Ga naar inhoud

online bestellen componenten


Aanbevolen berichten

[quote:1644e3f28b="hjs"][quote:1644e3f28b="abeldebeer"]nou dan doen we het gewoon zo: dit zijn de belangrijkste onderdelen die ik ga kopen: moederbord: Gigabyte GA-7VRXP (Socket A, DDR333, ATA133) videokaart: Asus V8440 GeForce 4 Ti 4400 (128 MB DVI/TV) dan kunnen jullie vast wel beoordelen of dat samen gaat? :wink: [/quote:1644e3f28b] Hier heb je dus een potentiel groot probleem. De gigabyte kan problemen hebben met een gf4. Een collega had een pc besteld met een giga en een gf4 en Noud heeft er heel wat tijd in moeten steken en uiteindelijk heeft hij een ander merk moederbord geplaatst. Een oude revisie van het moederbord kan zeker niet overweg met een gf4!!![/quote:1644e3f28b] Dat probleem is volgens Gigabyte al opgelost. Je moet idd er op letten dat je een Gigabyte bord krijgt met de sticker: GF4 compatible/geschikt voor GF4 want er waren eerst idd wat complicaties. Maar er vanuit gaand dat de props met de gF4 verholpen zijn is het een prima bord.
Link naar reactie
[quote:660ab2fe23="Jank"][quote:660ab2fe23="kajutsa"]nope, dan doen ze het niet. Moet je het dus zelf doen... is niet erg moeilijk, maar je moet wel voorzichtig wezen. Als je het zelf niet durft laat je het bij een pc boer doen... alleen gaat dat wel poen kosten :)[/quote:660ab2fe23] Bij Funprice in Apeldoorn mobo/cpu/koeler gehaald en de rest van mijn PC online besteld en op de beurs gekocht. Cpu + koeler werden netjes op mijn mobo geplaatst en kostte niks, dat noemen ze service! Er zijn trouwens ook onlineshops, waar je het bestelde zelf kunt afhalen, scheelt verzendkosten. Maar dat is een afweging die je moet maken, als je daar de kosten bij rekent, die je kwijt bent aan eventuele reiskosten. Jan K[/quote:660ab2fe23] Dus jij kocht alleen een mobo+CPU+cooler en het werd er gelijk opgezet? Was je zeker met de auto ofzo? anders blijft dat niet heel in je fiets-tasje bijvoorbeeld :) Ook als je online besteld lijkt het me een beetje raar als ze de CPU+cooler op je mobo zetten... ivm vervoer enzo, dat blijft gewoon niet heel lijkt mij. Dus alleen met afhalen doen ze dat misschien, maar anders niet.
Link naar reactie
[quote:172262962b="kajutsa"][quote:172262962b="Jank"][quote:172262962b="kajutsa"]nope, dan doen ze het niet. Moet je het dus zelf doen... is niet erg moeilijk, maar je moet wel voorzichtig wezen. Als je het zelf niet durft laat je het bij een pc boer doen... alleen gaat dat wel poen kosten :)[/quote:172262962b] Bij Funprice in Apeldoorn mobo/cpu/koeler gehaald en de rest van mijn PC online besteld en op de beurs gekocht. Cpu + koeler werden netjes op mijn mobo geplaatst en kostte niks, dat noemen ze service! Er zijn trouwens ook onlineshops, waar je het bestelde zelf kunt afhalen, scheelt verzendkosten. Maar dat is een afweging die je moet maken, als je daar de kosten bij rekent, die je kwijt bent aan eventuele reiskosten. Jan K[/quote:172262962b] Dus jij kocht alleen een mobo+CPU+cooler en het werd er gelijk opgezet? Was je zeker met de auto ofzo? anders blijft dat niet heel in je fiets-tasje bijvoorbeeld :) Ook als je online besteld lijkt het me een beetje raar als ze de CPU+cooler op je mobo zetten... ivm vervoer enzo, dat blijft gewoon niet heel lijkt mij. Dus alleen met afhalen doen ze dat misschien, maar anders niet.[/quote:172262962b] Ik was met de bus. Funprice heeft een filiaal in Apeldoorn. Ze vroegen zelfs nog, of ik er geen geheugen bij moest hebben. Ik heb eerlijk geantwoord, dat ik dat tegen een scherpere prijs elders in bestelling had staan. Was geen enkel probleem, en alles werd zonder morren op mijn mobo geplaatst. En aangezien, dat dat gewoon op de toonbank werd gedaan en ik er meteen een keurige uitleg bij kreeg, doe ik het een volgende keer zelf! Het was trouwens zo'n kritische AMD processor, waarvan ik wist, dat de core snel kan breken. Jan K
Link naar reactie
[quote:9322845aab="kajutsa"]Das idd best netjes hoe ze dat hebben afgehandeld. En de core breek je niet, je kan hem hoogstens beschadigen... maargoed als je het met beleid doet en rustig kan er niet zoveel mis gaan hoor :)[/quote:9322845aab] De core kan zeker wel afbreken. Dat gebeurt juist heel vaak omdat mensen hem als hefboom gebruiken om de clipjes vast te maken.
Link naar reactie
[quote:40198eaf41="abeldebeer"]nou dan doen we het gewoon zo: dit zijn de belangrijkste onderdelen die ik ga kopen: cooler: Alpha PAL8045T (met Papst 8412NG fan)[/quote:40198eaf41] Denk dat een 8412 NGMV of evt zelfs NGMLV voldoende is en variabel dus minder herrie, als je gen variabele wilt is NGM voldoende NGML (heb ik zelf)
Link naar reactie
[quote:333bc5cf47="BA"]www.twistedhardware.net Daar staan wel een paar leuke voorbeelden van CPU mishandeling :)[/quote:333bc5cf47] hehehe :) [img:333bc5cf47]http://www.twistedhardware.net/graphics/cpu/cb0088.jpg[/img:333bc5cf47] [img:333bc5cf47]http://www.twistedhardware.net/graphics/cpu/cb0026.jpg[/img:333bc5cf47] Die eigenaar moet veel van zijn CPU gehouden hebben :wink:
Link naar reactie
[quote:1e83c672a2="boss63"][quote:1e83c672a2="abeldebeer"]nou dan doen we het gewoon zo: dit zijn de belangrijkste onderdelen die ik ga kopen: cooler: Alpha PAL8045T (met Papst 8412NG fan)[/quote:1e83c672a2] Denk dat een 8412 NGMV of evt zelfs NGMLV voldoende is en variabel dus minder herrie, als je gen variabele wilt is NGM voldoende NGML (heb ik zelf)[/quote:1e83c672a2] euhmmmm... zeg je hier dat je juist bij de NGM minder herrie hebt, of bij de NGMLV? :roll: en waar heb jij je 8412 NGML dan gekocht??? thnx.
Link naar reactie
[quote:6e007cc8f2="abeldebeer"] euhmmmm... zeg je hier dat je juist bij de NGM minder herrie hebt, of bij de NGMLV? :roll: en waar heb jij je 8412 NGML dan gekocht??? thnx.[/quote:6e007cc8f2] De NGMLV kan op lager toerental draaien als pc niet te heet wordt, dus minder herrie, ik vind zelf 19dB goed te doen en 12 hoor je vrijwel niet. Maar zo'n NGMLV KAN dus zachter draaien dan de NGML. NGMLV tussen 10 en 19dB en NGM draait altijd 12dB harder kan niet dus als iets te warm wordt is de NGMLV een mooiere oplossing mijn NGML heb ik bij http://www.perfect-systems.nl gekocht, hebben ook de NGMLV
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...