Ga naar inhoud

Samsung ww80j5555fx/eu lijkt geen beweging in motor te komen


Aanbevolen berichten

De trommel van mijn  samsung wasmachine(ww80j5555fx/eu) draait niet meer tijdens wasprogramma of centrifugeren. Met de hand draait hij nog soepel rond. Ik heb de koolborstels en riem nagekeken en deze zien er nog goed uit. Maar toch lijkt de motor niet op gang te komen, er zit geen beweging in. Er is een licht brommend geluid te horen wat uit het midden van de machine lijkt te komen (ik heb geprobeerd een programma te draaien met de achterplaat eraf , om te kijken of er beweging in de motor zit). De machine geeft geen foutcodes aan en via de smart app van samsung zie ik ook geen storingen. De testmodus lijkt hij niet in de te willen komen, niet alle lampjes gaan branden wanneer ik deze test uitvoer en na enkele seconden blijft de machine op dit -: tekentje hangen. Voer ik dit in in de app, dan staan er ook geen foutcodes bij. Overigens werken alle lampjes op de display wel wanneer ik een programma wil kiezen.

Link naar reactie

Leuk dat je dit forum ook gevonden hebt.

Ja helaas moet ik je hier hetzelfde antwoord geven.

Eerst maar eens zien, wat de motor doet, bij de systeemtest en dan maar verder kijken

 

Heb je de zoek procedure uit het handboek al gevolgd en wat heb je gevonden?

 

SAMSUNG WW80J5555FX/EU Troubleshooting Checkpoints bl. 47-51

 

SAMSUNG WW80J5555FX/EU Troubleshooting failurecodes bl. 52-54

 

Vreemd dat er dan helemaal geen meldingen zijn.
Ik zou de test maar eens uitvoeren.

 

Test mode of diagnostische mode van Samsung wasmachine oude en nieuwe types

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Haha ja ik ben heel het internet aan het afstruinen om achter het probleem te komen. Echter lijkt de wasmachine niet in de testmodus te willen gaan zoals in het filmpje te zien is. Ook gaan niet alle lampjes op de display branden en na enkele seconden krijg ik -: te zien op de display. De lampjes en knopjes lijken wel allemaal te werken wanneer je een programma en temperatuur e.d. kiest. 

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...