Ga naar inhoud

Na het synchroniseren van mijn Back-up op een externe HD. Kan ik daarna de voeding en USB van de externe HD halen?


Aanbevolen berichten

Ja, de gegevens zullen er gewoon op blijven staan. MAAR!! Het is ten zeerste aan te raden om de aangesloten USB eerst netjes softwarematig te verwijderen. Het zal 99 van de 100 keer goed gaan. Maar ja, dan blijft er altijd die ene keer, heh?! Voor de duidelijkheid een linkje naar een plaatje: http://www.computer-repareren.nl/images/veilig%20verwijderen%202.png
Link naar reactie
Oh, je hebt een LaCie. Ik heb daar persoonlijk HELE slechte ervaringen mee. Ik heb namelijk van 2 externe schijven (LaCie Porsche) na een crash met HEEL VEEL moeite, tijd en serieuze software de meeste software kunnen halen. En ja, ik ben er mee omgegaan zoals het hoort. De andere (merken) schijven draaien nog steeds zonder problemen. Maar terug naar je vraag. Grote kans dat de schijf bedoeld is om samen met de computer uit te gaan. Dus de schijf zou uit moeten gaan slapen als je 'm afkoppelt van de computer. Daarna kan gewoon de stroom er af, ook door een stekkerschakelaar. Welk type gebruik je trouwens?
Link naar reactie
@Kasander1 Mijn e-schijf gaat niet uit samen met mijn computer omdat hij een aparte voeding heeft. Wanneer ik mijn computer opstart maakt hij een Back-up naar mijn e-schijf. Daarna wil ik de e-schijf helemaal uit hebben. USB ontkoppelen en de USB kabel los halen is geen probleem. Er blijft dan echter 1 groen lampje branden aan de voorzijde van de e-schijf ten teken dat de voeding nog aan staat. Deze voeding kan ik dus gewoon uitschakelen? Bij het opnieuw opstarten van mij computer sluit ik de e-schijf van te voren weer aan, zodat hij weer 1 Back-up kan maken. Ik heb een LaCie Desktop Hard Disk van 500gb, hi-speed USB 2.0 cable met external power supply. Ik heb hem gekocht in 2008 en tot nu toe nooit problemen mee gehad. Ik draai W7
Link naar reactie
Je schijf behoort wel uit te gaan als de computer uit gaat. Vandaar dat er ook geen aan/uit-knop meer op zit. Er blijft dus op de een of andere manier spanning staan op de usb-poorten. Je zou in de bios van je computer kunnen kijken. Hoe dan ook, de actie blijft hetzelfde als dat je de power onderbreekt. Handmatig uitzetten zou moeten kunnen zonder problemen. PS, je zou ook kunnen denken aan een cloud-backup. Is stukken veiliger.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...