Ga naar inhoud

Hoe stop ik de o zo vervelende windows 10 update die continu mijn pc eigenhandig aanpast ?


Aanbevolen berichten

Irritant heh?! Dat je geen volledige controle hebt over je besturingssysteem. Tot aan Windows XP had je dat nog wel maar dat begon al teveel te veranderen bij Windows 8. En Windows 10 is een regelrechte draak geworden op dat punt. Ze nemen het recht op zaken zonder jouw toestemming te veranderen en aan te passen. Ook kunnen ze software weigeren zodat jij het niet kan installeren. Om maar niet te spreken over een menu waar je constant moet scrollen om een tegeltje aan te kunnen klikken. En weet je wat het ergste is? Je hebt er zelf voor ”getekend” toen je de eerste keer ging gebruiken. Dat aanpassen en veranderen gebeurd allemaal onder de noemer ‘veiligheid’. Microsoft gaat er namelijk vanuit dat je een digitale kleuter bent die zelf niet goed weet wat je doet. Het ziet zichzelf als een leeuwin die over de welpjes waakt. Leuk voor de personen die echt niets weten (en die dan beter een Apple kunnen nemen) maar waardeloos voor mensen die zelf willen bepalen wat hun computer doet en hoe alles eruit ziet. Dat is een van de redenen wat eerst ik zelf en in de tijd velen na mij het avontuur met Linux hebben opgezocht. Er is wel wat aan te doen maar dat kan ik je absoluut NIET aanraden en dat is het uitschakelen van de automatische updates. Het neemt een behoorlijk risico met zich mee waardoor je minder beschermd bent ook al heb je nog zo’n goede virusscanner/firewall; Selecteer Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Services. Zoek in het venster Services de Windows-update en open deze. Wijzig het opstarttype in Uitgeschakeld. (Persoonlijke noot: Nee, ik ben geen tegenstander van Windows.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...