Ga naar inhoud

Melding EFO bij AEG Lavamat


Ga naar oplossing Opgelost door Lampje,

Aanbevolen berichten

  • Oplossing

Dirk, dat is typisch de foutmelding die de voedingsspanning bewaakt.

Het kan zijn dat de huisinstallatie een slechte verbinding heeft, of het gebruik van verlengsnoeren en stekkerdozen.

Maar het kan ook het eerste relais op de printkaart zijn. Het veiligheidsrelais, die meestal een rechthoekig formaat heeft.

Dus pak de multimeter en meet op het ingangsfilter van de machine bij de snoeringang en dan op de ingang van de printkaart. Is de spanning op dit punt goed dan kun je er van uitgaan dat het relais stuk is of los gesoldeerd. Ook dan moet je het relais vervangen.

  • Like 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Hallo Lampje, wij hebben denk ik een zelf reparerende wasmachine, ik had hem natuurlijk een tijdje van de stroom afgehad en toen ik met de multimeter in de aanslag stond was het probleem verdwenen.

inmiddels 2 wassen gedraaid geen melding dus wacht het even af en anders ga ik alsnog aan de gang volgens jouw aanwijzingen je weet ik geef niet op.

Vr.Gr. Dirk

Link naar reactie

Vervang dat relais maar op voorhand. Want op een of andere manier kunnen deze de trillingen niet aan en raken los, al dan niet in samenwerking met slechte, warmte veroorzakende contacten.

En je kunt maar beter voorbereid zijn, als dat het problemen geeft, als je geen tijd hebt. En het zijn de kosten niet.

Zelf reparerende machines ben ik in mijn lange carriere nog nooit tegen gekomen, wel lui die op zaterdagavond alsnog moesten opdraven omdat ze alsnog aan de bak moesten i.p.v. bierdrinken en TV kijken  ?

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hoi Lampje, allereerst de allerbeste wensen en fijn dat je nog even op deze topic terug komt.

De machine draait nog steeds als een zonnetje dus ik heb er nog niets aan gedaan, de machine draait momenteel flink overuren want we hebben de laatste weken wat familie te logeren dus hij zit nu echt in de crash test  2 á 3 x per dag is geen uitzondering en op diverse programma's!!!

Hoop dat het zo blijft maar sluit deze topic maar af

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...