Ga naar inhoud

CID ontbreekt computerkennis?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

En de forumtijd knippert als een zomer in Holland:\n[url]http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=580399&postcount=6787[/url]\n\nEn ik ontving weer geen notificatie van dit topic / bericht:\n[url]http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=580397&postcount=17[/url]\n\nEn alleen het Computeridee forum laadt de pagina\'s bij mij in veel te lange tijd (dat doet het al sinds heeeel lang, vele maanden....). Alhoewel de tekst er [I]wel [/I]in korte tijd is, geeft mijn browser pas na 30-60 seconden aan dat de pagina geladen is. En springt dan naar de tekstpositie van de originele link, maar omdat ik dan al naar de laatste reactie gescrolled heb en aan het lezen ben wordt dan irritant telkens weer de tekst voor mijn neus weggerukt.\n\nBij geen enkel ander forum (vBulletin of andere) zie ik dit.\n\n:-P Zo....
Link naar reactie
Welke browser gebruikte je ook alweer? Het kan ook liggen aan de volgorde van laden.\r\nEr zijn momenten dat het wel eens langer duurt dat die adsense reklames van google geladen worden en de browser dan daarop loopt te wachten.\r\nUiterst irritant als dit gelijktijdig geladen wordt met de tekst, dat kan beter als laatste.\r\nMaar anders zou ik het ook niet weten. Vooralsnog heb ik zelf geen tijdprobleem ervaren. Maar check eens je instellingen van het gebruikersprofiel alhier (zie ook de meldingen aan modje thread, daarin heb ik dat beschreven). Kan zijn dat er iets ontregelt is door het wissen van cookies ofzo.
Link naar reactie
Ik ontving een privé bericht van dutch-online over het niet functioneren van het forum in [url=http://forum.computeridee.nl/showthread.php?p=580468][U]dit topic[/U][/url]. \n\nIk wil reageren, maar kan niet, krijg de volgende melding:\n\n\"[I]dutch-online heeft aangegeven geen privéberichten te willen ontvangen of heeft geen rechten om privéberichten te ontvangen. Daarom kun je geen berichten aan hem/haar sturen[/I].\"\n\nKlopt dit dutch-online ?
Link naar reactie
[quote=Niekie30]Ik vermoed toch dat het probleem ergens in jou pc zit Erik. Ik ervaar de site als erg snel.[/quote]\nHet zit ook op mijn PC, dat wist ik al. Een andere PC hier heeft heeft er geen last van.\nFirefox gebruik ik, maar Internet Explorer doe hetzelfde.\n\nMaar het is wel zo dat het alleen bij Computeridee is, en er ook meer problemen op het forum al eerder bij mijn PC te zien waren.\n[QUOTE=BlackTiger;580441]\nEr zijn momenten dat het wel eens langer duurt dat die adsense reklames van google geladen worden en de browser dan daarop loopt te wachten.\nUiterst irritant als dit gelijktijdig geladen wordt met de tekst, dat kan beter als laatste.[/QUOTE]\nHet is bij elke pagina. (Edit[B]: [/B] op het Computeridee forum dus)\nHet was een lange tijd dat het een paar seconden vertraagde, maar ik geloof dat het sinds de forumproblemen veel langer is geworden.\nIk meet nu meestal 22 seconden laadtijd (precies, en herhaalbaar), maar ook een paar maal 45 seconden, ook precies, maar dus twee maal zo lang.\n\n\nDie forumtijd, daar heb ik nooit iets veranderd, maar ik heb op één dag meerdere malen de zomertijd zien afschaffen :rolleyes:\n\n\nDat met die cookies is pas echt raar, zo werkt alles, ik wis die cookies van alleen CI, ik ververs de pagina om te zien of het vertraagd laden daarmee opgelost is, en ik krijg gelijk niets meer....\nRouter werkt, modem heeft contact (beiden [I]niet[/I] gereset), maar de DNS servers van UPC waren niet meer te bereiken, al mijn (?) internet verbindingen waren onmogelijk.\n\nNa een klein half uurtje kreeg ik voor het eerst een ping terug (één van de vier verzonden) van een UPC DNS server, en vanaf dat moment kwam haperend over het volgend uur steeds vaker verbinding.\nNa een paar uur heb ik geen problemen meer gemerkt.
Link naar reactie
Ik wil je quoten Niek, maar als ik onder jouw bericht op de quote knop druk, krijg ik de tekst van mijn eigen bericht te zien.... er klopt geen ene bal meer van.\nHet forum is niet meer goed toegankelijk voor mij, het werkt niet meer. \n\nEn dat kan je moeilijk alleen aan mijn PC wijten, b.v. dat dutch-online geen privé berichten zou willen ontvangen, of dat ik de verkeerde tekst van een quote krijg.\n\n\nWat betreft traag laden of een router reset[B]:[/B] andere sites laden zonder probleem, sommige pagina\'s zelfs binnen een halve seconde.\n[QUOTE=erikdenhouter;580448].....Het is bij elke pagina. ....[/QUOTE]\nDit is denk ik verkeerd overgekomen, ik bedoelde dat het bij elke pagina voorkwam [U]van dit CI forum[/U], niet bij alle pagina\'s op Internet.
