Ga naar inhoud

Inloggen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=erikdenhouter;633693]Dat is allemaal een beetje raar, want hoe kan het via een proxy server dan wel werken... Dan zou je zeggen dat het systeem van de TS + het systeem van ABP beiden functioneren en elkaars beveiliging \'goedkeuren\'.\r\n\r\nWeet je zeker dat de andere laptop en jouw PC [I]beiden[/I] met jouw eigen netwerk verbonden zijn ? Komen beide SSID\'s en Default Gateways (te zien met IPCONFIG /all) overeen ? Wel heel belangrijk. Het feit dat het via een proxy wel werkt zou namelijk ook kunnen aangeven dat het op identiteit geweigerd wordt.\r\n\r\n\r\nPersoonlijk zou ik nog iets doen, gewoon om het in principe geprobeerd te hebben[B]:[/B] alle PC,s uit, en rustig modem en dan router opnieuw opstarten.\r\n(Tussendoor, terwijl de verbinding uit staat, kan je eventueel checken of geen van de twee computers alsnog met iets verbonden is waarmee je geen rekening hield.)\r\n\r\n\r\n\r\nAls dat niet werkt dan zou je een HijackThis logje kunnen maken, en hier tonen en/of op het Nucia forum laten checken.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nIk zal hier in het weekend eens naar kijken.\r\n\r\nJP
Link naar reactie
  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[I]Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter \r\nDat is allemaal een beetje raar, want hoe kan het via een proxy server dan wel werken... Dan zou je zeggen dat het systeem van de TS + het systeem van ABP beiden functioneren en elkaars beveiliging \'goedkeuren\'.\r\n\r\nWeet je zeker dat de andere laptop en jouw PC beiden met jouw eigen netwerk verbonden zijn ? Komen beide SSID\'s en Default Gateways (te zien met IPCONFIG /all) overeen ? Wel heel belangrijk. Het feit dat het via een proxy wel werkt zou namelijk ook kunnen aangeven dat het op identiteit geweigerd wordt.\r\n\r\nPersoonlijk zou ik nog iets doen, gewoon om het in principe geprobeerd te hebben: alle PC,s uit, en rustig modem en dan router opnieuw opstarten.\r\n(Tussendoor, terwijl de verbinding uit staat, kan je eventueel checken of geen van de twee computers alsnog met iets verbonden is waarmee je geen rekening hield.)\r\n\r\nAls dat niet werkt dan zou je een HijackThis logje kunnen maken, en hier tonen en/of op het Nucia forum laten checken[/I]\r\n\r\nMijn laptop werkt op een draadloos netwerk.\r\nMet een tablet die via mijn netwerk is verbonden, lukt de toegang wel.\r\nMet een laptop in een andere plaats ook geen probleem.\r\nIk heb het netwerkbox uitgeschakeld, naar een ruime tijd weer ingeschakeld, maar geen verandering.\r\n\r\nHoe moet ik een HijackThis logje maken.\r\n\r\nWat is de betekenis van TS?\r\n\r\nJP
Link naar reactie
JP,\n\nProbeer eerst eens met een andere browser in te loggen op de ABP inlog site. [URL=\"http://www.google.nl/intl/nl/chrome/browser/\"]Google Chrome[/URL], [URL=\"http://www.mozilla.org/nl/firefox/fx/\"]Firefox[/URL] beide zijn snel geïnstalleerd en ook zo weer verwijdert.\nAls het namelijk wel lukt met allebei dan ligt het probleem niet bij je Computer maar aan de IE versie.\n\nEn dan kunnen we aan de hand daarvan advies of oplossingen geven.
