ophalen, winkel was niet zo ver weg. Toen ik het kwam afhalen werd er gevraagd of de CPU en de koeler er vast opgezet moest worden, prima toch. Misschien had ik wel wat €,s kunnen besparen om de diverse onderdelen op verschillende plekken te bestellen, maar zeg nou zelf wat maakt een relatief klein verschil nou uit op een heel systeem. Mocht er dan iets niet goed zijn ga je gewoon terug naar de winkel met het hele systeem, er zit garantie op. Verder heb ik nog wel eens wat ektra spullen via een andere winkel besteld, wat ook prima ging, ik betaal dan wel eerst vooruit, omdat de rembourskosten hoger zijn als vooruit betalen, duurt wel een paar dagen langer.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...