Ga naar inhoud

Miele wasdroger warmtepomp - code 002


Ga naar oplossing Opgelost door Maus0611,

Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De dienst van Miele is ook telefonisch bereikbaar. Bepaalde onderdelen verschillen van elkaar door het serienummer van de machine denk ik. Mijn serienummer begint met 11, maar je hebt ook tekeningen waar serie nummer begint met 10. Alle twee te vinden onder model TKB 550.
Om vergissingen te voorkomen denk ik dat je bepaalde onderdelen alleen telefonisch kunnen worden besteld.

Trouwens, Maus, ook bedankt voor de link.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Graag nog een vraag aan Maus :

De droogkast valt nog altijd af en toe stil. Soms niet maar toch vaak nadat ze een tijdje heeft gedraaid. Ik heb nu een nieuwe temperatuurvoeler besteld bij Miele.

Moet ik iets speciaals doen om de temperatuurvoeler te verwijderen, of kan ik deze er gewoon uittrekken ? Deze vraag omdat bij de onderdeeltekening  naast de temperatuurvoeler ook een veerspanner bijstaat (onderdeel 130 - referentie 718655).

Alvast dank voor je antwoord.

 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

De bedoeling was om zo lang mogelijk te wachten met de reparatie, zodat ik een eventuele draadbreuk zou kunnen lokaliseren. 
Vorige week was het dan zover: zoals Maus voorspelde werkte de droogkast om na een half uur in storing te gaan. Opnieuw aanzetten had geen zin : 5 minuten later terug de storing 002.

Met de demontage handleiding van Maus was het gemakkelijk om de droogkast te demonteren. Stap na stap was mooi beschreven.

Met de sensor in zicht was het mij voor 99% duidelijk dat er geen draadbreuk was, en heb ik op advies van Maus een nieuwe sensor gemonteerd.

Op de foto zie je de nieuwe sensor vastgehouden met het veertje. De nieuwe sensor van Miele was niet nr 7017321, maar de vervanger 6133512.

De montage verliep vrij vlot. Alleen is het nog even afwachten naar het resultaat: heb de droogkast nog niet kunnen testen bij gebrek aan te drogen was. Ik laat eind deze week alvast iets weten.

 

 

IMG_0567.jpeg

Link naar reactie

Vandaag heeft de droogkast een droog sessie afgewerkt zonder een storing. Probleem opgelost door het plaatsen van de nieuwe sensor !

Dank aan allen. Maus met zijn oplossing van de storing, demontage-handleiding en onderdelenlink. Lampje voor zijn opvolging, opzoekwerk en nuttige raad. Erwin voor zijn bericht over zijn ervaring met draadbreuk.

Link naar reactie

Lampje, die link werkt inderdaad maar eventjes. Zal met een rede zijn die ik niet weet. Hij is ten aller tijde bereikbaar via de website van miele:

Ga staam op het kopje 'Service', een menu opent. Ongeveer in het midden 'Onderdelen en accesoires'. Daar op klikken, dan kom je hier: https://www.miele.nl/c/onderdelen-en-accessoires-24.htm

Vervolgens naar beneden scrollen 'Bezoek onderdelencatalogus'.

Dan kom je op dezelfde pagina uit. Echter de link die ik dus plaatste daarnaar, werkt maar tijdelijk en zal wel een ander adres krijgen of iets dergelijks. Is normaal en voor Miele technici niet anders, daar werkt hij max 24u zelfs.

aangepast door Maus0611
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...