Ga naar inhoud

Inloggen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=erikdenhouter;633343]Dat het nog niet werkt 8-|\r\nHet was even een workaround.\r\n\r\nProbeer eens dit:\r\nopen een opdrachtprompt (ergens in je Startmenu) met Administratieve rechten (rechtsklik op de link en kies voor \"[I]Starten als... Administrator[/I]\' b.v.). Type daar de volgende opdracht, en toon hier de inhoud van het gemaakte bestandje c:\\trace.txt:\r\n[CODE]tracert mijn.abp.nl > c:\\trace.txt[/CODE]\r\n\r\n1. 49ms 99ms 99ms dsldevice.lan [192.168.2.254]\r\n2. * * * Time-out bij opdracht.\r\n3. 33ms 35ms 36ms nl-rt-dc2-ice-ir02.kpn.net [213.75.64.192]\r\n4. 28ms 34ms 35ms nl-rt-dc2-ice-ir02.kpn.net [213.75.64.192]\r\n5. 34ms 33ms 34ms 213.75.64.166\r\n6 * * * Time-out bij opdracht.\r\nt/m\r\n30\r\n\r\nDe opdracht neemt ongeveer een minuut of twee om te voltooien.\r\n\r\nHiermee kan je redelijk (...) concluderen of het verzoek om die site te contacteren eigenlijk je systeem wel verlaat.\r\nAls ik de opdracht uitvoer (het legt de weg van het verzoek naar die site vast) dan bereik ik de site ook niet (de site wil uit veiligheid niet antwoorden op dit soort verzoeken) maar de weg er naar toe wordt wel voor een groot deel afgelegd en genoteerd. Dus als een deel van die weg bij jou ook getoond wordt zit het probleem waarschijnlijk elders.[/QUOTE]\r\n\r\nHierboven de gevraagde gegevens.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;633387]Wat we nog vergeten zijn is een meest voor de hand liggende (maar vaak niet werkende) oplossing:\r\ntype in de \'[I]Start - Zoeken[/I]\' box van Windows 7 de volgende opdracht:\r\n[B]IPCONFIG /flushdns[/B]\r\nLet op de spatie.\r\n\r\nHiermee wordt de plaatselijke DNS cache waarin verwijzingen staan om een naam in het geldige IP-adres om te zetten gewist. Mocht daar een foute vermelding in staan dan is deze nu weg.[/QUOTE]\r\n\r\nAktie uitgevoerd maar geen resultaat.\r\n\r\nJP
Link naar reactie
Prima gedaan dat tracert rijtje, maar... kan je ook de eerste regel vermelden, daarin wordt de omzetting van de naam (mijn.abp.nl) naar IP (bij mijn DNS omzetting 194.151.16.192) getoond. Die regel zegt:\n\n\"[I]Bezig met het traceren van de route naar mijn.abp.nl [194.151.16.192][/I]\".\n\nKlopt dat IP ook ?\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;633407]Prima gedaan dat tracert rijtje, maar... kan je ook de eerste regel vermelden, daarin wordt de omzetting van de naam (mijn.abp.nl) naar IP (bij mijn DNS omzetting 194.151.16.192) getoond. Die regel zegt:\r\n\r\n\"[I]Bezig met het traceren van de route naar mijn.abp.nl [194.151.16.192][/I]\".\r\n\r\nKlopt dat IP ook ?\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR][/QUOTE]\r\n\r\nBij mij staat letterlijk:\r\nTraceren van de route naar site10.abp.nl [194.151.16.192]\r\nvia maximaal 30 hops:
Link naar reactie
[B]site10.abp.nl[/B]...\nDat is een verschil.\n\nHeb je wel ingevoerd in die opdracht \n[CODE]tracert [B]mijn.abp.nl[/B][/CODE] \n\nAls dat klopt (je hebt [B]mijn[/B].abp.nl ingevoerd), maar die tracert opdracht geeft een ander subdomein weer bij zijn resultaat ([B]site10[/B].abp.nl) dan denk ik aan malware.\n(Het rare is alleen dat wel het omgezette IP adres overeenkomt met wat ik krijg bij [B]mijn.abp.nl[/B])\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;633432][B]site10.abp.nl[/B]...\r\nDat is een verschil.\r\n\r\nHeb je wel ingevoerd in die opdracht \r\n[CODE]tracert [B]mijn.abp.nl[/B][/CODE] \r\n\r\nAls dat klopt (je hebt [B]mijn[/B].abp.nl ingevoerd), maar die tracert opdracht geeft een ander subdomein weer bij zijn resultaat ([B]site10[/B].abp.nl) dan denk ik aan malware.\r\n(Het rare is alleen dat wel het omgezette IP adres overeenkomt met wat ik krijg bij [B]mijn.abp.nl[/B])\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR][/QUOTE]\r\n\r\nHet resultaat van mijn.abp.nl of mijnabp.nl is hetzelfde.\r\nIk heb verschillende malware programma\'s gedraaid maar deze aan dat er geen besmetting aanwezig is.\r\n\r\nJP
