Ga naar inhoud

Wasmachine Bosch Maxx 6 VarioPerfect - deur defect


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen! 

De deurontgrendeling van mijn wasmachine Bosch Maxx 6 VarioPerfect is defect. Dit is m.i. te wijten aan een mechanisch defect aangezien ik bij het proberen openen van de deur "stukjes" aan de binnenkant van het handvat hoorde vallen. Ik hoor bovendien ook die "klik" niet meer na bvb. het selecteren van een programma. Ik had dit onderdeel (deurgreep) graag proberen vervangen maar kan hierbij best wat online richtlijnen gebruiken. Aangezien de gewassen was zich reeds enkele dagen in de trommel bevindt en ik momenteel het deurtje nog steeds niet open heb gekregen, had ik dit probleem nl. graag zo snel mogelijk opgelost en hiervoor richt ik me tot jullie. Ik probeerde al tevergeefs verschillende manieren uit, nl. met nylon draad, 45° kantelen,... Een noodontgrendelingspin onderaan in de buurt van de filter ontbreekt bij deze wasmachine jammer genoeg... Alvast bij voorbaat bedankt voor jullie advies.

Met vriendelijke groeten,

Marilena

 

Link naar reactie

Ik heb net even naar het slot gekeken, zo ziet hij er van achteren uit.

Haal de bovendeksel er af.

2 schroeven achterzijde verwijderen

Deksel een stukje naar achteren schuiven

en liften

Dan kun je vanachteren het slot benaderen en kun je met een kleine schroevendraaier de pen  in het vierkante gat losduwen.

 

Deurslot.thumb.png.3d89c79493f8c6c92bbec684f80ed2f6.png

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Dag Lampje,

Ik wil je heel hartelijk bedanken voor alle hulp! Ik ben vanmiddag zoet geweest met al je nieuwe tips nog es uit te proberen, maar terug zonder succes. De voorstellingen in het filmpje kwamen ook niet echt overeen met hoe het er hier bij mijn machine uitzag. Ik heb uiteindelijk hulp gekregen van de meneer van de onderdelenwinkel waar ik zo'n nieuwe greep wou gaan kopen. De man is vanavond aan huis geweest en bevestigde dat het geen gebruikelijk type machine is, vandaar dat al die "truukjes" niet werken. Desalniettemin heeft hij de klus in een mum van tijd geklaard. Dus ik blij! ? De machine is sindsdien alweer volop aan de gang om de achterstand in te halen. ? Nogmaals heel hartelijk dank voor je tijd en moeite om me te helpen. Groetjes! Marilena

Link naar reactie
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...