Ga naar inhoud

Chipset


Aanbevolen berichten

Als ik me niet vergis was de PCI bus oorspronkelijk bedoeld om north en southbridge te verbinden, terwijl in die tijd iedereen nog uitsluitend ISA uitbreidingskaarten gebruikte. Later pas werden ISA sloten door PCI vervangen en tegenwoordig is PCI vervangen als transport tussen north en southbridge, omdat het te weinig bandbreedte heeft. Voor oude chipsets, zoals de AMD750/760, Intel 440BX en volgens mij ook de VIA KT133 werd PCI nog wel gebruikt als verbinding tussen north en southbridge. Mijn voorganger :) had dus ook gelijk.
Link naar reactie
Kijk! Dat zijn pas antwoorden! Ik heb nog geen tijd gehad om C!T6 te halen (ik heb nog steeds geen abonnement :oops: ) maar ik zal 'm van 't weekend is aanschaffen. Bedankt voor de zeer duidelijke uitleg. Daar is dit forum toch voor? En niet voor die 'bijdehandte' opmerkeningen. Nou moet ik afkloppen want ik ben zelf ook niet altijd even serieus. Bedankt mensen! :D
Link naar reactie
:D Lachen ja, ik had die topic nog niet gezien 8) Hier en daar wat onzin ken geen kwaad hè.... Ik vind trouwens m'n geluidskaart het belangrijkst! Zonder dat ding ben ik nergens met m'n synthesizers, drumcomputers en rommel... :P ...en over 2 maanden ga ik een abonnement halen Slashhead, ik moet nou nog ff op water en brood en m'n pc leven :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...