Link naar reactie
[quote]Na een paar uur heb ik geen problemen meer gemerkt. [/quote]\r\nLijkt me eerder een routeringsprobleem of iets anders dan. Echt vaag dat als je CID cookies wist dat je dan opeens niets meer hebt. Had ik geen last van laatst.\r\n\r\nHet probleem ligt toch aan jouw pc volgens mij, gezien je zelf al aangeeft dat je het bij een andere pc niet hebt.\r\nWelke firewall heb je draaien en welke antivirus op die pc waar je de problemen mee hebt?\r\n\r\nOverigens krijg ik wel dezelfde melding als ik een pm naar dutch-online wil versturen. En vandaar voor het eerst een witte pagina bij het aanklikken van een topic. Dat was na het herladen van de pagina weer goed en is daarna niet meer voorgekomen.\r\n\r\nKan wel eens gebeuren. Maar het forum draait gewoon lekker snel. Ben ook eens overdag komen kijken maar ook geen probleem gehad. Alleen in de uurtjes voor 14.00 uur test ik zo goed als nooit, ook een tijger heeft rust nodig.:D
Link naar reactie
@Dutch-Online: Er is maar 1 optie om prive berichten aan of uit te zetten.\r\nMaar bij de reparatie kan het met de switch misschien ergens een hikje hebben gehad.\r\nHaal het vinkje bij \"Privéberichten toestaan\" eens weg, dan opslaan.\r\nDaarna weer terug naar gebruikersinstellingen en het vinkje weer plaatsen en weer opslaan.\r\n\r\nDan kunnen we nog eens testen, misschien dat het dan wel lukt.
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;580548]\r\nHet probleem ligt toch aan jouw pc volgens mij, gezien je zelf al aangeeft dat je het bij een andere pc niet hebt.\r\nWelke firewall heb je draaien en welke antivirus op die pc waar je de problemen mee hebt?[/QUOTE]\r\nFirewall en AV heb ik al uitgeschakeld, dat zijn de eerste dingen die ik probeerde.\r\nOok in Msconfig alles uitgeschakeld geen verbetering.\r\n\r\nDat een andere PC dat probleem niet heeft (dus het 22- of 44 seconden laden bij elke pagina op alleen het computeridee forum) hoeft niet aan de PC te liggen, want zoiets kan ook nog van buiten d.m.v. het MAC-adress van mijn netwerkadapter onderscheiden worden. Maar die kans is wel een stukje kleiner.\r\n\r\nDat de laadtijd zo precies 22- of 44 seconden is, lijkt op het verstrijken van een time-out van het één of ander.\r\nMaar laten we dat foutje maar laten voor wat het is.\r\n\r\n\r\nDe andere problemen zijn zeker op het forum terug te voeren, zoals (af en toe, 1/40) die witte pagina bij het verzenden van een reactie, de ontoegankelijke privé-berichten bij dutch-online,\r\n\r\nVerder waren er gisteren wat specifieke problemen zoals een pagina waarbij bijna alle afbeeldingen ontbraken, en toen ik ergens anders wilde quoten kreeg ik steeds de tekst van andere berichten in de editor. Blijkbaar een fout in de nummering van berichten.\r\nMaar beide heb ik tot nu toe op één pagina voor elk van die fouten gezien.
Link naar reactie
@Dutch-Online: Helaas, werkt nog steeds niet. Kun je hem eens allleen uitvinken en dan opslaan dus feitelijk uitzetten? Kunnen we testen of hij misschien \"verkeerd om\" werkt.:)\r\n\r\n@Erik: Firewall uitgeschakeld wil niet altijd helpen. Dat is ook de reden waarom ik vroeg welke firewall dat je in gebruik had.\r\n[quote]want zoiets kan ook nog van buiten d.m.v. het MAC-adress van mijn netwerkadapter onderscheiden worden. Maar die kans is wel een stukje kleiner.[/quote]\r\nEen stukje? Ik zou die zelfs nihil willen noemen. Van buitenaf wordt niets bepaald aan de hand van jouw macadres.\r\nSterker nog, van buitenaf is jouw macadres niet eens te achterhalen omdat je achter NAT zit. Het enige macadres wat meegezonden wordt is van je modem, dus dan zou dat voor beide pc\'s gelden.\r\nVerder heb ik nog nooit gehoord dat er iets op basis van macadres onderscheid wordt gemaakt. Daar is ook geen noodzaak voor bij internet.\r\nLogisch ook, want macadressen zijn (ondanks dat het zou moeten) niet uniek en met een dubbel of gespoofed macadres zou je alleen problemen krijgen, daardoor dat er op het internet geen afhankelijkheden aan gekoppeld worden. In elk geval zeker niet voor zoiets.\r\n\r\n[quote]De andere problemen zijn zeker op het forum terug te voeren, zoals (af en toe, 1/40) die witte pagina bij het verzenden van een reactie, de ontoegankelijke privé-berichten bij dutch-online,[/quote]\r\nDe problemen met witte pagina\'s en ontoegankelijke privé berichten zijn inderdaad op het forum terug te voeren.\r\n\r\nHet deels laden van pagina\'s kan allerlei oorzaken hebben. Ook verbindingsproblemen bij je provider bijvoorbeeld. Tot nu toe hebben nog geen anderen zich gemeld met soortgelijke problemen dus het is nog niet zeker dat dit ook echt forum gerelateerd is.\r\nDaarmee wil ik ook niet zeggen dat het -niet- forum gerelateerd is, dat is ook nog altijd een optie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...