Ga naar inhoud

CID ontbreekt computerkennis?


Aanbevolen berichten

Die instelling bestaat inderdaad en bleek nu aangevinkt te staan. Daarnet even met Testgebruiker een PB gestuurd en dat lukte, in tegenstelling tot daarstraks.\r\nHoe? Geen idee, het is mogelijk dat met het fixen van de problemen er wat met instellingen gerommeld is. Zo kreeg ik de melding dat mijn wachtwoord na 180 dagen verlopen was (proud)
Link naar reactie
  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=BlackTiger;580588]\r\n@Erik: Firewall uitgeschakeld wil niet altijd helpen. Dat is ook de reden waarom ik vroeg welke firewall dat je in gebruik had.\r\n\r\nEen stukje? Ik zou die zelfs nihil willen noemen. Van buitenaf wordt niets bepaald aan de hand van jouw macadres.\r\nSterker nog, van buitenaf is jouw macadres niet eens te achterhalen omdat je achter NAT zit. Het enige macadres wat meegezonden wordt is van je modem, dus dan zou dat voor beide pc\'s gelden.[/QUOTE]\r\nOk, dat begreep ik helemaal verkeerd, ik dacht dat er altijd een MAC adres bij Internet verkeer werd meegezonden, maar dat blijkt alleen van de apparatuur van \'de laatste hop\' te zijn, niet dat van de originele verzender (de netwerkadapter dus). Als MAC-adressen de hele afgelegde weg meegezonden zouden worden, zou iedere hop een adres achterlaten, en er steeds meer bytes bezet worden door alleen adressen.\r\nJe netwerkadapter kan dus wel op MAC-adres gediscrimineerd worden, maar dan blijkbaar alleen door de eerstvolgende hop, zoals b.v. je eigen router. (En dat zie je inderdaad bij sommige fouten met routers gebeuren).\r\n\r\nWat betreft mijn AV en firewall, ik wil daar even niets over zeggen. \r\nDit omdat ik een aantal voorvallen, en met name het verlies van DNS servers voor een paar uur na het verwijderen van CI cookies, niet kan plaatsen. Dat heeft mij te veel aan hacken doen denken, en zo ja, dan geef ik liever niet meer info over beveiliging op mijn systeem.\r\nIk kan wel even leven met die vertraging, want zoals gezegd, de tekst van het forum is er best wel snel, alleen wordt die tekst na 22 seconden voor mijn neus weggerukt als mijn browser naar de originele positie van de originele link floept.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;580610]En ik heb het beantwoord.;):eek:[/QUOTE]\r\nIk kreeg zelfs twee antwoorden, dus dat werkt wel ? :D\r\n\r\nNog iets wat al een paar weken toont[B]:[/B]\r\nde schermafbeelding van dutch-online (hoes van Pink Floyd - Animals) is een andere als in het profiel te zien is (hoes van Pink Floyd - Dark side of the moon).
Link naar reactie
@Dutch-Online: Heb jij nu nog zelf iets gewijzigd of niet? Want ik kan nu ook weer pm\'s sturen naar je. Had je dat vinkje uitgezet of heeft iemand anders het euvel gefixed of is het plots vanzelf gefixed?\r\n\r\n@Erik: Een merk firewall noemen lijkt me niet zo\'n probleem, eerder het versienummer, maar dat hoef ik dan ook niet te weten. Doch ik heb er begrip voor als je dat even voor jezelf wilt houden als je een vermoeden hebt dat er iets gebeurt wat er niet hoort te gebeuren.\r\nIn dat geval zou ik eerder aan een rootkit denken dan aan van buitenaf hacken wat d.m.v. het gebruik van een router al vrijwel onmogelijk is omdat je de pc niet rechtstreeks benaderen kunt zonder het openzetten van poorten.\r\nMisschien eens wat rootkit scantools testen ofzo?
Link naar reactie
Ik ben inmmiddels een stukje verder.\n[QUOTE=BlackTiger;580637]...ik heb er begrip voor als je dat even voor jezelf wilt houden als je een vermoeden hebt dat er iets gebeurt wat er niet hoort te gebeuren.\nIn dat geval zou ik eerder aan een rootkit denken dan aan van buitenaf hacken wat d.m.v. het gebruik van een router al vrijwel onmogelijk is omdat je de pc niet rechtstreeks benaderen kunt zonder het openzetten van poorten.\n[/QUOTE]\nEr kunnen ook nog servers en/of fora gehackt worden, dat is niet beperkt tot een simpel thuisnetwerk \nEen beetje probleem is inderdaad erover te schrijven, want die verzettelijke info zou dan ook \'anderen\' bereiken.\n\n\nVraagje:\nkan iemand eens kijken of dit voor jullie bereikbaar is ?\n[B][url]http://old.computeridee.nl[/url][/B]\n\nDaar blijkt mijn pagina 22 seconden op te blijven laden tot een time out van de server, maar... old.computeridee.nl komt helemaal niet in de paginabron voor :confused:\n\nIE en FF vertellen mij inmiddels over deze twee onwillige databakken:\n[B]* [/B][url]http://old.computeridee.nl/media/bullet_square_dbl.jpg[/url]\n[B]* [/B][url]http://old.computeridee.nl/media/bullet_square_yel.jpg[/url]\nZij zijn het die vruchteloos geladen worden.