Ga naar inhoud

Programma duurt veel langer en machine maakt bij stilstand een 'aanlopend' geluid.


Ga naar oplossing Opgelost door Lampje,

Aanbevolen berichten

Ik heb een SIEMENS WM16W4G2NL/21 van net 3 jaar oud die veel langer begint te doen over programma's dan we gewend zijn (en langer dan wat bij de start in het display staat). Daarbij maakt de machine om de haverklap langdurig een ratelend geluid als de trommel stil staat. Ik heb daar een kort filmpje van gemaakt, wat hier te zien (en vooral te horen) is:  https://www.dropbox.com/s/vq5owit2d0fdyz3/2022-11-04 14.14.31.mp4?dl=0  . Wie heeft een idee wat hier aan de hand kan zijn en wat ik zou moeten doen? 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet, Jaap

aangepast door Lampje
Servicenummer aangepast
Link naar reactie

Ik krijg de indruk dat er wat in de afvoerpomp pomp zit, wat de waaier van de pomp raakt.

Dus een schroef, BH beugel of iets soortgelijks. 

Laat de machine leeglopen met de aftapslang. Die je achter het luikje rechtsonder zult vinden.

Neem een bakblik en trek de stop uit de slang

En trek het filter eens los en bekijk wat er in slang en filter achtergebleven is.

Vermeld ook het complete servicenummer. Want ik mis het versie nummer achter de slash. (want er zijn 23 versies van) Dit om echt zeker te stellen dat het niet net even anders is alsdat ik denk.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Het is versie \21. Ik krijg de dop van het pomphuis niet verder dan één kwart slag gedraaid. Als ik dat Google, levert dat de vermoedelijke diagnose dat er een obstructie in de aanvoer van het huis zit, waardoor de dop niet wil draaien. Op YouTube is er een filmpje te vinden hoe uitgelegd wordt hoe de bovenkant en voorkant van de machine gedemonteerd kunnen worden, zodat je de slang van het pomphuis kunt afhalen en obstructies te verwijderen. Dat moet ik morgen maar 'ns gaan proberen...

Link naar reactie

Dat filmpje inderdaad. 't Was even werk, maar het is gelukt. De oogst: een lollystokje, een grote paperclip en een plastic ijsverpakking ?. En de gebruikelijke haarbal. Ik heb hem nog niet opnieuw aan gehad, maar ik kan me niet voorstellen dat het probleem hier niet mee is opgelost. Dank voor het meedenken!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...