Link naar reactie
Stroke33, in het eerste bericht:\n[QUOTE=JeanPicky;633104]...Ook het gebruik van andere browsers geeft hetzelfde resultaat.[/QUOTE]\n\nregedit.exe kan je starten als register editor, maar er staat ook een link in je Startmenu bij de Systeemwerkset.\nAls je zoekt zorg dan dat je telkens bovenaan in de tak begint (Ctrl+home drukken)\nZoek eens op abp.\n\n[url=http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=49575][U]HijackThis[/U][/url]... maar ik heb het idee dat dat niets vertelt omdat je in Safe Mode hetzelfde probleem hebt, en dan worden nou net al die items die HijackThis weergeeft helemaal niet geladen.\nEn er zijn niet zo veel ervaren loglezers op dit forum, maar ja, een logje is zo gemaakt, dus proberen maar.\nMisschien ook eentje maken in \'[I]Veilige Modus met netwerkondersteuning[/I]\'. Geen idee of dat enig nut heeft trouwens.\n\nIk zou ook nog willen vragen of je toen in Veilige Modus ook een andere pagina hebt geprobeerd zodat je kon zien dat je wel Internet verbinding hebt. Dat kan namelijk weg zijn als je wireless verbonden denkt te zijn. Dat zou dan met een kabel moeten gebeuren.\n\nIs er anders misschien een mogelijkheid voor systeemherstel naar een punt vóór dit probleem ? Je kan daarna ook weer terug naar nu, dus het proberen waard.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Ik haal dit weer aan omdat ik niet begrijp dat zelfs in veilige modus de site niet is te bereiken.\nMaar ook wat het hele verhaal nog vreemder maakt is dat TS wel op de ABP site komt maar daar niet verder naar de inlogpagina door kan, want dan krijgt hij dus de foutmelding \"De webpagina kan niet worden weergegeven\". Overigens is de ABP begin site een HTTP en de inlog site een HTTPS site wat dus zou kunnen duiden dat de browser geen HTTPS herkent, dit zou dan in andere browsers niet mogen voorkomen.\n\nAls dit een Windows probleem zou zijn dan zouden alle HTTPS sites niet meer te bereiken moeten zijn, en zou het probleem niet mogen voorkomen in veilige modus met netwerk ondersteuning.\n\nMisschien was een systeemherstel naar een eerdere datum nog wel een oplossing geweest.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;634069]Stroke33, in het eerste bericht:\r\n\r\n\r\nregedit.exe kan je starten als register editor, maar er staat ook een link in je Startmenu bij de Systeemwerkset.\r\nAls je zoekt zorg dan dat je telkens bovenaan in de tak begint (Ctrl+home drukken)\r\nZoek eens op abp.\r\n\r\n[url=http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=49575][U]HijackThis[/U][/url]... maar ik heb het idee dat dat niets vertelt omdat je in Safe Mode hetzelfde probleem hebt, en dan worden nou net al die items die HijackThis weergeeft helemaal niet geladen.\r\nEn er zijn niet zo veel ervaren loglezers op dit forum, maar ja, een logje is zo gemaakt, dus proberen maar. (Lijkt mij niet.JP)\r\nMisschien ook eentje maken in \'[I]Veilige Modus met netwerkondersteuning[/I]\'. Geen idee of dat enig nut heeft trouwens.\r\n\r\nIk zou ook nog willen vragen of je toen in Veilige Modus ook een andere pagina hebt geprobeerd zodat je kon zien dat je wel Internet verbinding hebt. Dat kan namelijk weg zijn als je wireless verbonden denkt te zijn. Dat zou dan met een kabel moeten gebeuren.\r\n\r\nIs er anders misschien een mogelijkheid voor systeemherstel naar een punt vóór dit probleem ? Je kan daarna ook weer terug naar nu, dus het proberen waard.\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR][/QUOTE]\r\n\r\nErik,\r\nHet gebruik van het register laat ik liever aan iemand over die er verstand van heeft.\r\nKomend weekend zie ik zo iemand.\r\nIn de veilige modus heb ik alle andere pagina\'s op de normale manier kunnen benaderen.\r\nEr was wel degelijk een verbinding.\r\nOmdat het niet bekend is wanneer dit probleem is ontstaan (kan wel een half jaar geleden zijn) lijkt het mij weinig zinvol om dit te doen.\r\n\r\nJP
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...