Link naar reactie
Maak met het Windows Knipprogramma welke hier \r\n\"C:\\ProgramData\\Microsoft\\Windows\\Start Menu\\Programs\\Accessories\" te vinden is, of plak dit \"SnippingTool.exe\" bij start/zoeken, eens enkele knipsels vanaf het moment dat je op de ABP site komt en je wil gaan inloggen naar mijn.abp.nl uiteraard met maskering van je inlog gegevens.\r\n\r\nMaak ook zo\'n knipsel van je IE9 instellingen.\r\nDus zo,
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;633437]Maak met het Windows Knipprogramma welke hier \r\n\"C:\\ProgramData\\Microsoft\\Windows\\Start Menu\\Programs\\Accessories\" te vinden is, of plak dit \"SnippingTool.exe\" bij start/zoeken, eens enkele knipsels vanaf het moment dat je op de ABP site komt en je wil gaan inloggen naar mijn.abp.nl uiteraard met maskering van je inlog gegevens.\r\n\r\nMaak ook zo\'n knipsel van je IE9 instellingen.\r\nDus zo,[/QUOTE]\r\n\r\nIk kom niet verder dan de pagina \"ik ontvang pensioen\" met het inlogkader rechts op deze pagina (zie afb.1)\r\n\r\nAls ik dan klik op het venster \"inloggen\" zoekt de browser de pagina maar kan geen verbinding krijgen.\r\n\r\nNormaal gesproken zou ik afb. 2 moeten krijgen.\r\n\r\nJP
Link naar reactie
Dus die site10.abp.nl is een geldig subdomein, dat wist ik niet.\r\n\r\nDan denk ik, omdat het om een beveiligde pagina gaat (HTTPS) en jouw verzoek prima onderweg gaat maar geen antwoord oplevert, dat het om een kwestie van certificaten of zo gaat, die nodig zijn voor het verkrijgen van zo\'n pagina. Ook al omdat het bij alle browsers gebeurt.\r\nAllen kan ik niet verklaren waarom het dan wel via een proxy server lukt :^)\r\n\r\nHeb je alle updates van je Windows ?\r\nGa eens naar de [url=http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=nl]Windows Update site[/url], en doe een handmatige check voor updates, en zie of er iets gemeld wordt ?\r\n\r\n\r\nLinks boven zie je op deze site ook een link naar een inlogpagina. Probeer eens ?\r\n[url]https://www.digid.nl/[/url]\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;633461]Dus die site10.abp.nl is een geldig subdomein, dat wist ik niet.\r\n\r\nDan denk ik, omdat het om een beveiligde pagina gaat (HTTPS) en jouw verzoek prima onderweg gaat maar geen antwoord oplevert, dat het om een kwestie van certificaten of zo gaat, die nodig zijn voor het verkrijgen van zo\'n pagina. Ook al omdat het bij alle browsers gebeurt.\r\nAllen kan ik niet verklaren waarom het dan wel via een proxy server lukt :^)\r\n\r\nHeb je alle updates van je Windows ?\r\nGa eens naar de [url=http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=nl]Windows Update site[/url], en doe een handmatige check voor updates, en zie of er iets gemeld wordt ?\r\n\r\n\r\nLinks boven zie je op deze site ook een link naar een inlogpagina. Probeer eens ?\r\n[url]https://www.digid.nl/[/url]\r\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR][/QUOTE]\r\n\r\n\r\nAlle Windows Updates worden automatisch gemeld en door mij geinstalleerd.\r\nHandmatige check geeft alleen de (maandelijkse) updates voor vandaag.\r\nAls ik probeer in te loggen met DigiD via de lijst met aangesloten organisaties waarbij ook het abp staat vermeld, dan lukt het niet om verbinding met het abp te krijgen. (Hetzelfde resultaat als via de eigen webpagina).\r\nGebruik ik andere organisatie die op de lijst staan vermeld, dan krijg ik daarmee wel verbinding.
Link naar reactie
Probeer op te starten via het F8 opstart menu, en te kiezen voor \"[I]Opstarten in Veilige modus met netwerkondersteuning[/I]\".\nKijk dan eens of je die pagina kan bereiken. Alleen dat, en niets meer, want deze vorm van opstarten laat ook je beveiliging uit, maar daar doen we het even voor, zien of je eigen beveiliging dwars ligt.\n\nHet F8 menu bereik je door vanaf het eerste BIOS scherm 1x per seconde kort op de F8 toets te tokkelen, net zo lang tot Windows dat zwarte bootmenu toont.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;633564]Probeer op te starten via het F8 opstart menu, en te kiezen voor \"[I]Opstarten in Veilige modus met netwerkondersteuning[/I]\".\r\nKijk dan eens of je die pagina kan bereiken. Alleen dat, en niets meer, want deze vorm van opstarten laat ook je beveiliging uit, maar daar doen we het even voor, zien of je eigen beveiliging dwars ligt.\r\n\r\nHet F8 menu bereik je door vanaf het eerste BIOS scherm 1x per seconde kort op de F8 toets te tokkelen, net zo lang tot Windows dat zwarte bootmenu toont.[/QUOTE]\r\n\r\nBij gebruik van de veilige modus is het resultaat hetzelfde.\r\nGeen verbinding.\r\n\r\nJP
Link naar reactie
[QUOTE=JeanPicky;633560]Java is is ingeschakeld.\r\n\r\nJP[/QUOTE]\r\n\r\nEr is overigens een verschil tussen Java en Java script??\r\n\r\nMaar ik vond ook nog dit: [url]http://support.microsoft.com/kb/968089/nl[/url] het gaat over de Compatibiliteitsweergave in IE.\r\n\r\nIk denk namelijk dat het dat zou moeten zijn omdat je aangeeft dat je niet van plaatje 1 naar plaatje 2 komt, plaatje 1 staat op een HTTP onbeveiligde website en plaatje 2 op een HTTPS een beveiligde website.\r\n\r\nDoe wat aangegeven word op de website eens met de link \"https://mijn.abp.nl/applicaties/aanmeldeninloggen/pages/inloggen/inloggen.aspx?TAM_OP=login\" dat is de pagina die je moet hebben om in te loggen.\r\n\r\nWerkt dit nog niet dan staan er verderop in de pagina nog meer oplossingen.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;633642]\nIk denk namelijk dat het dat zou moeten zijn omdat je aangeeft dat je niet van plaatje 1 naar plaatje 2 komt, plaatje 1 staat op een HTTP onbeveiligde website en plaatje 2 op een HTTPS een beveiligde website.[/QUOTE]\nDat is allemaal een beetje raar, want hoe kan het via een proxy server dan wel werken... Dan zou je zeggen dat het systeem van de TS + het systeem van ABP beiden functioneren en elkaars beveiliging \'goedkeuren\'.\n\nWeet je zeker dat de andere laptop en jouw PC [I]beiden[/I] met jouw eigen netwerk verbonden zijn ? Komen beide SSID\'s en Default Gateways (te zien met IPCONFIG /all) overeen ? Wel heel belangrijk. Het feit dat het via een proxy wel werkt zou namelijk ook kunnen aangeven dat het op identiteit geweigerd wordt.\n\n\nPersoonlijk zou ik nog iets doen, gewoon om het in principe geprobeerd te hebben[B]:[/B] alle PC,s uit, en rustig modem en dan router opnieuw opstarten.\n(Tussendoor, terwijl de verbinding uit staat, kan je eventueel checken of geen van de twee computers alsnog met iets verbonden is waarmee je geen rekening hield.)\n\n\n\nAls dat niet werkt dan zou je een HijackThis logje kunnen maken, en hier tonen en/of op het Nucia forum laten checken.
Link naar reactie
Om uit te sluiten dat het aan je Computer ligt zou je even Chrome of Firefox kunnen installeren om in te loggen bij abp.\n\nOverigens Erik is het niet zo dat als je via een proxy inlogt, je dan de proxy instellingen gebruikt, op een proxy staan vaak door anderen opgeslagen sites, ofwel als mijn IE goed werkt en ik ga via een proxy naar de abp site om in te loggen en TS komt even later om via dezelfde proxy in te loggen naar de abp site, hij in principe toch mijn instellingen van de proxy krijgt omdat ik er net voor hem was???
Link naar reactie
Zoiets zou best kunnen, daar probeer ik eigenlijk ook antwoord op te krijgen. \nVia een proxy surfen is in principe anoniem, dus die server zelf vraagt blijkbaar om de pagina, niet degene die surft, en als die proxyserver juist werkt zal deze geen probleem met de gevraagde pagina krijgen ([I]mits[/I] de site waarop ingelogd wordt dan wel weer toestaat dat er via proxy ingelogd wordt, dat wil zover ik heb gelezen nog wel verschillen).\nMaar wie de hele samenstelling van het verzoek maakt (afgezien van het adres van de afzender) weet ik niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...