Ga naar inhoud

zakelijke laptop defragmenteren. Zaak bestaat niet meer maar de laptop werkt nog wel met administrator + externe surfer?


Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop van mijn werk. Dit bedrijf bestaat niet meer maar ik heb nog wel de laptop. Alle veranderingen gaan via de administrator en alle software gaat via het bedrijf. Ik heb er niet zo erg veel verstand van maar de laptop is echt nog supergoed ik zou m graag helemaal willen wissen en opnieuw gebruiken. Kan dit als ik geen contact meer kan maken met degene die de laptop ingericht en beveiligd heeft? Ik heb ook zelf geen eigen windows versie, wel een andere laptop waar een goeie versie opstaat. Kan iemand mij daar mee helpen?
Link naar reactie
Wat ik zou doen (en dat is uiteraard persoonlijk). Zet een usb-stick op met Linux (en Gparted) en en haal daarmee de hele schijf leeg. Zet daarna een usb-stick op met een image van Windows 10 en doe een poging om de laptop opnieuw op te zetten. Hopelijk neemt die de product key mee. Wat je hebt te verliezen? Eigenlijk heel weinig. Meestal moeten laptops van de zaak geregeld even op hun netwerk hangen anders komt er na verloop van tijd een melding dat Windows illegaal is en kan je er aldus niets meer mee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...