Christian78 Geplaatst: 4 september 2022 Delen Geplaatst: 4 september 2022 Mijn lavamat geeft de volgende storingscode: 5x geel en 4x rood. Ik heb internet al afgezocht maar ik kan nergens iets vinden over deze relatief wat oudere wasmachine. Weet iemand wat deze code betekent? Of waar ik dit kan terugvinden? Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 4 september 2022 Delen Geplaatst: 4 september 2022 Graag een foto van het machineplaatje, want zonder deze gegevens is er niets terug te vinden. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Christian78 Geplaatst: 4 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2022 Helpen deze foto’s? Of bedoelt u een ander plaatje? Quote Link naar reactie
Oplossing Lampje Geplaatst: 4 september 2022 Oplossing Delen Geplaatst: 4 september 2022 Dit is de foutcode E54 en dat houdt in dat de motor een isolatie fout heeft. Omdat het om een oudere machine gaat dan gaan mijn gedachten direct naar een motor die vol koolstof van de borstels zit. Want de machine is gemaakt in 2000 in week 5 Dus haal de motor er maar eens uit en reinig hem door de motor schoon te spuiten en de kool borstels die waarschijnlijk versleten zijn te vervangen. Want de koolstof in de motor zal de aardfout wel veroorzaken. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Christian78 Geplaatst: 4 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2022 Top 👍 heel erg bedankt. Ik zal het morgen meteen proberen. Met schoonspuiten bedoeld u vermoedelijk met lucht, neem ik aan? Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 4 september 2022 Delen Geplaatst: 4 september 2022 Ja om te beginnen.Stof in motor verwijderen met perslucht Maar misschien moet je verder dan alleen maar blazen en de motor demonteren en spoelen met een electro safety solvent. Want ik kan vanaf de zijlijn niet bepalen waar de sluiting zit. Want het kan natuurlijk ook scheuring in de isolatielak zijn, die door de koolstof gevuld is en dan zit er niets anders op dan de motor te wisselen. De vraag is dan wel of dit nog economisch verantwoord genoemd mag worden. Misschien een donor motor zien te vinden. Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Christian78 Geplaatst: 6 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2022 Hij loopt weer als een zonnetje 🙏 heel er bedankt voor de goede tips Quote Link naar reactie
Lampje Geplaatst: 6 september 2022 Delen Geplaatst: 6 september 2022 Dat is heel mooi om te horen, wat hebben wij toch een leuke hobby! Quote Met vriendelijke groet, Lampje Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen