Ga naar inhoud

Sinds een week kan ik in w10 geen bat files meer uitvoeren. Ze worden geopend in notepad?


janwin

Aanbevolen berichten

Klik met de rechter muisknop op de file en kies Openen met. Kijken welke keus je dan krijgt. Lukt dat niet? Houd de Shifttoets vast en klik dan met de rechter muisknop op de file. Je vind de verwijzing trouwens in HKEY_CLASSES_ROOT\.bat en in HKEY_CLASSES_ROOT\batfile. Maar je kan ook het volgende doen: Configuratiescherm Programma's Standaardprogramma's Uw standaardprogramma's instellen Helemaal naar beneden Opnieuw instellen Geen oplossing? Probeer het dan ook bij per bestandstype, protocol en/of app.
Link naar reactie
Kasander, rechter muisknop levert alleen openen op en dat doet hij met notepad. ook met de shiftknop ingedrukt alleen optie openen (zonder met) Bij .bat in het register zie ik niet bij sub: PersistentHandler en weet niet hoe ik die daar krijg (zie op een andere oudere pc dat daar staan in het register). Via opnieuw instellen en de drie andere opties verandert het niet: bat file wordt niet (meer) uitgevoerd.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...