\n\nNog een opvallend verschijnsel:\nop de homepage van CI staan rechtsboven alle links voor navigatie, waaronder de link naar het forum. [I]Alleen die link naar het forum [/I] (+ elke pagina op het forum zelf) geeft mij dat laad-probleem van 22 seconden op die old.computeridee.\nEchter, alle andere links daar rechtsboven op de homepage geven in Internet Explorer de fout van de foutconsole:\n\'[I]Regel: xxx[/I] (regelnummer varieert per link)\n[I]Fout: \'wbds_ads\' is niet gedefinieerd[/I]\'\nEn [I]die [/I]fout komt nou net[I] niet[/I] voor op de link naar het forum.... :confused:\n\n(Voor die foutmelding in IE moet wel \'[I]IE - Extra - Internetopties - Webpagina\'s bekijken - Foutopsporing in scripts uitschakelen[/I]\' uit staan)\n\n\nIk heb inmiddels Adblock Plus (alleen beschikbaar in mijn FF) die twee items laten blokkeren, en.... mijn computeridee pagina\'s laden in Firefox weer snel (proud)\n(In IE nog hetzelfde natuurlijk)
Link naar reactie
[quote]Er kunnen ook nog servers en/of fora gehackt worden, dat is niet beperkt tot een simpel thuisnetwerk[/quote]\r\nJa oke maar dat heeft dan weer niets te maken met welke firewall jij lokaal draait want dan gaat het niet om jouw pc.:)\r\nMaar zoals gezegd, is niet erg, heb er begrip voor.\r\n\r\nBij mij in IE8 werken de \"old\" links overigens ook niet, dus dat schijnt \"normaal\" te zijn momenteel.
Link naar reactie
Oh sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen.\r\nIk heb alleen bovenstaande links van je geklikt. Die werken dus niet.\r\nAls ik vanuit de hoofdsite van computeridee op forum klik, dan is het forum er wel snel, maar ik zie wel onderin de statusbalk dat er lange tijd geprobeerd wordt die 2 afbeeldingen van old.computeridee.nl te laden. Het geen uiteraard niet lukt.\r\n\r\nDus ik ben ook maar even in de source gedoken en kan de link naar die afbeeldingen ook niet terugvinden. Misschien dat ze aangeroepen worden door een van de javascripts, ik heb geen idee. Webbuilding/design is meer Foobar zijn ding, misschien dat die kan ontdekken waar die links vandaan komen.\r\nMaar in elk geval ligt dat dus ook niet aan jouw pc.
Link naar reactie
Thanks, dan ben ik dus niet alleen in dat, ik had alleen wat laat door dat ik zelf makkelijk kon zien waar de pagina op wachtte. Ik zag dat pas goed toen ik wat beter in IE naar de statusbalk keek. Eerst dacht ik dat het algemeen \'[I]Wachten op computeridee[/I]\' was, later pas zag ik ineens meer specifiek \'[I]old.computeridee[/I]\'. Maar beter laat dan nooit.\n\nHebben jullie daar dan geen moeite mee, want ik vind het nogal lastig[B];[/B] als ik een eerste mail krijg na abonneren op een discussie, dan klik ik de link daarin aan, en dat opent een tab in de browser, welke vervolgens naar de reactie gaat welke in die mail staat, maar voor een aantal dagen laat ik dan die tab openstaan. Als ik weer een notificatie ontvang, klik ik niet weer de link in de mail, maar ververs de als eerste geopende tab, en die scrolt aan het eind van het laden van de pagina dan naar... de tekst uit de eerste notificatie. En dat is lastig als je al 22 seconden bij het laatste bericht zit te lezen.\n\nGoed, ik blokkeer dat onderdeel met AdBlock Plus, en heb er geen last meer van :) maar het zijn dus zeker een paar niet te laden onderdelen in de pagina, en dat is sinds de laatste problemen met het forum.
Link naar reactie
Ik heb geen last van laadproblemen, de pagina staat er meteen op, dat wachten gebeurt daarna pas, soms is het wel met scrollen eens vervelend.\r\nOverigens gebruik ik zelden notificaties maar als ik ze gebruik heb ik er geen probleem mee, klikken en meteen laden met die pagina. Voor de rest gebruik ik het forum via de rechtstreekse link.\r\n\r\nV.w.b. die laatste link, ja daar ziet het naar uit.
Link naar reactie
Dan is het misschien ook de juiste plaats om te vragen: waarom is old[B].[/B]computeridee al een paar weken niet te bereiken ?\n\nIk weet ook niet precies wat old[B].[/B]computeridee eigenlijk inhoudt:\n[url]http://www.pagesinventory.com/domain/old.computeridee.nl.html[/url]\nWel is het ook een subdomein van het domein waar computeridee ook een subdomein van is.\n\nAls ik een cache pagina opvraag bij Google duurt het laden erg lang.
Link naar reactie
Yep, iedere reactie plaatsen geeft bij mij vanochtend weer een witte pagina terug.\n\nEn ik kreeg net van mijn browser \"[I]Server op xxx niet gevonden[/I]\". Misschien werk bezig ?\n\nEdit:\nEn... van [url=http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=581456&postcount=3][U]dit[/U][/url] bericht heb ik een paar uur later nog geen notificatie ontvangen.\n\nDit alles terwijl ik gisterenavond er aan dacht om hier even te melden dat bij mij het forum inmiddels ook best goed loopt. Niet helemaal dus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...